Strona 1 z 1

Przeguby, mechanizm różnicowy, wibracje silnika 2.0DTI Y20DTH ZA

: 21 lip 2019, 19:37
autor: Polaris
Cześć.
Posiadam Zafirę A Y20DTH 2.0DTi skrzynia biegów F23.
Mam pewien problem - podczas przyspieszania lub jazdy pod górę na 4 i 5 biegu z przyczepą na haku jednostka napędowa potrafi wpadać w wibracje. Sprawdziłem przeguby i widzę że oba mają pewien luz góra dół w samej skrzyni, tzn można nimi bujnąć za całe kielichy. Przegub lewy (na krótszej półosi) ma bardzo delikatny luz pomiędzy półosią a kielichem. Po podniesieniu całego przodu na kobyłki i wrzuceniu biegu podczas obracania jednym kołem symulując jazdę przód tył auta, słychać stuk w mechanizmie różnicowym, i zanim zacznie się obracać drugie koło to można kilkanaście stopni obrócić kołem napędzanym.

Czy jest to możliwe że pada mechanizm różnicowy i dostaje luzów przez co półosie się bujają z przegubami czy też taki niewielki luz przegubu ma wpływ na wibracje? Albo wyrobiły się frezy na przegubach? Czy też czeka mnie wymiana skrzyni biegów albo naprawa mechanizmu różnicowego?

Przeguby, mechanizm różnicowy, wibracje silnika 2.0DTI Y20DTH ZA

: 02 wrz 2019, 14:37
autor: sobit
Polaris, prawdopodobnie masz uszkodzony jeden z przegubów. U siebie borykałem się bardzo długo z tym problem i ciężko znaleźć mechanika, który może pomóc. U mnie były objawy, że auto podczas przyśpieszania, w zakresie prędkości od 60-90 km/h, mocno kołysało budą na boki. Okazało się, że był to lewy wewnętrzny przegub, który na pierwszy rzut oka wyglądał ok. Jeśli masz podobnie, to jedź gdzieś na drogę, gdzie jest ślimak, który można pokonać z prędkością w której trzęsie. Najpierw jedź w jedną stronę po łuku, a później w drugą. Jeśli wibracje będą mocniejsze podczas skrętu w prawo, to znak, że lewy wewnętrzny przegub do wymiany i odwrotnie. Mam nadzieję, że pomogłem ;)

Przeguby, mechanizm różnicowy, wibracje silnika 2.0DTI Y20DTH ZA

: 06 paź 2019, 19:49
autor: Polaris
sobit pisze: 02 wrz 2019, 14:37 Mam nadzieję, że pomogłem ;)
I tak i nie.
Nie bo przeczytałem post po tym jak już wymieniłem przeguby wewnętrzne (wymieniłem oba żeby 2 razy z tym się nie bawić) i problem minął, ale faktycznie bardziej zużyty był przegub na krótszej półosi.
Tak bo sposób sprawdzania o którym piszesz jest trafny i to dobry sposób. W każdym razie dzięki :ok: