Przeguby, mechanizm różnicowy, wibracje silnika 2.0DTI Y20DTH ZA
: 21 lip 2019, 19:37
Cześć.
Posiadam Zafirę A Y20DTH 2.0DTi skrzynia biegów F23.
Mam pewien problem - podczas przyspieszania lub jazdy pod górę na 4 i 5 biegu z przyczepą na haku jednostka napędowa potrafi wpadać w wibracje. Sprawdziłem przeguby i widzę że oba mają pewien luz góra dół w samej skrzyni, tzn można nimi bujnąć za całe kielichy. Przegub lewy (na krótszej półosi) ma bardzo delikatny luz pomiędzy półosią a kielichem. Po podniesieniu całego przodu na kobyłki i wrzuceniu biegu podczas obracania jednym kołem symulując jazdę przód tył auta, słychać stuk w mechanizmie różnicowym, i zanim zacznie się obracać drugie koło to można kilkanaście stopni obrócić kołem napędzanym.
Czy jest to możliwe że pada mechanizm różnicowy i dostaje luzów przez co półosie się bujają z przegubami czy też taki niewielki luz przegubu ma wpływ na wibracje? Albo wyrobiły się frezy na przegubach? Czy też czeka mnie wymiana skrzyni biegów albo naprawa mechanizmu różnicowego?
Posiadam Zafirę A Y20DTH 2.0DTi skrzynia biegów F23.
Mam pewien problem - podczas przyspieszania lub jazdy pod górę na 4 i 5 biegu z przyczepą na haku jednostka napędowa potrafi wpadać w wibracje. Sprawdziłem przeguby i widzę że oba mają pewien luz góra dół w samej skrzyni, tzn można nimi bujnąć za całe kielichy. Przegub lewy (na krótszej półosi) ma bardzo delikatny luz pomiędzy półosią a kielichem. Po podniesieniu całego przodu na kobyłki i wrzuceniu biegu podczas obracania jednym kołem symulując jazdę przód tył auta, słychać stuk w mechanizmie różnicowym, i zanim zacznie się obracać drugie koło to można kilkanaście stopni obrócić kołem napędzanym.
Czy jest to możliwe że pada mechanizm różnicowy i dostaje luzów przez co półosie się bujają z przegubami czy też taki niewielki luz przegubu ma wpływ na wibracje? Albo wyrobiły się frezy na przegubach? Czy też czeka mnie wymiana skrzyni biegów albo naprawa mechanizmu różnicowego?