Interpretacja pomiarów kompresji
Moderator: Sebu$
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 01 lis 2019, 17:11
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira A 1.6
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X16XEL
Interpretacja pomiarów kompresji
Ktoś orientuje się jak czytać taki wykres? Diagnosta stwierdził krótko że jak dla auta w takim wieku to źle nie jest, ale chciałbym coś więcej się dowiedzieć bo zaczął od pewnego momentu spalać olej, póki co z odpaleniem nie ma kłopotu, ale wiadomo że lepiej przeciwdziałać niż wejść któregoś poranka i silnik nie zamruczy. Dzięki z góry za pomoc co da się z tego wykresu wyczytać. Dziękuję.
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4085
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Kompresja jest w porzo!
Nie ma dużej różnicy pomiędzy cylindrami.
Jeżeli wartość pomiaru, na poszczególnym cylindrze nie spadnie poniżej 10-ciu barów, można mówić, że silnik jest w dobrej kondycji.
Nie ma dużej różnicy pomiędzy cylindrami.
Jeżeli wartość pomiaru, na poszczególnym cylindrze nie spadnie poniżej 10-ciu barów, można mówić, że silnik jest w dobrej kondycji.
Oczywiście!
-
- Przeglądacz
- Posty: 69
- Rejestracja: 10 lip 2014, 20:14
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Kielce
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: x18xe1
- Gender:
Powyżej 12 barów oznacza zapieczone pierścienie. U mnie w x18xe1 wszystkie cylindry miały równo 14 barów, były zapieczone pierścienie olejowe. Silnik brał tak dużo oleju, że po rozgrzaniu sam gasł.
tapatic
-
- Mieszkaniec
- Posty: 216
- Rejestracja: 22 cze 2015, 21:32
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Auto: Opel Zafira B Cosmo 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Szybko można to wykluczyć próbą olejową.
Wtedy dodatkowo można określić stan pierścieni i zaworów pół kątem zapieczenia pierścieni czy wypalenia gniazd zaworów.
Wtedy dodatkowo można określić stan pierścieni i zaworów pół kątem zapieczenia pierścieni czy wypalenia gniazd zaworów.
Ostatnio zmieniony 07 gru 2019, 23:27 przez PETERSS, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2473
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Czy aby na pewno ? Skoro jest większa kompresja to niby jak ma się dostawać olej do komory spalania? Żeby spalać olej to muszą być zapieczone pierścienie lub walnięte uszczelniacze zaworowe w głowicy. Skoro ciśnienie jest wysokie to nie może być nieszczelności.
-
- Przeglądacz
- Posty: 69
- Rejestracja: 10 lip 2014, 20:14
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Kielce
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: x18xe1
- Gender:
Olej z silnika zasysany był przez zapieczone pierścienie do komory spalania a jednocześnie uszczelniał tłok. Po wyjęciu tłoków pierścień olejowy nie wystawał poza tłok, był całkowicie zabity nagarem.
tapatic