Zafira A 2.0 DTI szarpie przy dodaniu gazu
Moderator: Sebu$
Zafira A 2.0 DTI szarpie przy dodaniu gazu
Witam.
Posiadam Zafire A 2002r. 2.0 DTI. Do tej pory a mam ją 10 lat nie było z nią większych problemów aż do wczoraj. A mianowicie wyjeżdżając z drogi podporządkowanej szarpnęło Zafirą auto zgasło i nie dało się jej odpalić. Udało mi się ją zepchnąć na bok i po 4 minutach udało się ją odpalić, ale samochód nagle stracił moc. Przy biegu jałowych wszystko jest ok przy dodaniu gazu zaczyna samochodem szarpać i Zosia się dusi (nie mam mocy). Dziś rano ledwo udało mi się ją odpalić (chodziła tak jakby na 2 gary ale po paru sekundach zaczęła normalnie chodzić ale dalej przy dodaniu gazu dusi się i nie ma mocy). Do tej pory udało się ją podłączyć pod komputer który nie wskazał żadnych błędów, po odłączeniu przepływomierza zapala się samochód z kluczykiem ale silnik dalej nie wkręca się na obroty. Samochód jedzie w taki sposób że przy 1400 obrotów muszę zmieniać bieg aby dalej jechał nie można nią przekroczyć 40 km/h. Czy ktoś może coś podpowiedzieć.
Bardzo proszę o pomoc
Posiadam Zafire A 2002r. 2.0 DTI. Do tej pory a mam ją 10 lat nie było z nią większych problemów aż do wczoraj. A mianowicie wyjeżdżając z drogi podporządkowanej szarpnęło Zafirą auto zgasło i nie dało się jej odpalić. Udało mi się ją zepchnąć na bok i po 4 minutach udało się ją odpalić, ale samochód nagle stracił moc. Przy biegu jałowych wszystko jest ok przy dodaniu gazu zaczyna samochodem szarpać i Zosia się dusi (nie mam mocy). Dziś rano ledwo udało mi się ją odpalić (chodziła tak jakby na 2 gary ale po paru sekundach zaczęła normalnie chodzić ale dalej przy dodaniu gazu dusi się i nie ma mocy). Do tej pory udało się ją podłączyć pod komputer który nie wskazał żadnych błędów, po odłączeniu przepływomierza zapala się samochód z kluczykiem ale silnik dalej nie wkręca się na obroty. Samochód jedzie w taki sposób że przy 1400 obrotów muszę zmieniać bieg aby dalej jechał nie można nią przekroczyć 40 km/h. Czy ktoś może coś podpowiedzieć.
Bardzo proszę o pomoc
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Może być: teraz zgaduje bo piszesz że błędów brak, czujnik obrotu wału do wymiany, dalej uszkodzony sterownik (tranzystor) ale to najgorsza opcja,należy odczytać dobrym interfejsem błędy, silnik w trybie awaryjnym czyli musi być błąd bo inaczej wymienisz na podstawie naszych podpowiedzi połowe auta i nie wiadomo czy będzie efekt.
Dzisiaj jestem umówiony z innym fachowcem od diagnostyki zobaczymy co on powie
Na zdjęciu jest odczyt błędu P1630. Tylko po skasowania błędu silnik odpala z trudem ale później na biegu jałowy chodzi ok ale dalej nie jeździ. Po skasowania już ten błąd się nie pojawił.
Ok a teraz pytanie jestem z Tarnobrzegu, czy znacie kogoś tu na miejscu lub w okolicy kto taką naprawą pomp się zajmuje i jest polecany przez Was.
-
- Debiutant
- Posty: 27
- Rejestracja: 15 wrz 2015, 08:33
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Brwinów
- Auto: Opel Zafira 2.0dti
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
Możesz zerknąć na mój wątek sprzed paru dni - też czeka mnie regeneracja pompy. Znalazłem sobie warsztat w Twojej okolicy - Ożarów.
https://zafiraklub.pl/viewtopic.php?f=2 ... 51#p446551
Warsztat w necie polecany. Dzwoniłem, osobiście mam mieszane uczucia. Z tego, co mi powiedziano to musisz dostarczyć samą pompę albo sterownik - nie oferują usługi demontażu/montażu pompy z auta.
Powodzenia - jakbyś się zdecydował to daj proszę odzew jak poszło.
https://zafiraklub.pl/viewtopic.php?f=2 ... 51#p446551
Warsztat w necie polecany. Dzwoniłem, osobiście mam mieszane uczucia. Z tego, co mi powiedziano to musisz dostarczyć samą pompę albo sterownik - nie oferują usługi demontażu/montażu pompy z auta.
Powodzenia - jakbyś się zdecydował to daj proszę odzew jak poszło.
Dzisiaj dzwoniłem do tej firmy z Ożarowa i jestem umówiony piątek - sobota na dostarczenie pompy do nich. Po opisaniu problemu Pan stwierdził że wygląda to na przegrzanie elektroniki pompy i naprawa będzie kosztowała od 300 do 350 zł.
Po naprawie dam znać jak poszło i czy wszystko jest w porządku.
Po naprawie dam znać jak poszło i czy wszystko jest w porządku.