Zatankowana benzyna do diesel'a 2.2 TDI (gaśnie na zimnym)

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
tetezz
Posty: 1
Rejestracja: 07 kwie 2014, 15:42
Lokalizacja: Warszawa
Model:

Zatankowana benzyna do diesel'a 2.2 TDI (gaśnie na zimnym)

#1 Post autor: tetezz »

Cześć.
Do Opla Zafiry 2.2TDI 2004r. zastał zalany prawie pełny bak benzyny.
Na nasze nieszczęście na tej benzynie zostało przejechane bez problem ok. 2km i normalnie zgaszony samochód pod sklepem. Następnie samochód nie chciał już odpalić i dopiero w tedy kierowca zorientował się co zrobił.

W domu zlaliśmy całą benzynę, wyczyściliśmy wszystkie wężyki i wlaliśmy ropę.
Następnie problem był z odpaleniem ale "na plaka" udało się go odpalić.

Aktualnie pozostał taki problem:
Gdy silnik jest całkowicie zimny (im zimniej na dworze tym gorzej) za pierwszym razem silnik normalnie odpali i za chwilę zgaśnie (gazowanie nic nie daje, i tak zgaśnie). Następnie należy dłuższy czas "rechotać" silnikiem aż w końcu zapali. W tedy gdy się już rozgrzeje i trochę pochodzi to normalnie odpala. Oczywiście do czasu, aż ostygnie.
Podczas jazdy nie ma żadnych objawów, nic nie szarpie, wszystko działa tak jak trzeba.

Więc tak to wygląda, jakby ten układ nie trzymał paliwa gdzieś tam w tych wężykach?
Gdy stoi się przodem samochodu (silnikiem) do góry jest raczej jeszcze gorzej z odpalaniem.

Czy możecie podpowiedzieć co w takiej sytuacji zrobić?
Mechanicy uznali, że problem był gdzieś przy filtrze paliwa, bo jak złączyli na krótko przewody paliwowe omijając puszkę filtra to rzekomo chodził i odpalał prawidłowo. Dlatego też oni wymienili puszkę filtra i sam filtr na nowy. W tedy wszystko pracowało dobrze przez ok. 2 tygodnie, a następnie znów wróciły stare objawy gaśnięcia na zimnym.

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#2 Post autor: Dek »

Wg mnie jest nieszczelność w układzie paliwowym między filtrem, a pompą.
W skrócie - zapowietrza się układ.

Po zapaleniu na zimnym odpala ponieważ ma jeszcze paliwo w przewodach ale po chwili dochodzi do pompy powietrze z odcinka filtr-pompa i silnik gaśnie.

Potem trzeba trochę "pohehłać" żeby przepchało powietrze i samochód zapala.

Jak już silnik pracuje to nawet jak jest nieszczelność to sobie radzi i w sumie nie ma problemu (poza przyśpieszonym wykańczaniem pompy)

I tyle - szukać nieszczelności
Duża uszczelka filtra, mała uszczelka filtra, za mocno dokręcona pokrywa filtra, pęknięty filtr paliwa i na końcu oringi przewodów paliwowych wchodzących do filtra.

PS. Tak jeszcze wspomnę na wszelki wypadek - każde grzebanie przy filtrze paliwa = zapowietrzenie układu. Czym dłużej "otwarty" układ tym większe zapowietrzenie. Więc przy grzebaniu przy filtrze prawie zawsze po paru sekundach silnik zgaśnie lub przez chwile mocno rozjadą się obroty. Potem już jest ok. Zamykając filtr zalać go trzeba ropa pod korek - czym mniej powietrza tym łatwiej przejdzie ten bąbelek powietrza przez układ. Filtr zakręcać bardzo delikatnie, dwoma paluszkami max. 8nm - pisze na obudowie filtra.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2020, 17:45 przez Dek, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”