Silnik szarpie, dławi się - P0340
: 01 cze 2020, 16:58
Witam,
Spotkała mnie nieciekawa dzisiaj sytuacja w drodze ze sklepu. Kiedy ruszyłem silnik zaczął nieregularnie szarpać. Bez kontrolki póki co lekko spanikowany zgasiłem i odpaliłem ponownie, jednak problem nie zniknął. Jakoś doczłapałem się do domu co chwilę czując jak auto rwie. Problem występuje przy jeździe do przodu, cofając nie miałem większego problemu nic nie ciągnęło a tak od jedynki dławił się. Pod domem go chwilę potrzymałem na 1.5k 2.5k obrotów gdzie finalnie zadławił się, zgasł i wywaliło w międzyczasie serwis. Nie dało się go potem odpalić. Po pół godzinie spróbowałem ponownie i ruszył bez żadnego problemu jednak jak zacząłem go gazować znowu się zaczęło przy ok. 3.5-4k obrotów.
Na diagnostyce wywaliło P0340(3C), P0340 i P1222. Pierwsze wskazują na czujnik położenia wału. Jednak przeglądając forum i inne źródła problemem może być czujnik, pompa paliwa, pompa wtrysków. No brać i wybierać.
Z napraw jakie ostatnimi czasy autko przeszło była właśnie wymiana czujnika położenia wału (listopad/grudzień 2019) i czyszczenie EGRu (zeszły tydzień). Silnik to Y20DTH.
Pytanie teraz do was droga społeczności co potencjalnie może być przyczyną lub jak tą przyczynę dokładniej zdiagnozować.
Pozdrawiam,
Spotkała mnie nieciekawa dzisiaj sytuacja w drodze ze sklepu. Kiedy ruszyłem silnik zaczął nieregularnie szarpać. Bez kontrolki póki co lekko spanikowany zgasiłem i odpaliłem ponownie, jednak problem nie zniknął. Jakoś doczłapałem się do domu co chwilę czując jak auto rwie. Problem występuje przy jeździe do przodu, cofając nie miałem większego problemu nic nie ciągnęło a tak od jedynki dławił się. Pod domem go chwilę potrzymałem na 1.5k 2.5k obrotów gdzie finalnie zadławił się, zgasł i wywaliło w międzyczasie serwis. Nie dało się go potem odpalić. Po pół godzinie spróbowałem ponownie i ruszył bez żadnego problemu jednak jak zacząłem go gazować znowu się zaczęło przy ok. 3.5-4k obrotów.
Na diagnostyce wywaliło P0340(3C), P0340 i P1222. Pierwsze wskazują na czujnik położenia wału. Jednak przeglądając forum i inne źródła problemem może być czujnik, pompa paliwa, pompa wtrysków. No brać i wybierać.
Z napraw jakie ostatnimi czasy autko przeszło była właśnie wymiana czujnika położenia wału (listopad/grudzień 2019) i czyszczenie EGRu (zeszły tydzień). Silnik to Y20DTH.
Pytanie teraz do was droga społeczności co potencjalnie może być przyczyną lub jak tą przyczynę dokładniej zdiagnozować.
Pozdrawiam,