Y20DTH czyszczenie kolektora dolotowego
: 25 cze 2020, 20:00
Witam. Nie udało mi się znaleźć kompleksowego tematu dotyczącego czyszczenia kolektora w tym silniku.
Moja Zafira ma obecnie przejechane 300 tyś. km.
Nigdy nie czyściłam kompleksowo zaworu EGR ani kolektora dolotowego. Swego czasu wywalało mi silnik w tryb awaryjny wtedy psikałem i częściowo czyściłam EGR ale tylko zewnętrzne. Pomagało raz krócej raz dłużej. Postanowiłem kompleksowo zabrać się za rozwiązanie problemu. Zdemontowałem EGR-w środku obraz nędzy i rozpaczy. Cały zalepiony czarną sądzą, olejem. Wyczyściłem go oraz górny dekiel kolektora gdzie się znajduje klapa gasząca-tam taka sama porażka jak przy EGR. Po zamontowaniu samochód jakby trochę ożył. Chcę jednak wyczyścić cały kolektor. Na szczęście jest rozkręcamy na dwie połowy-na YouTube są filmiki jak to zrobić. Nie przerasta to moich możliwości manualnych.
Jednak mam kilka pytań-może ktoś mi pomoże.
Kupiłem uszczelki do kolektora-dolną między głowicą a dolną częścią kolektora, środkową między połówkami kolektora i górną od dekla z klapą gaszacą. Kupiłem marki Elring czyli chyba w miętę dobre. Są to uszczelki metalowe pokryte warstwą gumy/tworzywa.
Pytanie należy je czymś dodatkowo posmarować celem zapewnienia szczelności czy wystarczy dokręcić odpowiednim momentem obrotowym ?
Przy starej uszczelce od dekla znalazłem na jej obrzeżach coś co wygląda na warstewkę silikonu.
Może ktoś czyścił dekiel, nie wymienił uszczelki na nową i tylko posmarował silikonem, żeby zrobić uszczelnienie.
Moja Zafira ma obecnie przejechane 300 tyś. km.
Nigdy nie czyściłam kompleksowo zaworu EGR ani kolektora dolotowego. Swego czasu wywalało mi silnik w tryb awaryjny wtedy psikałem i częściowo czyściłam EGR ale tylko zewnętrzne. Pomagało raz krócej raz dłużej. Postanowiłem kompleksowo zabrać się za rozwiązanie problemu. Zdemontowałem EGR-w środku obraz nędzy i rozpaczy. Cały zalepiony czarną sądzą, olejem. Wyczyściłem go oraz górny dekiel kolektora gdzie się znajduje klapa gasząca-tam taka sama porażka jak przy EGR. Po zamontowaniu samochód jakby trochę ożył. Chcę jednak wyczyścić cały kolektor. Na szczęście jest rozkręcamy na dwie połowy-na YouTube są filmiki jak to zrobić. Nie przerasta to moich możliwości manualnych.
Jednak mam kilka pytań-może ktoś mi pomoże.
Kupiłem uszczelki do kolektora-dolną między głowicą a dolną częścią kolektora, środkową między połówkami kolektora i górną od dekla z klapą gaszacą. Kupiłem marki Elring czyli chyba w miętę dobre. Są to uszczelki metalowe pokryte warstwą gumy/tworzywa.
Pytanie należy je czymś dodatkowo posmarować celem zapewnienia szczelności czy wystarczy dokręcić odpowiednim momentem obrotowym ?
Przy starej uszczelce od dekla znalazłem na jej obrzeżach coś co wygląda na warstewkę silikonu.
Może ktoś czyścił dekiel, nie wymienił uszczelki na nową i tylko posmarował silikonem, żeby zrobić uszczelnienie.