[LPG] mini poradnk odnośnie usterek, rozwiązania
: 11 wrz 2020, 22:41
Witam,
jako doświadczony w ostatnim czasie pewnymi usterkami odnośnie użytkowania Zośki na podtlenku LPG , postanowiłem napisać mini poradnik.
Może komuś pomoże - osobiście szukałem też po necie jakiś informacji, wiadomości, znalazłem ale niekompletne.
Moja instalacja to Stag4.
Problemy:
1. Rozłączało gaz przy wyprzedzaniu, prędkości około 120km/h, a przy normalnej miejskiej jeździe wszystko działa.
2. Po nagrzaniu się auta, rozłącza gaz, na zimnym silniku działa.
3. Ogólne rozłączanie.
Rozwiązanie:
Ad 1. W takim przypadku na 99% uszkodzony jest Reduktor LPG, ciśnienie, reduktor nie jest w stanie, że tak ujmę przesłać gazu. Warto także sprawdzić filtry
fazy ciekłej i lotnej, w zależności od zaleceń producenta, u mnie filtr fazy lotnej starcza na około 10 tys km, a fazy ciekłej około 30 tys km.
Ad 2. Jeśli gaz rozłącza, nie chce przeskoczyć z PB na LPG po nagrzaniu auta, prawdopodobnie uszkodzona jest cewka, przy przełączaniu nie słychać specyficznego cyknięcia. Cewkę tą mamy przy filtrze fazy ciekłej, przynajmniej w mojej instalacji.
Ad 3. Pierwszym krokiem było by podpięcie pod komputer i sprawdzenie błędów, później sprawdzenie filtrów, reduktora, cewek, i wszelkich innych podzespołów instalacji.
Myślę, że kilka moich porad z własnego doświadczenia komuś pomoże, albo naprowadzi na rozwiązanie problemu.
P.S. jeśli temat powielony, lub nieprzydatny to proszę moderatora o usunięcie
Edytowałem tekst / Sebu$
jako doświadczony w ostatnim czasie pewnymi usterkami odnośnie użytkowania Zośki na podtlenku LPG , postanowiłem napisać mini poradnik.
Może komuś pomoże - osobiście szukałem też po necie jakiś informacji, wiadomości, znalazłem ale niekompletne.
Moja instalacja to Stag4.
Problemy:
1. Rozłączało gaz przy wyprzedzaniu, prędkości około 120km/h, a przy normalnej miejskiej jeździe wszystko działa.
2. Po nagrzaniu się auta, rozłącza gaz, na zimnym silniku działa.
3. Ogólne rozłączanie.
Rozwiązanie:
Ad 1. W takim przypadku na 99% uszkodzony jest Reduktor LPG, ciśnienie, reduktor nie jest w stanie, że tak ujmę przesłać gazu. Warto także sprawdzić filtry
fazy ciekłej i lotnej, w zależności od zaleceń producenta, u mnie filtr fazy lotnej starcza na około 10 tys km, a fazy ciekłej około 30 tys km.
Ad 2. Jeśli gaz rozłącza, nie chce przeskoczyć z PB na LPG po nagrzaniu auta, prawdopodobnie uszkodzona jest cewka, przy przełączaniu nie słychać specyficznego cyknięcia. Cewkę tą mamy przy filtrze fazy ciekłej, przynajmniej w mojej instalacji.
Ad 3. Pierwszym krokiem było by podpięcie pod komputer i sprawdzenie błędów, później sprawdzenie filtrów, reduktora, cewek, i wszelkich innych podzespołów instalacji.
Myślę, że kilka moich porad z własnego doświadczenia komuś pomoże, albo naprowadzi na rozwiązanie problemu.
P.S. jeśli temat powielony, lub nieprzydatny to proszę moderatora o usunięcie
Edytowałem tekst / Sebu$