Zafira a

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
seba2910
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 17 wrz 2016, 15:07
Imię: sebastian
Lokalizacja: polska
Auto: opel
Model: za
Oznaczenie silnika: y20dth
Gender:

Zafira a

#1 Post autor: seba2910 »

Witam. Czy jest dojście do czujnika paliwa ze środka auta czy trzeba demontować cały zbiornik. I czy w zbiorniku jest pompa paliwa. Autko zgasł i niechce zapalić jest 3/4 zbiornika paliwa

Dodano po 1 minucie 43 sekundach:
A auto to zafira a 2.0dti 2001

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#2 Post autor: Dziadek13 »

Trzeba demontować bak.
W baku nie ma pompy paliwa.
Układ paliwa jest taki że pompa zasysa paliwo z baku dlatego tak ważne jest żeby ten układ był szczelny.
A na plaku odpala??.
Teraz przystąp do odpowietrzania pierwsze musisz się rozdwoić lub zaprosić jakiegoś kierowce kolege który będzie operował kluczykiem. Ty będziesz jako właściciel operował pod maską.
1.Popuść wszystkie cztery rurki idące z pompy do trawersów przy trawersach co by było czuć luz.
2.Kolega teraz będzie kręcił rozrusznikiem a ty będziesz wspomagał plakiem do turbo (chodzi żeby podnieść obroty silnika)
3.Jak już poleci dobrze paliwo z popuszczonych rurek to dokręć trzy z nich i znowu kolega kręci jak zapali dokręcasz czwartą rurke i niech sobie troszke pochodzi.
4.Wycierasz wylaną rope na silnik i gotowe.
Takie numery nie palenia z dnia na dzień to robią właśnie te wężyki w płótnie one parcieją.
Poczytaj
https://www.google.com/search?sxsrf=ALe ... 00&bih=755
Ostatnio zmieniony 17 lis 2020, 18:30 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

seba2910
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 17 wrz 2016, 15:07
Imię: sebastian
Lokalizacja: polska
Auto: opel
Model: za
Oznaczenie silnika: y20dth
Gender:

#3 Post autor: seba2910 »

Na plaku zapala ale zaraz gasnie. A od czego jest przekaznik 03 447 012. Na necie p8sze ze od pompy paliwa

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#4 Post autor: Dziadek13 »

Czyli mocno zapowietrzony tak na pierwszy ogień i oby było to to. Wyżej podałem ci procedure odpowietrzania zdaje egzamin.Ale wszystkie wężyki sprawdź czy nie są sparciałe i popękane na końcach jak ok to przystąp do odpowietrzania.Jak zapali i będzie chodzić a jutro rano nie odpali to szukamy miejsca zapowietrzania ok?.
viewtopic.php?t=21635
Pooglądaj troche tu i poczytaj.
https://www.google.com/search?sxsrf=ALe ... 00&bih=755
Ostatnio zmieniony 17 lis 2020, 18:40 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

seba2910
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 17 wrz 2016, 15:07
Imię: sebastian
Lokalizacja: polska
Auto: opel
Model: za
Oznaczenie silnika: y20dth
Gender:

#5 Post autor: seba2910 »

Ok. Sprobuje tego rozwiązania.
Tylko dziwne jest to ze auto normalnie pracowało, aż w czasie wjazdu do domu na auto wpadło w dziurę zgasł i juz niepali. Troche mnie to dziwi.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#6 Post autor: Dziadek13 »

Coś spadło jakiś wężyk szczególnie ten co idzie od trawersów do pompy ten na pompie. Lub sprawdź przewody od czujnika obrotu wału przy czujniku lub przy wtyczce tego kabelka. Po prostu sprawdź wszystkie wężyki paliwowe. Jak wężyk to wymiana i odpowietrzanie. Check enigme świeci ci się na liczniku czyli wykryto błąd/.
Ostatnio zmieniony 17 lis 2020, 18:48 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

seba2910
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 17 wrz 2016, 15:07
Imię: sebastian
Lokalizacja: polska
Auto: opel
Model: za
Oznaczenie silnika: y20dth
Gender:

#7 Post autor: seba2910 »

Błędów niebylo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”