Strona 1 z 1

Kontrolka podcisnienia oleju

: 01 sie 2010, 21:59
autor: Naza4
Witam znów mam problem. Jakieś 2 tyg. temu wymieniłem olej (5W/40) przejechałem około 1 000 tyś. km i na wolnych obrotach zaczęła mi się palić kontrolka od podciśnienia oleju w książce serwisowej pisze że może tak być ale chyba nie cały czas.

: 01 sie 2010, 22:04
autor: Grzesiek33
zacznij od wymiany czujnika cisnienia oleju i napisz czy objaw ustąpił

: 01 sie 2010, 22:07
autor: Naza4
Żeby czujnik był padnięty to by się kontrolka świeciła ciągle albo wogle by się nie zapalała .

: 01 sie 2010, 22:11
autor: Grzesiek33
bywa tak że czujnik się zawiesza w przeciwnym wypadku siada pompa olejowa lub silnik do remontu(paneweczki się kończą) zacznij od czujnika

: 01 sie 2010, 22:13
autor: Naza4
Coś mi się nie chce wierzyć że to może być czujnik. :shock:

: 01 sie 2010, 22:15
autor: Grzesiek33
ja nie chce tobie żle wróżyć ale posłuchaj ile kosztuje taki czujniczek sam go wymienisz a robic silnik to juz koszt a ile masz najechane?

: 01 sie 2010, 22:22
autor: Zdzich
Naza4 pisze:Jakieś 2 tyg. temu wymieniłem olej (5W/40)
poczytaj głębiej forum w temacie "jaki olej" a zobaczysz że spora część zafir A przechodzi już na olej 10W40 i to rozwiązuje problem

: 01 sie 2010, 22:24
autor: Naza4
A mogło to być tak że wcześniej miała 10W a teraz 5W i tak się dzieje ??

: 01 sie 2010, 22:32
autor: Zdzich
Naza4 pisze:wcześniej miała 10W a teraz 5W
dokładnie , a jeśli nie znasz jeszcze prawdziwego przebiegu [zużycia] silnika . Bo tylko dzieje się to na wolnych obrotach

: 01 sie 2010, 23:00
autor: Grzesiek33
poczytaj kolego koledzy też opisują takie problemy i własnie zmiana oleju na bogatszy płata figle jeżeli śmigałeś na 10w40 to nie kombinuj dalej ciągnij na takim a jak mu wlałeś 5w no to sam sobie jesteś winien czyli masz już odpowiedz ale koledzy we wcześniejszych postach opisywali podobne przypadki poczytajhttp://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=3136

Re: Kontrolka podcisnienia oleju

: 06 sie 2010, 00:11
autor: precez
Naza4 pisze:Witam znów mam problem. Jakieś 2 tyg. temu wymieniłem olej (5W/40) przejechałem około 1 000 tyś. km i na wolnych obrotach zaczęła mi się palić kontrolka od podciśnienia oleju w książce serwisowej pisze że może tak być ale chyba nie cały czas.
Miałem to samo rok temu. Po zjechaniu z autostrady, zatrzymałem się na światłach i przy wolnych obrotach świeciła się kontrolka ciśnienia oleju. Najpierw podejrzewano czujnik. Później okazało się, że przewód łączący smoka w misce olejowej z pompą ma łączenie i uszczelka przepuszcza powietrze. Od tej pory nic się nie dzieje.

: 08 sie 2010, 20:41
autor: el_guapo
Naza4 pisze:Coś mi się nie chce wierzyć że to może być czujnik. :shock:

Czytaj -> moje problemy

Niemniej jednak muszę się przyjrzeć ponownie tematowi bo po zmianie oleju na 10w40 Mobil Diesel 2000 i wymianie czujnika miałem powtórkę z rozrywki - delikatnie żarzenie kontrolki w 2 przypadkach:
- rozgrzany motor (korek i +27*C) i podjazd pod spore wzniesienie na 2ce zaowocowało żarzeniem
- rozgrzany motor (jazda autostradowa, co prawda tylko ok. 120-130km/h i +27*C) zaowocowało żarzeniem

Wspólnym mianownikiem u mnie jest temperatura, która jest przyczyną problemu - tak jakby nie działała (nie drożna była) chłodnica oleju, która powoduje wzrost temp. oleju (korek lub jazda autostradowa) i w efekcie jego rozrzedzenie.

Manometr pokazuje na wolnych obr. właściwe ciśnienie, a wolne obroty mam na poziomie 3ciej kreski na obrotomierzu.

precez pisze:Po zjechaniu z autostrady, zatrzymałem się na światłach i przy wolnych obrotach świeciła się kontrolka ciśnienia oleju. Najpierw podejrzewano czujnik. Później okazało się, że przewód łączący smoka w misce olejowej z pompą ma łączenie i uszczelka przepuszcza powietrze.
Możesz rozwinąć temat, bo mam identycznie objawy. Pokaż proszę na jakimś rysunku o który przewód i uszczelkę chodzi.

: 30 sie 2010, 22:45
autor: dzarko
Mam pytanie. Jak to jest z kontrolką smarowania? Kiedy się będzie świecić? Czy steruje tym czujnik jakiś?