Dźwignia przy turbinie w silniku 2.2 DTI
: 06 sie 2010, 09:47
Witam
Proszę o informację czy dźwigienka znajdująca się przy turbinie ( z boku tuz obok tej srebrnej osłony) powinna się ruszać przy dodawaniu gazu albo pod obciążeniem.
Teraz wyjaśnienie czemu pytam:
Szukam sobie nowej zafiry z silnikiem "dizla" i już prawie zdecydowany byłem za zakup samochodu z silnikiem 2.2 DTI ale trochę przestraszył mnie ten fakt, że to "coś" sie nie rusza w ogóle.
Nie wiem czy to jest do ustawiana geometrii łopatek turbiny czy do czego ale nie zmienia swojego położenia przy obciążeniu ani na postoju przy "gazowaniu".
I jeszcze jedno pytanie:
Nad alternatorem (tuz pod przepływomierzem) jest jakaś rurka zakończona czymś wyglądającym jak odkręcany korek od wina ( taniego ). Wygląda to tak jakby miało coś tam być wczepione (np: jakiś zaworek czy co).
I tu pytanie: czegoś tam brakuje czy tak ma być (może jakiś spust powietrza czy coś)
Oczywiście ja jako przewrażliwiony kupujący zacząłem sobie snuć w głowie teorie spiskowe w stylu - że do tej rurki było przyczepione coś co sterowało tą dźwigienką przy turbo. A teraz tego nie ma to i turbo kręci się bez kontroli.
Proszę o pomoc w powyższym temacie.
pozdrawiam
Proszę o informację czy dźwigienka znajdująca się przy turbinie ( z boku tuz obok tej srebrnej osłony) powinna się ruszać przy dodawaniu gazu albo pod obciążeniem.
Teraz wyjaśnienie czemu pytam:
Szukam sobie nowej zafiry z silnikiem "dizla" i już prawie zdecydowany byłem za zakup samochodu z silnikiem 2.2 DTI ale trochę przestraszył mnie ten fakt, że to "coś" sie nie rusza w ogóle.
Nie wiem czy to jest do ustawiana geometrii łopatek turbiny czy do czego ale nie zmienia swojego położenia przy obciążeniu ani na postoju przy "gazowaniu".
I jeszcze jedno pytanie:
Nad alternatorem (tuz pod przepływomierzem) jest jakaś rurka zakończona czymś wyglądającym jak odkręcany korek od wina ( taniego ). Wygląda to tak jakby miało coś tam być wczepione (np: jakiś zaworek czy co).
I tu pytanie: czegoś tam brakuje czy tak ma być (może jakiś spust powietrza czy coś)
Oczywiście ja jako przewrażliwiony kupujący zacząłem sobie snuć w głowie teorie spiskowe w stylu - że do tej rurki było przyczepione coś co sterowało tą dźwigienką przy turbo. A teraz tego nie ma to i turbo kręci się bez kontroli.
Proszę o pomoc w powyższym temacie.
pozdrawiam