Z18XE bez LPG Błędy
Moderator: Sebu$
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 lip 2021, 07:52
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Z18XE bez LPG Błędy
Witam, kupiłem Zafirę A 1.8XE z 2004r. Niestety po przejechaniu ok 50-70km po zakupie pojawiły się poniższe błędy. Po resecie wszystko wraca do normy na ok 60km, później wywala CheckEngine i KontroleTrakcji. Silnikiem szarpie przez ok 2-3 min potem jest ok. Po zgaszeniu i zapaleniu zostaje tylko CE, auto pracuje ok i sytuacja się powtarza. Oczywiście przerobiłem kilka forów i mam swoje typy ale nie jestem pewny, nie chce bez sensu podmieniać części. Z błędów mogą być następujące elementy do wymiany: świece(to wymienię na 100%), cewki, ECU ponoć częsta usterka (regeneracja 700PLN, nie wiem czy jest sens szukać używki pytanie czy można podmienić bez programowania z innego auta), sondy(1 pracuje w zakresie 0,1-0,7, 2 za kat jest trochę bardziej ospała 0,3-0,6V), przepływka (chyba ok na wolnych 2,8g/s)
Błędy:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/33ee97b343378c11
Pytanie od czego zacząć, jak skutecznie zdiagnozować wykluczyć poszczególne elementy. Nie chcę nikogo urazić ale proszę o opinie doświadczonych praktyków którzy przerabiali podobne błędy;)
Błędy:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/33ee97b343378c11
Pytanie od czego zacząć, jak skutecznie zdiagnozować wykluczyć poszczególne elementy. Nie chcę nikogo urazić ale proszę o opinie doświadczonych praktyków którzy przerabiali podobne błędy;)
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2276
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Wpierw sprawdź izolatory cewki zapłonowej (pęknięcia,przebicia,ukruszenia,sprężynki)
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Jest jedną cewka zespolona, niestety owijanie izolacja nie daje żadnego efektu
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2276
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Podwyższone obroty wynikają ze zwiększonej dawki paliwowo powietrznej (ssanie) dopóki silnik nie osiągnie odpowiedniej temperatury bendą wyższe obroty
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 lip 2021, 07:52
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
[codPszczyna trafił, na 2 cewka walnięta, dodatkowo przeczyścilem przepustnice. Odnośnie obrotów chodziło mi o wolne schodzenie obrotów po przegazowaniu. Nie robiłem jazdy testowej ale wydaje mi sie ze po przetkaniu dolnej rurki w przepustnicy jest lepiej. Zostały 2 błędy pytanie co oznaczają?
https://m.fotosik.pl/zdjecie/067d81ba9b57f1a3
https://m.fotosik.pl/zdjecie/04291dde23a8ad37
https://m.fotosik.pl/zdjecie/4647e16ccf8eb29f
https://m.fotosik.pl/zdjecie/5586e9993feea077
https://m.fotosik.pl/zdjecie/067d81ba9b57f1a3
https://m.fotosik.pl/zdjecie/04291dde23a8ad37
https://m.fotosik.pl/zdjecie/4647e16ccf8eb29f
https://m.fotosik.pl/zdjecie/5586e9993feea077
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2276
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Błędy wystąpiły po czyszczeniu przepustnicy ?
Czujnik prędkości pojazdu (VSS) Przerywany Wskazuje, że moduł sterujący układu napędowego (PCM) wykrył błąd w informacjach o prędkości pojazdu. Dane dotyczące prędkości pojazdu są odbierane z czujnika prędkości pojazdu (VSS), czujnika prędkości skrzyni rozdzielczej (TCSS), modułu sterującego układu przeciwblokującego (ABS), ogólnego modułu elektronicznego (GEM) lub centralnego modułu czasowego (CTM). Ten kod DTC jest ustawiany w taki sam sposób jak C3895. Jednak jego celem jest miganie lampki kontrolnej skrzyni biegów (TCIL) przy pierwszym błędzie/awarii obwodu VSS. Zapoznaj się z możliwymi przyczynami dla C3895
Dopóki przepustnica pozostaje zamknięta, prędkość i jakość biegu jałowego jest kontrolowana przez PCM za pomocą zaworu sterującego biegu jałowego, a jak widać z powyższego, powinno być jasne, że sterowanie biegu jałowego w silniku benzynowym to skomplikowana sprawa. Na przykład, jeśli silnik zostanie uruchomiony w temperaturach poniżej zera, PCM nakaże zaworowi sterującemu biegu jałowego, aby do silnika dostało się mniej powietrza w celu wzbogacenia mieszanki paliwowo-powietrznej, aby stworzyć warunki, które są z grubsza analogiczne do działania dławików. silniki gaźnikowe do kontroli biegu jałowego w chłodne dni.
Powód dla kodu U3111
Powodem kodu usterki silnika U3111 OBD-II jest usterka czujnika temperatury oleju silnikowego.
Kody DTC U3111 mogą być również wyzwalane przez awarie na wcześniejszych etapach. Na przykład zabrudzony czujnik MAF może powodować nadmierną kompensację w samochodzie podczas regulacji mieszanki paliwa.
Lub
U3111 Kod Znaczenie :
Kod usterki sieci diagnostycznej OBD-II (U) dla silnika Układ zapłonowy lub wypadanie zapłonu
Awaria czujnika temperatury oleju silnikowego
Usterka obwodu wejściowego prędkości silnika zapłonu/dystrybutora
Awaria obwodu świecy żarowej/grzałki
A nawet sugerują pęknięty korek wlewu paliwa -cokolwiek to znaczy
Czujnik prędkości pojazdu (VSS) Przerywany Wskazuje, że moduł sterujący układu napędowego (PCM) wykrył błąd w informacjach o prędkości pojazdu. Dane dotyczące prędkości pojazdu są odbierane z czujnika prędkości pojazdu (VSS), czujnika prędkości skrzyni rozdzielczej (TCSS), modułu sterującego układu przeciwblokującego (ABS), ogólnego modułu elektronicznego (GEM) lub centralnego modułu czasowego (CTM). Ten kod DTC jest ustawiany w taki sam sposób jak C3895. Jednak jego celem jest miganie lampki kontrolnej skrzyni biegów (TCIL) przy pierwszym błędzie/awarii obwodu VSS. Zapoznaj się z możliwymi przyczynami dla C3895
Dopóki przepustnica pozostaje zamknięta, prędkość i jakość biegu jałowego jest kontrolowana przez PCM za pomocą zaworu sterującego biegu jałowego, a jak widać z powyższego, powinno być jasne, że sterowanie biegu jałowego w silniku benzynowym to skomplikowana sprawa. Na przykład, jeśli silnik zostanie uruchomiony w temperaturach poniżej zera, PCM nakaże zaworowi sterującemu biegu jałowego, aby do silnika dostało się mniej powietrza w celu wzbogacenia mieszanki paliwowo-powietrznej, aby stworzyć warunki, które są z grubsza analogiczne do działania dławików. silniki gaźnikowe do kontroli biegu jałowego w chłodne dni.
Powód dla kodu U3111
Powodem kodu usterki silnika U3111 OBD-II jest usterka czujnika temperatury oleju silnikowego.
Kody DTC U3111 mogą być również wyzwalane przez awarie na wcześniejszych etapach. Na przykład zabrudzony czujnik MAF może powodować nadmierną kompensację w samochodzie podczas regulacji mieszanki paliwa.
Lub
U3111 Kod Znaczenie :
Kod usterki sieci diagnostycznej OBD-II (U) dla silnika Układ zapłonowy lub wypadanie zapłonu
Awaria czujnika temperatury oleju silnikowego
Usterka obwodu wejściowego prędkości silnika zapłonu/dystrybutora
Awaria obwodu świecy żarowej/grzałki
A nawet sugerują pęknięty korek wlewu paliwa -cokolwiek to znaczy
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 lip 2021, 07:52
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Dzięki, jutro rozrząd może cewki, świece i jazda próbna, jak będzie ok odpuszczam na razie pozostałe błędy. Może przy kolejnym podejściu ogarnę resztę. Mam nadzieję że nie skończy się regeneracją ECU i cewki wystarczą.
Ostatnio zmieniony 15 paź 2023, 18:29 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 paź 2023, 20:35
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Czernica/k. Rybnika
- Auto: Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Witam.
Nie chcę zakładać nowego tematu a widzę, że kolega tutaj miał te same objawy i błędy jak w moim. Dodatkowo na pracującym silniku gdy odłączę przepływomierz nic się nie dzieje, dalej silnik pracuje tak samo. Cewki podmieniłem na inne ale było czuć drgania i gorsza praca silnika więc zamontowałem te które były. Po kasowaniu błędów i ponownym odczytaniu na zapłonie błędy wyskakują ponownie.
Pozdrawiam
Dodam jeszcze, że gdy rano go odpalam to przez około minutę obroty skaczą do 2 tysięcy i strzela z wydechu. A potem obroty normalnie stoją w miejscu.
Nie chcę zakładać nowego tematu a widzę, że kolega tutaj miał te same objawy i błędy jak w moim. Dodatkowo na pracującym silniku gdy odłączę przepływomierz nic się nie dzieje, dalej silnik pracuje tak samo. Cewki podmieniłem na inne ale było czuć drgania i gorsza praca silnika więc zamontowałem te które były. Po kasowaniu błędów i ponownym odczytaniu na zapłonie błędy wyskakują ponownie.
Pozdrawiam
Dodam jeszcze, że gdy rano go odpalam to przez około minutę obroty skaczą do 2 tysięcy i strzela z wydechu. A potem obroty normalnie stoją w miejscu.
Ostatnio zmieniony 15 paź 2023, 18:29 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki