Cześć wszystkim.
Nie znalazłem takiego tematu/wyszukiwarka nic nie znalazła (a może nie potrafię szukać?)
Ale do sedna.
Jakieś dwa lata temu padła mi pompa paliwa. Została dokonana wymiana na regenerowana i od tej pory walczę z odpalaniem. Jeżeli, przejadę jakiś dystans i poziom paliwa spadnie nawet stosunkowo nieznacznie miałem problemy z odpaleniem i w ruch szedł "plak". Wiadomo jest to zabieg rezerwowy a nie na co dzień. Kilku mechaników szukało i nic nie znalazło inni stwierdzili, że za dużo roboty i nie będą się w to bawić. Jedynym do tej pory sposobem na skuteczne uruchomienie samochodu było zalewanie zbiornika paliwem pod korek i to dosłownie. Bez względu na to ile stał w takim stanie (nawet 2 tygodnie) nieużywany zawsze odpalił. Niestety było to uciążliwe bo po przyjeździe z każdej trasy musiałem tankować lub uzupełniać z kanistra. Przy tankowaniu na stacji wiadomo na maksa nie zatankuję bo pistolet odbija a z kanistra uciążliwe i zawsze coś pocieknie na zewnątrz.
Ostatnio pojawił się nowy problem nawet jak zużyje na trasie około 15-20 litrów wkładam na stacji pistolet i po wlaniu 2-3 litrów odbija. Prawdopodobnie jest zapchany przewód odpowietrzający i tu problem.
Z tego co zacząłem czytać przewód odpowietrzający ciągnie się gdzieś do silnika gdzie jest jakiś elektrozawór, który kieruje opary ropy do silnika
Wydawało mi się, że rozwiązanie jest prostsze-czyli u góry zbiornika króciec połaczony z wężykiem który idzie równolegle z przewodem paliwowym od wlewu do zbiornika i wypycha nim powietrze z niego w miarę napełniania paliwem.
Ktoś miał podobny problem i wie jak pomóc mi go rozwiązać?
Zatkany ? przewód odpowietrzający zbiornik paliwa diesel 2.0 YDTH
Moderator: Sebu$
-
- Przeglądacz
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 maja 2010, 22:26
- Imię: Rob
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira A 1.9 Comfort
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 sie 2020, 00:57
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Zafira A 1.6 +LPG /Astra G 1.4 +LPG
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z16XE
Nie wiem czy w dieslu jest tak samo jak w benzynie, ale u mnie ten zawór oparów paliwa (EVAP) jest zlokalizowany tuż za filtrem powietrza. To jest taki jakby cylinderek, z jednej strony wchodzi wężyk, z drugiej wychodzi i jest jeszcze podłączenie elektryczne (2 przewody). Z tego co się dowiedziałem, zawór ten pełni jedynie funkcję ekologiczną, nawet gdy jest on odłączony silnik pracuje normalnie (tylko wywala check-a oczywiście). Ileś lat temu weszły po prostu przepisy, że opary paliwa nie mogą tak po prostu ulatniać się do atmosfery, tylko mają być właśnie zawracane do silnika.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2276
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Nie wymieniałeś samemu przypadkiem filtra paliwa i załatwiłeś pompę !
te pompy maja sterownik na pompie i chłodzony paliwem jak na sucho jechałeś to się przegrzał i końcówka sterowania padła, nowy sterownik to około nie mały wydatek, mógł się też zawór zatrzeć , jak odpowietrzyć? do tych pomp użyć zewnętrznej pompki i mimo że zalany filtr to około 10sekma lecieć paliwo z powietrzem i po takim zabiegu zapala te pompy muszą same zassać paliwo a takie odpowietrzanie to ułatwia.
Jeszcze raz :W tym aucie nie ma pompy niskiego ciśnienia (w zbiorniku). W ASO mają specjalne pompę do odpowietrzania układu m.in. po wymianie filtra, niektórzy zakładają "gruszki" jak w grupie PSA, można też wytworzyć ciśnienie w zbiorniku paliwa.
Pompa wtryskowa przy pracy na sucho uszkadza się, bo jest smarowana paliwem, a przy jego braku zaciera się nastawnik dawki co z kolei powoduje przepalenie się tranzystora w sterowniku (niestety to układ hybrydowy).
Trzeba zdiagnozować i wymienić lub naprawić sterownik, wymienić zawór nastawnika dawki i jeszcze może tłoka prze stawiacza kąta choć to może niekoniecznie wtedy odpowietrzyć i ma palić
problemy z pompom wtryskową zwłaszcza źle odpowietrzoną + sparciałe wężyki przelewowe :
rozgrzej silnik ,wymień wężyki i odpowietrzanie pompywtryskowej-VP44
Jest kilka sposobów:
- użycie specjalnej pompki do odpowietrzanie,
- założenie pompki np. z Peugeota,
- popuszczenie przewodów wysokiego ciśnienia (ale mogą potem nie trzymać),
- wytworzenie niewielkiego ciśnienia w zbiorniku paliwa (gumowy korek + kompresor).
15 min spokojnej pracy silnika + krótka przejażdżka.
Następne masz oryginalny korek zbiornika paliwa i czy jesteś tego pewien ? ponieważ nie wiadomo czy powinien być wentylowany czy nie obstawiam to drugie wówczas przy otwieraniu powinno byś słyszeć uchodzące ciśnienie .
Nie pamiętam czy w tym silniku jest ale czy jest sprawny regulator ciśnienia paliwa ? Zawór upustowy zbiornika paliwa (może być zawieszony w pozycji otwarty gm 9128196
te pompy maja sterownik na pompie i chłodzony paliwem jak na sucho jechałeś to się przegrzał i końcówka sterowania padła, nowy sterownik to około nie mały wydatek, mógł się też zawór zatrzeć , jak odpowietrzyć? do tych pomp użyć zewnętrznej pompki i mimo że zalany filtr to około 10sekma lecieć paliwo z powietrzem i po takim zabiegu zapala te pompy muszą same zassać paliwo a takie odpowietrzanie to ułatwia.
Jeszcze raz :W tym aucie nie ma pompy niskiego ciśnienia (w zbiorniku). W ASO mają specjalne pompę do odpowietrzania układu m.in. po wymianie filtra, niektórzy zakładają "gruszki" jak w grupie PSA, można też wytworzyć ciśnienie w zbiorniku paliwa.
Pompa wtryskowa przy pracy na sucho uszkadza się, bo jest smarowana paliwem, a przy jego braku zaciera się nastawnik dawki co z kolei powoduje przepalenie się tranzystora w sterowniku (niestety to układ hybrydowy).
Trzeba zdiagnozować i wymienić lub naprawić sterownik, wymienić zawór nastawnika dawki i jeszcze może tłoka prze stawiacza kąta choć to może niekoniecznie wtedy odpowietrzyć i ma palić
problemy z pompom wtryskową zwłaszcza źle odpowietrzoną + sparciałe wężyki przelewowe :
rozgrzej silnik ,wymień wężyki i odpowietrzanie pompywtryskowej-VP44
Jest kilka sposobów:
- użycie specjalnej pompki do odpowietrzanie,
- założenie pompki np. z Peugeota,
- popuszczenie przewodów wysokiego ciśnienia (ale mogą potem nie trzymać),
- wytworzenie niewielkiego ciśnienia w zbiorniku paliwa (gumowy korek + kompresor).
15 min spokojnej pracy silnika + krótka przejażdżka.
Następne masz oryginalny korek zbiornika paliwa i czy jesteś tego pewien ? ponieważ nie wiadomo czy powinien być wentylowany czy nie obstawiam to drugie wówczas przy otwieraniu powinno byś słyszeć uchodzące ciśnienie .
Nie pamiętam czy w tym silniku jest ale czy jest sprawny regulator ciśnienia paliwa ? Zawór upustowy zbiornika paliwa (może być zawieszony w pozycji otwarty gm 9128196
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Przeglądacz
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 maja 2010, 22:26
- Imię: Rob
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira A 1.9 Comfort
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
No właśnie chyba o ten zawór chodzi. Niestety w dieslu nie ma go w tym miejscu co piszesz. Podczas szukania rozwiązania tego problemu poczytałem wcześniej o tym EVAP. Niestety nie wiem czy i gdzie ewentualnie znajduje się w 2.0 TDI. No ba na chłopski rozum jeżeli opary nie mogą tak sobie iść w atmosferę to muszą iść przecten zawór. Ale czy przy tankowaniu też idą i tamtejszy wychodzi powietrze ze zbiornika w miarę tankowania paliwa i dlatego odbija pistolet po w litrach jeżeli jest niesprawny np. stałe zamknięty?mbr1111 pisze: ↑27 lut 2023, 20:35 Nie wiem czy w dieslu jest tak samo jak w benzynie, ale u mnie ten zawór oparów paliwa (EVAP) jest zlokalizowany tuż za filtrem powietrza. To jest taki jakby cylinderek, z jednej strony wchodzi wężyk, z drugiej wychodzi i jest jeszcze podłączenie elektryczne (2 przewody). Z tego co się dowiedziałem, zawór ten pełni jedynie funkcję ekologiczną, nawet gdy jest on odłączony silnik pracuje normalnie (tylko wywala check-a oczywiście). Ileś lat temu weszły po prostu przepisy, że opary paliwa nie mogą tak po prostu ulatniać się do atmosfery, tylko mają być właśnie zawracane do silnika.
-
- Przeglądacz
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 maja 2010, 22:26
- Imię: Rob
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira A 1.9 Comfort
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Po tej awarii sprzed 2 lat można powiedzieć, że stałem się "specjalistą" od pomp Boscha VP44, tyle nerwów mi zjadła.Pszczyna pisze: ↑27 lut 2023, 21:11 Nie wymieniałeś samemu przypadkiem filtra paliwa i załatwiłeś pompę !
te pompy maja sterownik na pompie i chłodzony paliwem jak na sucho jechałeś to się przegrzał i końcówka sterowania padła, nowy sterownik to około nie mały wydatek, mógł się też zawór zatrzeć , jak odpowietrzyć? do tych pomp użyć zewnętrznej pompki i mimo że zalany filtr to około 10sekma lecieć paliwo z powietrzem i po takim zabiegu zapala te pompy muszą same zassać paliwo a takie odpowietrzanie to ułatwia.
Jeszcze raz :W tym aucie nie ma pompy niskiego ciśnienia (w zbiorniku). W ASO mają specjalne pompę do odpowietrzania układu m.in. po wymianie filtra, niektórzy zakładają "gruszki" jak w grupie PSA, można też wytworzyć ciśnienie w zbiorniku paliwa.
Pompa wtryskowa przy pracy na sucho uszkadza się, bo jest smarowana paliwem, a przy jego braku zaciera się nastawnik dawki co z kolei powoduje przepalenie się tranzystora w sterowniku (niestety to układ hybrydowy).
Trzeba zdiagnozować i wymienić lub naprawić sterownik, wymienić zawór nastawnika dawki i jeszcze może tłoka prze stawiacza kąta choć to może niekoniecznie wtedy odpowietrzyć i ma palić
problemy z pompom wtryskową zwłaszcza źle odpowietrzoną + sparciałe wężyki przelewowe :
rozgrzej silnik ,wymień wężyki i odpowietrzanie pompywtryskowej-VP44
Jest kilka sposobów:
- użycie specjalnej pompki do odpowietrzanie,
- założenie pompki np. z Peugeota,
- popuszczenie przewodów wysokiego ciśnienia (ale mogą potem nie trzymać),
- wytworzenie niewielkiego ciśnienia w zbiorniku paliwa (gumowy korek + kompresor).
15 min spokojnej pracy silnika + krótka przejażdżka.
Tu chodzi bardziej o to dlaczego odbija mi zaraz pistolet pomimo tego, że jest jeszcze dużo miejsca na paliwo. Wcześniej miałem korek uniwersalny. Zrobiłem w nim dziurkę, nie było problemu. Teraz mam korek inny no ale zgodnie z tym co czytałem i regulacjami z 1986 roku opary ot tak nie mogą uciekać sobie do atmosfery (teoretycznie) poza tym przy tankowaniu przecież korek jest wykręcony i ciśnienie wyrównuje się w zbiorniku. Tu nie jest problem w tym, że korek szczelny i podczas jazdy w zbiorniku robi się podciśnienie i pompa nie ma siły ciągnąć paliwa lub łapie powietrze. Problem jest w tym że nadmiar powietrze (chyba) nie pozwala wlecieć paliwu w pistoletu do zbiornika
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2276
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Napiszę przypadek Toyoty Verso jaki był w rodzinie ,te same problemy z tankowaniem (ASO ten typ tak ma ) ,wlew był przepychany z rurką odpowietrzającą w niej był filterek zatkany tuż przy baku lecz i tak zbiornik był do wymiany (zalecenia stacji kontroli) został wymieniony wraz z przewodem tankowania, w baku był żur 7 Litrów
Problemy zniknęły.
Problemy zniknęły.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253