Strona 1 z 2

Wymiana uszczelek pokrywy zaworów i miski olejowej

: 09 sie 2010, 10:47
autor: sesorek
Witajcie,

Chcę dobrać się do uszczelki pod pokrywą zaworów i pod miską olejową. O ile w pokrywą zaworów nie ma tragedii choć trochę się "poci", to spod miski oleju trochę więcej się tego sączy i pytanie czy trudno jest te uszczelki wymienić? ile czasu trzeba na to poświęcić?

Ten wyciek pod miską to mnie trochę drażni na 3 tys km musiałem już dolać 0,5L oleju wiec trudno zweryfikować tyle wyciekło czy tyle przepalił. Poza tym jak włączę dmuchawę to przy rozgrzanym silniku jak stoję w korku to zalatuje mi z kratek takim przypalonym olejem wiec przy okazji wymiany oleju chciałbym załatwić również tą uszczelkę + czujnik poziomu oleju bo mi marudzi żebym sprawdził a poziom jest ok i czujnik ciśnienia oleju bo kontrolka w ogóle się nie zapala po przekręceniu kluczyka

: 15 sie 2010, 16:13
autor: wojto1974
Witam .U mnie to jest to samo cieknie z pod miski olejowej,ale tylko zaraz po zaparkowaniu.Jak stoi całą noc to nawet kropla nie spadnie .Oleju to non stop dolewam, wczesniej nie bylo wycieków , poziom oleju sie zgadzal na bagnecie, a i tak ten ciągle pokazywał "check level oil" i do szału mnie doprowadzał. Mam pytanie jaka jest cena uszczelki do miski?

: 17 lut 2011, 14:25
autor: sesorek
chcialbym odświeżyć temat zbieram się do tego i zbieram ale jakoś brak mi motywacji,
wymienial ktoś? dużo z tym gimnastyki? ile czasu?

: 17 lut 2011, 14:59
autor: SH'Raku
duże auto, dużo oleju, duża miska, duży kanał, dużo pracy ;p
tak całkiem serio sprawdzałem dziś koszt uszczelki pod klawiaturą 55 zł
termostat 160 zł i jest jeszcze 1 uszczelka nie wiem czy dobrze napisze z kolektora ssącego ;p
mam cały silnik zaj....y nie można inaczej tego nazwać, olejem! ta ost ok 20 zł wydaje mi się że z miską będzie ok i nie będzie trzeba tej uszczelki ruszać, a jak tak to koszt też ok 50 zł.

zaskoczyła mnie za to cena termostatu który kosztuje 160 zł a gdzieś widziałem w granicach 80-100 zł

: 18 lut 2011, 08:13
autor: sesorek
no ja mam największy problem z uszczelką pod miską oleju i teraz zaglądalem że delikatnie coś idzie spod filtra oleju, filtr już mam. A tą miskę odkręca się bez większych problemów? czy jakieś większe kombinacje?

: 10 wrz 2011, 21:20
autor: toskafka
Mam podobny problem, mój samochód pobiera sporo oleju i znajomy powiedział mi o uszczelnienu silnika a dokładnie jego gornej czesci, wspomnial tez o jakis uszczelniaczach na zaworach czy jest mozliwe uszczelnienie silnika i jaki to koszt? Moj samochód to Zafira A 1.6 16 v benzyna/LPG

: 10 wrz 2011, 21:51
autor: Harry200
Jeżeli chodzi Ci o górną część to do wymiany uszczelniaczy zaworów najlepiej zdemontować głowicę silnika,koszt w warsztacie to pewnie od 600-1000 zł (oczywiście nie autoryzowanym Opla) A czy dymi Ci bardzo na niebiesko :?:

: 10 wrz 2011, 23:58
autor: oki
Sama wymiana uszczelki pod pokrywa zaworów u mnie zajeła mi ok 3h przy czym ja mam LPG gdzie musiałem zdemontowac mikser, wtryskiwacze i inne filterki z tym zwiazane.

: 11 wrz 2011, 07:10
autor: darek_s
toskafka pisze:Mam podobny problem, mój samochód pobiera sporo oleju i znajomy powiedział mi o uszczelnienu silnika a dokładnie jego gornej czesci, wspomnial tez o jakis uszczelniaczach na zaworach czy jest mozliwe uszczelnienie silnika i jaki to koszt? Moj samochód to Zafira A 1.6 16 v benzyna/LPG
Uszczelka pod pokrywe z 50 zeta i jesli znzjdziesz kogos kto ci zmieni uszczelniacze zaworowe bez demontazu glowicy to dojdzie kosz uszczelniaczy 50zł i przy okazji uszczelniacze wałkow rozrządu w zaleznosci od producenta od 10 zł za sztuke.U mnie mechanik który wymienia uszczelniacze bez sciagania glowicy bierze 300 zeta,chyba sie zdecyduje i zrobie to w swojej zafirce.pzdr.

: 11 wrz 2011, 09:15
autor: toskafka
H,Łajszczak pisze:Jeżeli chodzi Ci o górną część to do wymiany uszczelniaczy zaworów najlepiej zdemontować głowicę silnika,koszt w warsztacie to pewnie od 600-1000 zł (oczywiście nie autoryzowanym Opla) A czy dymi Ci bardzo na niebiesko :?:
tak dymi na niebiesko troche

: 11 wrz 2011, 09:46
autor: Harry200
Jeżeli tylko po odpaleniu to mogą być uszczelniacie zaworów a jeżeli ciągle to raczej pierścienie tłokowe się kłaniają..

: 11 wrz 2011, 15:13
autor: jacek76
Odnośnie uszczelki miski olejowej to w x18xe1 takowej nie ma. Miska jest złożona na silikon , właściwie nie jest to silikon tylko taka specjalna pasta. Polecam Dirko - bardzo dobra , do innych uszczelnień też.
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów to bardzo przyjemna robota. Godzina pracy to aż za dużo.

: 12 wrz 2011, 20:26
autor: toskafka
Znajomy mechanik stwierdził, że to raczej uszczelniacze pod zaworami
czy uszczelnianie przez świece jest oplacalne??

: 13 wrz 2011, 07:42
autor: Harry200
toskafka pisze:czy uszczelnianie przez świece jest oplacalne
Co masz na myśli.. :?:

: 13 wrz 2011, 12:38
autor: wojto1974
Witam . Co do komunikatu check level oil to zośki tak mają .Też mnie szlag trafiał kiedy się to ciągle świeciło. Mechanik mi tłumaczył że pprzy pracy silnika za wolno olej spływa i czujnik wyłapuje za niski poziom.Ja wlałem więcej niż trzeba przed jakąś długą trasą i tylko raz mi się zaświeciło na 600 km.