W instrukcji norma to 0,6 L na 1000 km GM ładnie się tu zabezpieczyło, zresztą inne firmy mają nawet 0,9L.
co można doradzić hmy....... :
1.Jeżeli wlałeś syntetyk a był wcześniej semisytetyk-to mogło narobić tych problemów
2.Możliwe, że uszczelniacze zaworów są zniszczone-najczęściej jak ktoś leje tani olej lub oszczędza na wymianach w dodatku zużyty silnik
3.Możesz zmienić olej na semisyntetyk np.Mobil 1 bo nie jest taki drogi-pojeździć i porównać branie oleju z tym co teraz
(jeden z forumowiczów zmienił 5W30 na 10W40 i branie oleju mu zmniejszyło się o 60-70% w silniku 1,8 z przebiegiem ok 150kkm...)
4.Możesz sprawdzić kompresje w cylindrach -jak będzie niska lub nie równa to silnik przeżył swoje
5.Możesz poczytać o ceramizerze na allegro-może to uratować cię od remontu silnika gdyby kompresja była kiepska (50zł to nie majątek)
6.Podjedź na Opel Techa i sprawdź faktyczny przebieg.
Sprawdź ciśnienie, ale było w TIS'ie że dokładnie w tym silniku -Z22SE, mogły być przypadki nadmiernego zużycia oleju i wtedy zalecają zmianę pierścieni, to jakiś feler był z pierścieniem olejowym . Czyli jak olejowy do bani a górne jeszcze w miarę to ciśnienie będzie ok a olej i tak będzie ubywał.
Tu sugestia użytkownika
Cytat,,Jeżeli są zapieczone pierścienie olejowe to można spróbować je "odpiec" preparatem Antykoks (Anticarbon) - pierwszy link w google. U mnie po zakupie zalałem GM 5W-30 (+ płukanka silnika), raczej w celu płukania niż docelowo. Okazało się, że trochę bierze - jakieś 100 ml/1000km (raczej trochę mniej, ale nie dało rady ustalić dokładnie). Pojeździłem 5 kkm i zastosowałem ten Antykoks zgodnie z instrukcją, a potem zmieniłem olej na Liqui Moly Synthoil Hightech 5W-40 (IMO dla naszego klimatu lepszy, a dla silnika o niebo lepszy niż ten półsyntetyczny GM) + kolejna płukanka silnika. Zrobione już 2.5kkm i... Nie znikło nic. Styl jazdy ten sam (nawet bardziej męczący silnik bo sporo autostrady), a do tego ostatnie temperatury nie rozpieszczają układu chłodzenia i smarowania. Ten Antykoks kosztuje jakieś 30 zł, aplikacja trywialna (aerozol z rurką) i sądzę, że warto spróbować, jeżeli mamy mocne przekonanie, że to pierścienie. Lejąc gęstsze oleje można sobie u nas załatwić rozrząd."
Piszesz Odma co masz na myśli ?
Odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej
Kłopoty z nią zwłaszcza zimą są krótkie odcinki i niedogrzany silnik (robi się masło i zatyka odmę)
Odwieczny problem miały VW tam był separator który trzeba było czyścić.
Rozwiązaniem było tzw. pakiet na Skandynawię gdzie na odmie była grzałka.