Strona 1 z 1

Błąd P100

: 07 cze 2024, 00:04
autor: muscle_car
Cześć
Słuchajcie od jakiegoś czasu nie mogę rozwiązać pewnego problemu z przepływomierzem. Wyskakiwał mi błąd P100 więc wymieniałem przepływomierze. Miałem Pierburg-a wymieniłem na Maxgear Później używany Bosch i w końcu nowy Bosch. Tam błąd powracał ale po nowym Bosch miałem długo spokój (chyba 3 miesiące).
Teraz jak skasuję błąd od razu mi go wywala w formie auta z kluczykiem i później check. Dodatkowo świeci mi się wyłączona kontrola trakcji. świeci mi się również że klocki mam do wymiany ale ja nie mam z czujnikiem. Auto po odpaleniu faluje ale jak zejdzie ze ssania to jest w miarę ok. Spalanie chwilowe przy dobrym silniku miałem 0.8-0.9 l/h a tutaj mam 1,5. Auto jest trochę przymulone.

Jednocześnie od początku z awarią przepływomierza wyskakiwał mi błąd P130 więc wymieniałem sondy aż skończyło się na oryginalnej nowej i błąd ustał. Jednak podczas tego problemu raz wyskoczył również.
Na wszystkich częściach nie zrobiłem nawet 1000 km bo ja przeważnie po mieście jeżdżę.

Oczywiście standardowe czynności jak czyszczenie też się odbyły. Dodam że dbam o auto i nie jest zapuszczone. Rozrząd, świece olej wszystko wymieniane na czas .

Re: Błąd P100

: 07 cze 2024, 11:30
autor: Pszczyna
Czym były odczytywane błędy?

Ogólnie Dla P0100 to jest najczęstszą przyczyną dziura w dolocie, pomijając przepływomierz.
Może być zły styk we wtyczce od przepływomierza.
Może być złe napięcie na przepływomierzu.

Sprawdzić szczelność całego układu , wyczyścić Map sensor , po drugie jeśli masz OP-COM-a to sprawdzić parametry zadane do odczytanych przepływomierza, turbo i Map sensora.
Jeżeli np. parametry Map sensor 96 a Map sensor comand 114 taka różnica świadczy o nieszczelnym dolocie.

Sprawdź też działanie mechatroniki próżniowej czy nie ma dziury gdzieś. Może masz braki w podciśnieniach.

Teraz cię postraszę ---sprawdź czy jest problem z kompresją albo uszczelniacze zaworowe albo tłok nie ma kompresji co skutkuje wysokim ciśnieniem w skrzyni korbowej i wyrzucaniem oleju odmą w dolot.

Co do ABS I czujnika klocków to przeczyścić styki wiązki idące do czujników .

Re: Błąd P100

: 07 cze 2024, 14:05
autor: ryba1
@Pszczyna EGR w Z20LET? Na prawdę? Znasz w ogóle ten silnik czy tylko gotowe schematy wklejasz? bo dla 90% które wymieniałes nie ma nic wspólnego z błędem przepływomierza

Re: Błąd P100

: 09 cze 2024, 06:46
autor: muscle_car
Szczelność sprawdzona nigdzie nie ucieka.
Silnik jakiś czas temu po remoncie do tego ostatnio olej rozrząd itp. Przepływomierz pokazuje dobre parametry (tak powiedział mechanik).
Map sensor nowy oryginalny Bosch.
Powiem Ci że też zastanawiam się nad elektryką nad kablami.
Wyłączona kontrola trakcji zaczęła wyskakiwać w momencie usterki P100 czasem razem z ABS.

Sprawdziłem napięcie przy odłączonym przepływomierzu i na wejściu jest tyle ile aku podaje ok 13.9 na wyjściu 4.99 v więc też dobrze.
Uszkodzony kabelek więc kontrola trakcji jest wyłączona zbieg okoliczności że wyskoczyło wszystko razem.
Sprawdzałem też parametry Op-comem i napięcie na przepływomierzu było trochę ponad 1 v
Co ciekawe może to też zbieg okoliczności ale Op-com mi wybuchł w środku podczas kończenia pracy . Bezpiecznik wymieniłem i da się dalej podłączyć ale Op poszedł w kubeł.

Dobra ostatni wpis przez zakupem nowego przepływomierza.

Sprawdziłem przejścia są na kablach więc to nie to. Podmieniłem moje inne przepływomierze i 2 Boschem i Petersburg robią ten sam błąd dalej.
Co ciekawe po włożeniu Maxgear (czy co to tam było) znika ciągle włączona kontrola trakcji (da się ją włączyć i wyłączyć nie tak jak poprzednio). Po jakimś czasie włącza się tryb awaryjny ale spalanie chwilowe na normalnym poziomie i nie zamienia się na check engine.
Czy ma ktoś jakiś pomysł?

Re: Błąd P100

: 28 cze 2024, 18:55
autor: Pszczyna
Ostatnio walka była z ABS-ami w końcu wyszło że alternator fiksował.

Re: Błąd P100

: 30 cze 2024, 20:08
autor: ryba1
@muscle_car jak nie przerażają Cię km to przyjedż do mnie na warsztat. Link masz poniżej

Re: Błąd P100

: 08 sie 2024, 13:33
autor: muscle_car
Alternator sprawdzony trzyma elegancko.
Celuję w osprzęt od doładowania. Ostatnio jak jechałem normalnie nic się nie działo. Wyprzedziłem ciężarówkę więc mu dałem w gaz i znowu wyskoczyło. Doszedłem do wniosku że dzieje się tak w momencie pracy turbiny. Chciałem wymienić czujnik ciśnienia doładowania na taki niby oryginalny do tego silnika (Bosch 0261230009) zamiast tego co mam (Bosch 0261230283). Ten drugi dedykowany jest też do diesli a z tego co się orientuję to chyba czujniki diesel benzyna nie za bardzo do siebie pasują. Problemem jest to że Bosch 009 ma 3 piny a tamten 4 więc zgłupiałem już. Może ktoś mi przybliżyć coś na ten temat?
Wyskakuje mi błąd P1106

Ryba1 przemyślę propozycję bo chciałem jeszcze mapę zmienić, wtryski itp. od LEH więc wszystko na raz jak się ogarnę finansowo.

Re: Błąd P100

: 08 sie 2024, 17:04
autor: Pszczyna
To błąd czujnika, uszkodzenie lub nieprawidłowa instalacja czujnika atmosferycznego.
Co do podmiany czujnika Np.(Bosch nr: 261 002 137 zamiast 261 230 009). Z powodu różnych charakterystyk obu czujników wskazuje on nieprawidłowe ciśnienie ok. 0,47 bar (47kPa) zamiast rzeczywistego ciśnienie otaczającego powietrza, co powoduje ograniczenia ciśnienia doładowania i błąd DTC P1106 (11).

Dodatkowo ten błąd może być również spowodowany:
1. Nieszczelnością w dolocie
2. Uszkodzeniem elektrozaworu sterującego podciśnieniem siłownika West Gate w sprężarce

Teraz do przemyślenia - o ile auto było u mechaników to kontrola czy : całe podciśnienie jest dobrze podpięte.

Re: Błąd P100

: 09 sie 2024, 13:54
autor: muscle_car
Pszczyna czytałem to:)
Popatrz 261 002 137 nie ma takiego czujnika jest BOSCH 0 281 002 137 i rzeczywiście jest 3 pinowy i pasuje tylko do diesli. 261 230 009 Pasuje tylko do benzynowych i też jest 3 pinowy.
Nie zauważyłem tych 3 pinów i kupiłem 009.
Bosch 0261230283 ma 4 piny i taką mam wiązkę (nie wiem o co chodzi może Ryba1 by się wypowiedział ma największe doświadczenie). Jest dedykowany do diesla i benzyny (może 4 pin jest właśnie po to aby rozdzielać benzynę od diesla)
Jak turbina nie pracuje (jechałem dzisiaj ok 7 km bez żadnego problemu jak tylko przekroczyłem 3500 obrotów od razu auto z kluczem francuskim) to jest ok. Zamówiłem zawór podciśnienia turbiny zobaczymy co się stanie bo jeszcze jego obstawiam.
Nieszczelności miałem sprawdzone i jest szczelny.

Re: Błąd P100

: 09 sie 2024, 14:21
autor: Pszczyna
Podaj vin bo katalog pokazuje inny czujnik lecz warto zweryfikować.

Re: Błąd P100

: 13 sie 2024, 16:30
autor: ryba1
Zawór sterowania w dieslu w pb jest inny. Te błędy co masz to nie jest jakaś skomplikowana sprawa. Po za tym błąd P1106 to nie jest jakaś skomplikowana sprawa ale trzeba wiedzieć co sprawdzić a nie na pałę doradzać i wymieniać nie potrzebnie części. 3500obr to taka granica że jak jest coś nie tak wpada w tryb awaryjny

Re: Błąd P100

: 14 sie 2024, 12:31
autor: muscle_car
ryba1 to powiedz mi o co chodzi z tą wtyczką? Czemu mam wtyczkę 4 pinową? Poza tym nigdy nie miałem tego problemu a przejeździłem tak kilkanaście tysięcy i nagle auto zaczął przeszkadzać ten czujnik?

Re: Błąd P100

: 15 sie 2024, 12:46
autor: ryba1
muscle_car pisze: 14 sie 2024, 12:31 ryba1 to powiedz mi o co chodzi z tą wtyczką? Czemu mam wtyczkę 4 pinową? Poza tym nigdy nie miałem tego problemu a przejeździłem tak kilkanaście tysięcy i nagle auto zaczął przeszkadzać ten czujnik?
Żeby cokolwiek sensownego powiedzieć musiałbym na to zerknąć. Możliwe że problem leży gdzie indziej. Nie umiem naprawiać aut zdalnie