silnik ZA Y20DTH - Y22DTR

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
budrys

silnik ZA Y20DTH - Y22DTR

#1 Post autor: budrys »

Witam, wszystkich mam takie pytanie:
jakie są różnice wizualne miedzy silnikiem ZA Y20DTH a Y22DTR

pytam się ze wzgledów takowych gdzyż ostanio z kolega Dejną podpinaliśmy kompa aby zczytać błedy i wykazało ze mam Y22DTR a w dowodzie mam Y20DTH
i tu mnie zaczeło zastanawiać czy przypadkiem nie mam tego mocniejszego silnika,
nawet w winie który rozkodował mi kolega MieHor jest że auto wyszło z fabryki z silnikiem Y22DTR

jeżeli mógłby ktoś powiedzieć - opisać lub wrzucić jakieś foty to byłbym wdzieczny

Awatar użytkownika
Ramirez
Mieszkaniec
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 12:06
Lokalizacja: Strzelin
Model:

#2 Post autor: Ramirez »

Bardzo to jest ciekawe :mysli: No ale jeśli na kompie wykazało że to Y22DTR, no i w winie tak samo... To chyba oznacza że masz 125 kucyków pod maską :mrgreen: . A oto zdjęcie Y22DTR, może trochę nie wyraźne ale...
Obrazek

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#3 Post autor: firek »

budrys, Mam pytanie niby troszke z innej beczki... Czy twoje autko pochodzi z importu..? Jeśli tak to moze sprowadzajacy aby zapłacic mniejszą akcyzę zmienił co nieco w umowie kupna sprzedarzy...

budrys

#4 Post autor: budrys »

Ramirez dokładnie mam to samo co ty, jeszcze jakby ktoś jeszcze wrzucił zdjęcie silniczka Y20DTH to bym miał jakies wieksze rozeznanie,
firek auto pochodzi z Włoch wiec najprawdopodobniej zrobili letki retusz w papierach aby zapłacić mniejszą akcyze bo z tego co się orientuje znaczy sie słyszałem od handlarza z ostrołęki jak byłem z kumplem po audi dla niego to mówił że do 2.0 akcyza wynosi 3% a powyrzej 2.0 już 19%, więc pewnie jest tak jak napisałeś


no to w takim razie jak mam motorek trochę mocniejszy to muszę zmienic co nie co w opisie

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#5 Post autor: MieHor »

a dokładnie dla silników do 2000 cm akcyza 3,1%, co np. przy wartości samochodu 10 000 EU daje kwotę akcyzy 1 244,15 PLN (przy dzisiejszym kursie 4,0134), natomiast dla silników pow. 2000 cm akcyza wynosi 18,6% co przy tej samej cenie samochodu daje już 7 464.92 PLN

Domel37

#6 Post autor: Domel37 »

Witam ja również docierałem kiedyś jaki mam silnik http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=285
fotka 2.0
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
oraz 2.2
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
jedyną widoczną gołym okiem różnicą jest wielkość obudowy turbiny
Pozdrawiam

olo018

#7 Post autor: olo018 »

A to mój 2,0 DTH 101km 2005r
http://yfrog.com/mtdsc00166kyj
Obrazek

budrys

#8 Post autor: budrys »

dzieki wszystkim za pomoc w nurtujacym mnie pytaniu, reasumując wszystkie za i przeciw dochodze do wniosku po obejrzeniu zdjeć jakie mi szanowni koledzy dostarczyli ze w mojej Zofiji siedzi serducho 2.2DTI 125KM czyli szanowni panowie od sprowadzania samochodzików przez których została moja Zofia sprowadzona do kraju zrobili przekret na cle,
z jednej strony idzie sie cieszyc ze mam mocniejszy silniczek a z drugiej trzeba mocno sie zastanowic i dokładnie sprawdzać to co sie kupuje :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”