Strona 1 z 2

Wymiana zaworu zwrotnego

: 16 sie 2010, 10:25
autor: Sajmon28
Wymieniał ktoś z Szanownych Kolegów zawór zwrotny paliwa w Zafirze 2.0 DTL ? Mam problem z porannym odpalaniem i planuję zacząć od wymiany tegoż zaworu. Podzielcie sie swoimi doświadczeniami w tym temacie. Gdzie go zlokalizować? Jak wymontować? Jaki kupić? Sprzedawca pyta czy ma średnicę śruby M14.

Pozdrawiam
Sajmon28

: 16 sie 2010, 20:23
autor: KOPERNIK

: 16 sie 2010, 20:39
autor: Sajmon28
Wymieniłem dziś zawór. Czas 15 minut. Czy pomogło okaże się jutro rano. Jeśli ktoś ma zamiar wymieniać a nie ma pojecia gdzie i jak to chętnie pomogę.

: 18 sie 2010, 08:36
autor: Sajmon28
Dzisiaj rano wykonałem próbe odpalenia i niestety zaskoczył "od strzała" ale od razu zgasł. Odpalił dopiero za drugim kręceniem i puścił białego dyma z rury.

: 18 sie 2010, 11:33
autor: darkp1
Sajmon28, możesz opisać dla optomnych co i jak z tym zaworem.

: 18 sie 2010, 18:59
autor: KOPERNIK
Sajmon28 pisze:i puścił białego dyma z rury.
Sajmon28, nie chcę przesądzać i podsyłam ci linka co do kolorów dymu z rury wydechowej

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... =dym++rury

to nic nie znaczy że tak puścił ale należy go zaobserwować .......

: 19 sie 2010, 07:53
autor: Sajmon28
Mam nadzieję, że żaden przypadek z tego linka mnie nie dotyczy :)
Co do wymiany zaworu to znajduje się on na połączeniu przewodu zasilającego z pompą wtryskową. Wystarczy odkręcić "śrubę", która mocuje ten przewód w pompie paliwa. Tą śrubą jednocześnie jest ten zawór. Należy tylko pamiętać o wymianie uszczelek miedzianych pod zaworem i przewodem zasilającym. Roboty 15 minut. Efekt jak u mnie narazie stwierdzony po 2 próbach mizerny.

: 03 paź 2010, 11:27
autor: 12Marek
Zrobiłeś?

: 04 paź 2010, 07:47
autor: Sajmon28
Niestety u mnie nie pomogło. Szykuję się na regenerację pompy :(

Pozdrawiam

: 04 paź 2010, 09:24
autor: 12Marek
Niestety u mnie nie pomogło. Szykuję się na regenerację pompy
no to klops :( :( :( :evil:
Współczuję :!:
zaczynam dochodzić do wniosku, że: no more OPEL!

pompa wtryskowa

: 10 paź 2010, 12:21
autor: kecajx26
to wygląda jak przypadłość mojej zosi w pompie wtryskowi od strony chłodnicy jest śrubka ze strzałką na torxa 50 po jej wykręceniu oring który znajdował się na niej przy ściąganiu po krószył się po wymianie zosia pali od strzała ponoć to częsta żecz w zosi

: 10 paź 2010, 20:09
autor: radziko
a przed tą wymianą pociła Ci się pompa w tym miejscu? Jak doszli do tego że oring jest popękany?

: 10 paź 2010, 21:04
autor: kecajx26
a bo mam pompkę dodatkową, jak pompowałem to kapało w tym miejscu i sam to naprawiłem, trochę przekichana robota, mogłem filmik nagrać i na yutube dać, ale ciapa ze mnie, to prosta rzecz do roboty ale z dzień trzeba stracić, bo węże od chłodnicy przeszkadzają, nie wspomnę o samej chłodnicy, oczywiście bez demontażu tych podzespołów się nie obyło. Ponoć da rade sprawdzić szczelność pompy pompując ciśnienie do pompy około 6 barów.

: 10 paź 2010, 21:21
autor: radziko
Ciekaw jestem jak to naprawdę jest z tą regeneracją pompy. Ludzie sami tego nie rozbierają i wysyłają do regeneracji a tam to już nie wiadomo co z tym robią. Koszty są ogromne a w zasadzie to kto wie jakie koszty ponoszą ci od regeneracji. Co do tej elektroniki w pompach to również nie chce mi się wierzyć że po wybraniu modułu nie mógłby tego naprawić jakiś elektronik.

: 11 paź 2010, 05:59
autor: kecajx26
nieszczesny modół też lutowałem tranzystor mocy koszt jakieś 12 zł plus pasta przewodząca ciepło ponoć tranzstor nie wytrzymuje ponoć pózniej został zmieniony o większej mocy . ja tam myślałem że bosch lepiej robi te pompki a tu rozczarowanie :shock: no cóż