(170)-Bogaty wydech - nie istnieje.
Moderator: Sebu$
- guma75
- Bywalec
- Posty: 146
- Rejestracja: 08 cze 2010, 13:49
- Imię: Waldek
- Lokalizacja: Hannover
- Auto: Opel Zafira B 1,9CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
(170)-Bogaty wydech - nie istnieje.
Koledzy moze mi coś doradzicie....... Co jakiś czas wyskakuje mi Check engine to żółta kontrolka w kształcie silnika umieszczona na tablicy rozdzielczej. Po podpięciu pod kompa -pisze błąd 170 bogaty wydech -nie istnieje.A jak bogaty wydech nie istnieje to poco check wyskakuje Moje pytanie brzmi czy zawsze będzie mi to wyskakiwać? . U gazownika byłem i jest wszystko ok z mieszanką.Czy zawsze już będę go musiał usuwać? Nie ukrywam że mnie to troche denerwuje Co moge jeszcze z tym zrobić. Pozdrawiam
GUMA75
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
guma75, Co do błędu P0170- to ja mam takie tłumaczenie-nie prawidłowy skład mieszanki- mieszanka za uboga lub za bogata- innymi słowy regulacja poza zakresem, czyli ze korektor krutkoterminowy mieszanki nie moze dosterowac składu mieszanki w zakresie w jakim pracuje i stad błąd. Musiasz jechac na regulacje do gazowników, bo inaczej mapa benzynowa ci sie rozjedzie i po jakims czasie, np: na zimnym silniku nie da sie na benzynie jechac..
Ja tez mam dokladnie takie samo zdanie za bogata miaeszanka na gazie i to pewnie sporo skoro blad wywala lepiej jechac na regulacje gdyz jazda na zbyt bogatej mieszance spowoduje ze ECU tak skroci czasy wtrysku ze na zimnym jazda na benzynie bedzie horrorem a poza tym jazda na bogatej zapycha katalizator.pzdr.firek pisze:guma75, Co do błędu P0170- to ja mam takie tłumaczenie-nie prawidłowy skład mieszanki- mieszanka za uboga lub za bogata- innymi słowy regulacja poza zakresem, czyli ze korektor krutkoterminowy mieszanki nie moze dosterowac składu mieszanki w zakresie w jakim pracuje i stad błąd. Musiasz jechac na regulacje do gazowników, bo inaczej mapa benzynowa ci sie rozjedzie i po jakims czasie, np: na zimnym silniku nie da sie na benzynie jechac..
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
guma75, tak czytam o tych Twoich problemach z gazem, gdzie prawie w każdym przypadku piszesz "U gazownika byłem i jest wszystko ok" - myślę, że powinieneś zmienić gazownika, bo skoro koledzy użytkownicy zagazowanych Zosiek mówią Ci, że Twój gazownik musi wyregulować instalację, to z całą pewnością wiedzą co radzą, a ten Twój gazownik prawdopodobnie mało zna się na rzeczy, no chyba że on jest gwarantem Twojej instalacji i nie chcesz go opuścić.
- guma75
- Bywalec
- Posty: 146
- Rejestracja: 08 cze 2010, 13:49
- Imię: Waldek
- Lokalizacja: Hannover
- Auto: Opel Zafira B 1,9CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
MieHor - Co do moich odpowiedzi io fakt pisze że jest wszystko ok -może źle to pisze ale chodzi mi o to że gazownik widzi wszystko idealnie a faktycznie jest to tak że jest ich dwóch ( stary-szef , młody pracownik)Mam pecha i zawsze trafiam na starego . Kontaktu z młodym niemam bo stary go pilnuje by bez niego nic nie robił. A dlatego tylko tam jeżdze bo mam gwarancje i leje na to że z byka już na mnie patrzy (stary) że .....( zaś ten z tą zafirą jedzie....) Chce mieć wszystko sprawne bo za to płaciłem. Dzisiaj sie dowiedziałem że stary będzie od poniedziałku bo wraca z urlopu , więc szybko rano jade do młodego i mu dam wydrykowane to co mi koledzy- Firek i Darek_s poradzili -zobaczymuy co zrobi- dzięki za pomoc Pozdrawiam
GUMA75
- guma75
- Bywalec
- Posty: 146
- Rejestracja: 08 cze 2010, 13:49
- Imię: Waldek
- Lokalizacja: Hannover
- Auto: Opel Zafira B 1,9CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Witam ponownie. Dzisiaj wkońcu trafiłem na młodego gazownika i co fachura to fachura . Podpiął pare razy pod kompa troszke jazdy i błąd (170- bogata mieszanka-nie istnieje) -CHACK - sam zniknał podczas jazdy:D . Teraz zobacze jakie spalanie mi będzie wychodziło . Zrobiłem zdjęcie mapki telefonem. Tak że temat uważam za zamknięty. Została mi tylko jedna rzecz, ale to już inny temat. Pozdrawiam
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio zmieniony 27 sie 2010, 20:09 przez guma75, łącznie zmieniany 1 raz.
GUMA75
- kamil12luty
- Mieszkaniec
- Posty: 235
- Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
- Lokalizacja: Częstochowa
- Model:
- kamil12luty
- Mieszkaniec
- Posty: 235
- Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
- Lokalizacja: Częstochowa
- Model:
- kamil12luty
- Mieszkaniec
- Posty: 235
- Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
- Lokalizacja: Częstochowa
- Model:
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
qwerty pisze:Witam,
od niedawna mam Zafirę A 1.8 z18xe 2003 bez gazu, 152 tyś.km potwierdzony w salonie w Niemczech. Zapalił się CheckEngine. Sprawdziłem błedy w module silnika Op-com'em:
P0170 - Ubogi wydech (02) - Nie występuje
Ten błąd jest permanentny bo po skasowaniu pojawił się ponownie. Kolejne próby skasowania niczego nie przyniosły.
Na biegu jałowym obroty delikatnie falują, delitanie trzęsie autem. Podczas jazdy nie ma problemu z akceleracją. Nie ma problemu z zapalaniem na zimnym i ciepłym silniku.
Gdy zaczynam jazdę, na 1 i 2 biegu podczas przyśpieszania słychać jakby gwizd, pisze o tym bo nie wiem czy tak mam być.
Rozrząd (Contitech), filtry(MANN), olej 10w40, świece(NGK) wymienione.
LiveData wyraźnie pokazuje falowanie obrotów i próbę uzyskania zadanej wartości - 787obr/min.
Zerknijcie proszę na ten link, to screen z wybranych danych i podpowiedzcie proszę co może być przyczyną tego stanu rzeczy.
Zwracam uwagę na przepływomierz i sondy lambda. Czy B1S1 nie powinna się zmieniać? Logowałem przez minutę i cały czas jest 118mV?
http://zapodaj.net/af02f1cd2dc92.png.html
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Czy objaw falowania jest zawsze czy tylko na ciepłym silniku ?
Czy cisnąc do oporu gaz na trójce lub czwórce wystepują poszarpywania czy płynnie się rozpędza ?
Dla B1S2 wynik powinien być chyba powyżej 100 ale może się mylę. Na zimnym czy na ciepłym logowałeś ?
Ostatnio zmieniony 18 gru 2014, 20:34 przez cns80, łącznie zmieniany 1 raz.
Na ciepłym i na zimnym tak samo faluje. Chodzi oczywiście o bieg jałowy.Czy objaw falowania jest zawsze czy tylko na ciepłym silniku ?
Nie próbowałem rozpędzać "do oporu" na wybranym biegu. Generalnie płynnie się rozpędza. Wykonam ten test i dam znać.Czy cisnąc do oporu gaz na trójce lub czwórce wystepują poszarpywania czy płynnie się rozpędza ?
Na ciepłym, temp. 85 st.C.Na zimnym czy na ciepłym logowałeś ?