Zafira A - szarpanie podczas ruszania, przyspieszania

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
mariusz33

Przerywana praca silnika.....

#1 Post autor: mariusz33 »

Witam.
Co może być przyczyną przerw pracy silnika(szarpania)?
Pojawia się to tylko przy zmianie biegu na wyższy i trwa kilka sekund.
Jeśli ktoś miał podobne objawy proszę o pomoc trochę to zaczyna mnie niepokoić :cry:

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#2 Post autor: BajBus »

proponuje przeczyścić silniczek krokowy...
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

mariusz33

#3 Post autor: mariusz33 »

Bajbus dziekuje ale silniczek krokowy...kurde :oops: niewiem bardzo gdzie on jest i jak go przeczyścić:przedmuchać,przemyć?
Jak byś był tak dobry i napisał mi więcej na ten temat "silnika krokowego"to zaczne od niego :>

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#4 Post autor: BajBus »

krokowego musisz szukać w okolicach kolektora dolotowego i przepustnicy - ale nie wiem gdzie dokładnie :oops:
Obrazek
znalazłem zdjęcie poglądowe tyle ze z 1.6 z vectry ale on jest podobno mniejwięcej w tym samym miejscu...
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

tomekuza

#5 Post autor: tomekuza »

U mnie w 1,6 jest z tyłu gażnika. Jest przykręcony dwoma śrubami imbusowymi do gażnika. Wchodzi do niego wtyczka z czterema przewodami. Trudno go odkręcić, a jeszcze trudniej zakręcić, trzeba obudowe filtra powietrza górną zdemontować i zdjąć z gażnika. Po odkręceniu i wyjęciu najlepiej zanurzyć na jakiś czas w nafcie albo benzynie i oczyścic pędzelkiem. W srodku znajduje się bolec i sprężyna które sterują położeniem przepustnicy na wolnych obrotach, najlepiej jej nie rozciągaj i nie wciskaj. Uwaga na mały gumowy oring lubi się przerwać albo uszkodzić przy wyciaganiu. U mnie czyszczenie nic nie dało i nadal silnik lubi sobie czasami zadrgać na wolnych. Pozdrowienia.
P.S. Co do zdjęcia BajBusa to raczej mi to wygląda na elektrozawór sterujący dawka gazu przy instalacji gazowej ( bardzo podobny do silniczka krokowego}. A dokładniej to jak z tym szarpaniem czy jak wciśniesz sprzegło do zmiany biegu i czy na wolnych tez sie tak dzieje na luzie po dodaniu gazu i spuszczeniu nogi z pedału. itd.

mariusz33

#6 Post autor: mariusz33 »

Na luzie szarpania niema,po wciśnięciu sprzęgła też,tylko gdy zmieniam bieg zanim silnik wejdzie na większe obroty to szarpnie tak dwa trzy razy.

tomekuza

#7 Post autor: tomekuza »

Czy jest to napewno wina silnika. tzn czy czuć ze przestaje ciągnąć i przerywa.
Czy raczej może to być wina sprzęgła. czyli równomierna szarpania które po zdjęciu nogi z gazu albo odczekaniu chwile słabną i ustają. Przy ruszaniu tez sie czasem zdarza?

mariusz33

#8 Post autor: mariusz33 »

Z mojego odczucia wypada,że to silnik.Są to bardzo krótkie przerwy w pracy silnika-szarpanie.Dzieje się to przed wejściem silnika na wyższe obroty.Przy ruszaniu brak tych objawów.

tomekuza

#9 Post autor: tomekuza »

Przyczyn moze być wiele. Kable, świece, filtr paliwa, powietrza, zabrudzona przepustnica, sprawdz wszystkie węzyki od podcisnienia dochodzące do gażnika, może któryś jest przetarty albo dziurawy, dolej do paliwa środka do czyszczenia wtrysków dobrej firmy, zatankuj inne paliwo np BP ultimate albo shella v-power. Albo serwis i komputer moze tam pokaze jakiegos błeda, chociaż wątpię

mariusz33

#10 Post autor: mariusz33 »

No to mnie pocieszyłeś.Tyle pozycji...ale zaczne od paliwa.Komp napewno niepokaże,zresztą mam dość panów z Kieleckiego ASO oni zaraz każą mi silnik wymienić he he.

tomekuza

#11 Post autor: tomekuza »

No i bardzo dobrze ja ASO tez bym omijal z daleka. Zmien paliwo zobaczymy co bedzie a środka do czyszczenia tez mozesz dolac nie zaszkodzi. Wg twoich opisów to zachowanie silnika jest takie jak w dawniejszych samochodach gdy miały kłopot ze zle ustawionym zapłonem. Spróbuj paliwa i napisz czy cos pomogło.
Kable możesz sprawdzić domowym sposobem po zmroku.

mariusz33

#12 Post autor: mariusz33 »

Witam.
Jestem właśnie po zmianie paliwa na lepsze i niestety ale dalej przerywa :( Myśle teraz nad tym silnikiem krokowym sprawdze,przeczyszcze i dam znać.
A może w między czasie macie koledzy jakieś inne pomysły co do tego szarpania?

tomekuza

#13 Post autor: tomekuza »

Znajomy mechanior poleca sprawdzić jednak kable i świece czy nie mają przebicia. To że przerywa w tym momencie co piszesz podobno wynika z tego ze wtedy silnik jest najbardziej obciążony i własnie wtedy może gubić iskre. jak możesz to na wieczór maska w góre i zobacz czy elektrony nie latają. Szczególnie obok świec kabli, modułu itp.

mariusz33

#14 Post autor: mariusz33 »

To wydaje sie być bardzo możliwe bo właśnie przy obciążeniu przerywa :> Sprawdze to jeszce dziś wieczorem i oczywiście napisze.
Pozdrawiam
Aha i jeszcze jedno dziś rano gdy zapaliłem to przez 2 min pracował jak traktor :cry: to mogą być kable :/

tomekuza

#15 Post autor: tomekuza »

tak mogą i to bardzo możliwe z nocy gdy jest zawilgocony tym bardziej podatny na przebicia na kablu albo na świecach. Ja u siebie nie mam kabli tylko moduł zapłonowy nakładany na wszystkie świece jednorazowo, ale tez chyba cos z nim nie tak bo lubi sobie rano kichnać ;)
Jak bedziesz sprawdzał kable to nie zapomnij o świecach moze to ich wina a koszt wymiany mniejszy od kabli.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”