Strona 1 z 3

Wymieniać pasek rozrządu ??

: 31 sie 2010, 17:52
autor: mazb
Witam !

Niespodziewanie wyskoczył mi wyjazd w przyszłym tygodniu.
Na pasku rozrządu przejechane jest 50 000km.
I mam dylemat ... Wymieniać przed podróżą czy lepiej nie ......

Silnik to 1,6 benzyna 74kW.

Czy w tym silniku w przypadku urwania paska rozrządu będę miał do wymiany cały silnik czy to jest wersja bezkolizyjna z zaworami ????

Z góry serdecznie dziękuję !!

: 31 sie 2010, 19:06
autor: leeoon
:) Tak powinno.... Ale po 60 000 lubią się rwać.I często się to zdarza! A silniczek niestety jest kolizyjny...

: 31 sie 2010, 23:55
autor: spiotrowski
ja w vectrze B też wymieniam co około 50kkm i w serwisach też tak radzą, zalecane jest niby co 60 ale wole mieć pewność co do rozrządu, inne pierdoły mogę odpuścić ale o takie rzeczy zwłaszcza przed wyjazdem wole spać spokojnie

: 01 wrz 2010, 00:21
autor: opelmen
Kolega ma salonową Zosię A serwisowaną przez cały czas w ASO...
W ASO powiedzieli mu, że spokojnie na nowym pasku (jazda prawie non-stop w trasach) może polatać ze 100 000km.
Tymczasem po 60 000km paseczek poszedł się... 'utylizować' i musieli mu z głowicą robić :/

: 02 wrz 2010, 00:00
autor: bondzo001
To wszystko zalezy jak daleka bedzie wycieczka ,i czy bedziesz jechal spokojnie, czy bedzie rajdowo. :driver:
A ja mysle ze jeszcze pasek troche wytrzyma.

: 05 wrz 2010, 15:05
autor: waldik782
w tym motorze niby wiecej jak 60 tys nie ma co ryzykowac,wic wydaje mi sie ze mozesz jeszcze troche pojezdzic ale pamietaj zeby nie wajhowac skrzynia przy wyprzedzaniach itp...to ponoc do0bija paski.

: 06 wrz 2010, 12:38
autor: dariusz.siuchta
Ja dla świętego spokoju bym wymieniał. Po co masz niepotrzebnie stać się ofiarą niespodzianki, która może być niezręczna dla samego Ciebie, gdzieś w trasie i później dla Twojej kieszeni skoro silniczek kolizyjny. Wymienisz i będziesz miał z głowy na kilkadziesiąt tysięcy ładnych kilometrów

: 04 cze 2012, 19:10
autor: demko
stary temat ale odswieze aby nowego nie pisac...
60 tys na pasku?
mam przejechane 80 tys i czkałem do 90tys. czyli powinienem juz wymienic?

: 04 cze 2012, 22:27
autor: Kacperuch
powiem tak- koszt paska w wyszedł mnie niedawno 430zł graty + wszystko + litr borygo + 180 robocizna. czyli w granicach 700zł.. teraz poszukaj co się stanie i ile kosztuje jak pasek strzeli... Ja na Twoim miejscu wolałbym dmuchać na zimne i wybrać "mniejsze zło" :)

: 05 cze 2012, 16:42
autor: cieniassss
demko, Kacperuch, wszystko zależy jak i gdzie się jeździ, moim zdaniem 60 tys km w mieście to gorsze obciążenie i dłuższy czas eksploatacji paska niż np 90 tys km zrobione poza miastem.

: 05 cze 2012, 21:24
autor: leeoon
:shock: Bezwarunkowo wymieniaj!!!!

: 06 sie 2013, 21:38
autor: Sławek 70
A jak mój nie ma jeszcze 27 tys. /poważnie/ i 13 lat to też wymieniać czy dojeździć chociaż do 30. Jak zaglądałem to wygląda na ok. pomimo wieku. Zresztą samochód jest całe życie garażowany. Mam jeszcze opony od nowości :lol: . Czy zdarzało się tak, że pompy wytrzymywały a paski pękały ?, czy przeważnie pompa staje i ścina zęby na pasku.
Jak rozumiem silniczek mam jak najbardziej kolizyjny.
Przebieg pewny bo samochód mam od nowości i jeżdzony tą samą "nogą".
>Sławek<

: 06 sie 2013, 21:40
autor: Bodek
Sławek 70 pisze:A jak mój nie ma jeszcze 27 tys. /poważnie/ i 13 lat to też wymieniać czy dojeździć chociaż do 30. Jak zaglądałem to wygląda na ok. pomimo wieku. Zresztą samochód jest całe życie garażowany. Mam jeszcze opony od nowości :lol: .
>Sławek<
wymienić natychmiast - max co 8 lat :!:

: 06 sie 2013, 21:42
autor: janekW67
Ale pasek po 13-u latach może być skruszały. Jeśli nie ma wyjechanych kilometrów.to po 6-ciu latach powinien być wymieniony.

: 07 sie 2013, 07:22
autor: marian07
Dziś wymieniam - dla spokoju ducha. Pierwsza wymiana była przy 73 (nie wiem jaki włożony jest), teraz jest 136. Rozrząd wybrałem w końcu Boscha, z robotą i płynem będzie 700zł (albo 800 , nie ma pewności który rodzaj rozrządu jest zamontowany, zamówili obydwa) , gwarancja na 80ts km. Można było taniej 150 zł na jakimś po taniości ale gwarancja na 80ts mnie jakoś przekonała. Zafirka jest 1,8 125kucy.

Naprawa przy zerwanym rozrządzie to ok 2000 + rozrząd oczywiście. Jeśli silnik jest w miarę pewny i wiemy ile ma nalatane - wtedy warto to zrobić. Jeśli jest inaczej to głowica używka i modlić się żeby była w miarę dobra.