Strona 1 z 2
Problem z jazdą pod ''górę''.
: 07 wrz 2010, 00:13
autor: Anony Mous
Opel Zafira 2.0di takim modelem się poruszam a problem jest następujący.Auto w mieście zachowuje się normalnie,na trasie na ''płaskim'' i z ''góry'' ok(przy około 120-130km/h) ale jak zaczyna się nawet lekkie wzniesienie to zaczyna co kilka sekund ''przerywać'' coś ala jakby się przytykało.
Wie ktoś co to może być?
: 04 paź 2010, 22:29
autor: adam423
ja myślę że za szybko jeździsz ale na początek odczytaj błędy w komputerze, sprawdź filtry i może zawór EGERA
: 05 paź 2010, 07:13
autor: dzarko
Ale na 100% jest to tak, że silnik się dławi, nie tak, że silnik chodzi normalnie, ale moc ucieka? Chodzi mi o to, czy w momentach o których wspominasz silnik jak by nie dostawał paliwa, czy chodzi normalnie, ale samochód nie ciągnie?
: 05 paź 2010, 15:45
autor: Ramirez
Możliwe że za szybko jedziesz, Nie wiem jak to jest w 2.0 Di ale w 2.2 dti mam korektor Ssący popsuty i zośka ma takie wahania mocy, jak by ją coś hamowało. Ale najlepiej pojedz do mechanika powiedz co się dzieje, kompa niech podłączy i zobaczy co jest nie tak.
: 05 paź 2010, 18:20
autor: darkp1
Fajne są argumenty typu "za szybko jedziesz". Auto to auto, ma jeździć tak jak się mu każe. Ja myślę że masz zapowietrzony układ... Oczywiście nie jedziesz na rezerwie?
: 05 paź 2010, 18:20
autor: TUX
PanSledziowy pisze:przy około 120-130km/h
Ramirez pisze:za szybko jedziesz
no bez przesady - dla DI za szybko to może być 170
a paliwo Ci się nie kończy?
: 05 paź 2010, 22:27
autor: Ramirez
Może ten argument że za szybko jeździsz to był zbędny, racja
darkp1, auto ma jeździć tak jak chce kierowca.
TUX pisze:dla DI za szybko to może być 170
No DI 170 to jest wyczyn
: 06 paź 2010, 11:31
autor: gwizdenson
W DI nie ma EGR ,więc ta opcja odpada.
: 06 paź 2010, 13:17
autor: TUX
Ramirez pisze:No DI 170 to jest wyczyn
no 165 miałem na tarczy
może ciut z górki było
: 06 paź 2010, 13:55
autor: j
DTLe mają egr.może przycinają się klapy wirowe w kolektorze ssącym.
: 06 paź 2010, 15:53
autor: Dziadek13
No tak myśle że zapowietrzony pod gore czyli silnik wyżej bak niżej powietrze sie odkłada w najwyższym miejscu tak wynika z twego opisu.W aucie niema urządzeń do sterowania silnika co by miały coś wspólnego z poziomowaniem przepływu paliwa ale bombelki powietrza działają jak poziomica a mogą być zasysane z baku jak mało paliwa, lub dużo wody w filtrze paliwa,należało by odwodnić.
: 07 paź 2010, 10:08
autor: gwizdenson
Przepraszam faktycznie ma EGR nie elektryczny ale pneumatyczny.Zamroczyło mnie.Ale odszczekuję nieścisłość.
: 06 sty 2011, 22:38
autor: Anony Mous
Panowie, jak się nazywa ta rzecz która idzie do turbiny z głowicy?jak odkrecam korek wlewu oleju przy zapalonym silniku i poloze tylko korek na wlew to go podbija a powinien normalnie lezec,cos niedroznego ....
: 07 sty 2011, 09:06
autor: Harry200
Ta rurka to jest odpowietrzenie skrzyni korbowej,jak masz ją niedrożną to mogą być takie objawy,zależy jeszcze jak bardzo podskakuje,u mnie też to robi lekko.Rurkę sprawdź,niedrożna może uszkodzić simmeringi w silniku na skutek wzrostu ciśnienia..
: 07 sty 2011, 10:50
autor: Anony Mous
Wiesz jak to fachowo się nazywa?Podobno ta rurka jest bardzo krucha .