PROBLEM Z ODPALENIEM

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
adam423

PROBLEM Z ODPALENIEM

#1 Post autor: adam423 »

Mam problem z odpaleniem mojej ZAFIRY A 2.0 dl 16V 2000r; zapaliła przejechałem około 500 m bez żadnych problemów zgasiłem po około 3 godzinach wsiadłem jak gość zakręciłem i nic jeszcze raz i nic po paru minutach jeszcze z 3 razy akumulator trochę osłab i zostawiłem ją w spokoju świece filtry były miesiąc temu wymieniane paliwo jest i dodam jeszcze że przy rozruchu lekko kręcił .

kicaj

#2 Post autor: kicaj »

co ostatnio robiles?

adam423

#3 Post autor: adam423 »

nic szczególnego po tej wymianie filtrów i świec kilka dni temu odpalałem na kable omegę kumpla a i żarówkę wymieniłem ale potem zrobiłem jakieś sto parę kilometry i jak pisałem wyżej pojechałem rano do pracy było ok wróciłem z pracy po 2 godzinach pojechałem do miasta zaparkowałem zgasiłem i po około 2 godzinach daremne zarzynanie akumulatora i nic wczoraj próbowałem bez zmian mam nadzieje że to jakiś przekaźnik nie pompa !

kicaj

#4 Post autor: kicaj »

najpierw sprawdz czy pompa podaje paliwo i czy bezpieczniki sa cale...

adam423

#5 Post autor: adam423 »

Witam dziś byłem u mechanika po pierwszym podłączeniu do komputera nie pokazało żadnych poważnych usterek po wykasowaniu i ponownej próbie uruchomieniu silnika wyskoczył kod P1630 ( magnetyczny zawór regulacji dawki ; wymienić pompę wtryskową ) czy ktoś może mi przybliżyć koszt naprawy może jest inna opcja ?

Awatar użytkownika
12Marek
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
Imię: Marek
Lokalizacja: Pomorze Środkowe
Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#6 Post autor: 12Marek »

Szkoda, że nie wszyscy piszą po naprawie co było :(
Adam - naprawiłeś?

Wczoraj miałem taką sytuację, że po południu (auto stało od piątku popołudniu) Zoska zapaliła i zgasła a potem wieeelokrotnie chechłałem aż w końcu po przytrzymaniu rozrusznika, dodaniu gazu i sam nie wiem czego jeszcze zapaliła.
Pojechałem do miasta.
Tam stała około godziny - odpaliła normalnie
Stwierdziłem, że muszę sprawdzić świece żarowe lub przekaźnik
Dziś rano nie odpaliła wcale :evil: :evil: :evil:
Temp. zewn. +4'C (wczoraj po południu było cieplej)

Co może być?
Zacznę od świec i przekaźnika, bo to mogę bez holowania do mechanika

Ostatnio robiłem:
- wymiana oleju i filtra oleju - 2 tygodnie temu (jakieś 200 km przebiegu)
- wymiana filtra paliwa - j.w.
- wymiana przewodu przelewowego pomiędzy wtryskiwaczami a pompą (guma w oplocie czarnym dł. około 20 cm) - w piątek - od tego uruchamiałem 3 razy na ciepło a potem stał 24 godziny :?
- check engine zapala się po przekręceniu stacyjki, w czasie chechłania gaśnie aby ponownie zapalić się po chwili (w trakcie kręcenia rozrusznikiem)
- akumulator i rozrusznik działają normalnie

Bezpieczników i nic innego nie sprawdziłem, bo i tak byłem spóźniony do pracy :evil2: :evil2:

Czy mój tok postępowania wydaje się być słuszny?
Czy wymiana tego przewodu przelewowego może mieć znaczenie?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#7 Post autor: MieHor »

Czytając co ostatnio robiłeś nasuwa mi się wniosek, że przyczyną może być zapowietrzenie układu paliwowego (przy okazji wymiany filtra paliwa i przewodu przelewowego)

darkp1

#8 Post autor: darkp1 »

Sprawdź na początek świece i przekaźnik, tak jak piszesz.

Awatar użytkownika
12Marek
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
Imię: Marek
Lokalizacja: Pomorze Środkowe
Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#9 Post autor: 12Marek »

Dodam, że w 1 połowie sierpnia udało mi się zapowietrzyć silnik :oops:
Miałem mało paliwa i stanąłem pochyło i pod górkę :( Silnik po chwili zgasł....
Ale po zepchnięciu na równy teren i chwili pokręcenia rozrusznikiem odpalił i chodził do teraz.
Aha, krótko po tym wymieniałem czujnik położenia wału korbowego.
Może być tak, że powietrze gdzieś w układzie się poniewiera i uniemożliwia rozruch?
Po takim czasie?
Wymiana tego małego przewodu na przelewie może mieć znaczenie? Przecież to po "drugiej " stronie układu :shock:

kicaj

#10 Post autor: kicaj »

12Marek pisze:- wymiana filtra paliwa - j.w.
- wymiana przewodu przelewowego pomiędzy wtryskiwaczami a pompą (guma w oplocie czarnym dł. około 20 cm) - w piątek - od tego uruchamiałem 3 razy na ciepło a potem stał 24 godziny :?
sprawdzic czy sie nie zapowietrza

Awatar użytkownika
12Marek
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
Imię: Marek
Lokalizacja: Pomorze Środkowe
Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#11 Post autor: 12Marek »

sprawdzic czy sie nie zapowietrza
Przepraszam ale jak?
Jeszcze nie doczytałem :oops:

adam423

#12 Post autor: adam423 »

Witam po długiej nieobecności. Zosia została odebrana od mechanika tak jak pisałem wcześniej nr. błędu P1630 pompa została wyjęta i wysłana do naprawy został wymieniony MAGNETYCZNY ZAWÓR REGULACJI DAWKI koszt 650 zł + 250 zł demontaż i montaż pompy jak się dowiedziałem od PANA co regeneruje pompy jest to pierwsza rzecz która pada. Zosia pali za "dotknięciem " ale pojawił się silnik na desce który w czasie jazdy pojawia się i znika nie zależnie od obrotów podobno ZAWÓR EGERA i z powrotem do mechanika to "BOLI"

Awatar użytkownika
12Marek
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
Imię: Marek
Lokalizacja: Pomorze Środkowe
Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#13 Post autor: 12Marek »

ZAWÓR EGERA
:?:
czy zawór EGR?

Mechanik tak do mnie jechał, że w końcu poradziłem sobie sam.
Udało mi sie uruchomić to pudło :evil:
Popuściłem na wtryskiwaczach i pokręciłem rozrusznikiem :? Chwilę potrwało zanim polało się paliwo.
Ale to był skutek a nie przyczyna :?
Skąd to zapowietrzenie?
Jak zgaszę i opalam ponownie to cos nie tak łapie -za długo to trwa. Przedtem było bzyk i chodzi....
Jeżeli to nie świece żarowe to co?
Ten przewód na przelewie jest przecież na powrocie więc jego wymiana nie powinna miec znaczenia.
Przewody przelewowe chyba nie były wymieniane od nowości-ich stan nie jest zbyt dobry.
Czy mażna je wymienić na nowe bez odpowietrzania układu czy znów coś się pop....
O ile wyżej trzeba postawic przód aby sprawdzic szczelność układu paliwa?

Strona 22 "sam naprawiam"
Przy odpowietrzaniu pompką :
strona ssąca pompki podłączona jest do powrotu z pompy wtryskowej ? Ssanie podłączam do gumy czy do plastiku?

adam423

#14 Post autor: adam423 »

Witam zaliczyła moja Zosia mechanika w ramach reklamacji trwało to kilka godzin ale jak na razie jest dobrze zawór został wyjęty i dany do piaskowania tak to nazwali efekt " jak by miał małego dopalacza" i też zostałem poinformowany że brak poprawy skończy się wymianą na nowy "odpukać " a chciałem dodać że coś jak leci to lepiej to zatkać ja sam wymieniałem filtr paliwa i te wężyki przelewowe to zakręcić musiałem kilka razy bo zapomniałem trochę ropy dolać do wkładu filtra "Nowy filtr wessał ropę z odstojnika "


//scalone// proszę edytować posty, a nie pisać jeden pod drugim w krótkim odstępie czasu


Jeśli można to JA i Moja ZOSIA dziękujemy za pomoc w diagnozach. Dobrze jest zaskoczyć mechanika małą wiedzą na temat usterek, które pojawią się w naszych Zosiach, zmniejsza to prawdopodobieństwo naciągania naszego budżetu. Dzięki.


//tekst napisany dużymi literami poprawiłem - na przyszłość proszę nie pisać z włączonym Caps Look//
Ostatnio zmieniony 05 paź 2010, 09:06 przez adam423, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
12Marek
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
Imię: Marek
Lokalizacja: Pomorze Środkowe
Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#15 Post autor: 12Marek »

Mam zrobione to napiszę...
Okazało się, że strona ma znaczenie :evil:
Ten nieszczęsny wężyk przelewowy, który wymieniłem jest po stronie ssącej i przy jego wymianie zapowietrzyłem układ :oops:
Tak przynajmniej wyszło...
Przy okazji wymieniono mi 2 świece żarowe, wymieniono pozostałe wężyki przelewowe, sprawdzono filtr paliwa, przewody, uszczelki itd.
Odpukać jest o.k. Ale kosztowało mnie to 300 zeta :!: :evil:
Nie lubię ZOŚKI !

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”