PROBLEM Z ODPALENIEM
Moderator: Sebu$
PROBLEM Z ODPALENIEM
Mam problem z odpaleniem mojej ZAFIRY A 2.0 dl 16V 2000r; zapaliła przejechałem około 500 m bez żadnych problemów zgasiłem po około 3 godzinach wsiadłem jak gość zakręciłem i nic jeszcze raz i nic po paru minutach jeszcze z 3 razy akumulator trochę osłab i zostawiłem ją w spokoju świece filtry były miesiąc temu wymieniane paliwo jest i dodam jeszcze że przy rozruchu lekko kręcił .
nic szczególnego po tej wymianie filtrów i świec kilka dni temu odpalałem na kable omegę kumpla a i żarówkę wymieniłem ale potem zrobiłem jakieś sto parę kilometry i jak pisałem wyżej pojechałem rano do pracy było ok wróciłem z pracy po 2 godzinach pojechałem do miasta zaparkowałem zgasiłem i po około 2 godzinach daremne zarzynanie akumulatora i nic wczoraj próbowałem bez zmian mam nadzieje że to jakiś przekaźnik nie pompa !
Witam dziś byłem u mechanika po pierwszym podłączeniu do komputera nie pokazało żadnych poważnych usterek po wykasowaniu i ponownej próbie uruchomieniu silnika wyskoczył kod P1630 ( magnetyczny zawór regulacji dawki ; wymienić pompę wtryskową ) czy ktoś może mi przybliżyć koszt naprawy może jest inna opcja ?
- 12Marek
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Pomorze Środkowe
- Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Szkoda, że nie wszyscy piszą po naprawie co było
Adam - naprawiłeś?
Wczoraj miałem taką sytuację, że po południu (auto stało od piątku popołudniu) Zoska zapaliła i zgasła a potem wieeelokrotnie chechłałem aż w końcu po przytrzymaniu rozrusznika, dodaniu gazu i sam nie wiem czego jeszcze zapaliła.
Pojechałem do miasta.
Tam stała około godziny - odpaliła normalnie
Stwierdziłem, że muszę sprawdzić świece żarowe lub przekaźnik
Dziś rano nie odpaliła wcale
Temp. zewn. +4'C (wczoraj po południu było cieplej)
Co może być?
Zacznę od świec i przekaźnika, bo to mogę bez holowania do mechanika
Ostatnio robiłem:
- wymiana oleju i filtra oleju - 2 tygodnie temu (jakieś 200 km przebiegu)
- wymiana filtra paliwa - j.w.
- wymiana przewodu przelewowego pomiędzy wtryskiwaczami a pompą (guma w oplocie czarnym dł. około 20 cm) - w piątek - od tego uruchamiałem 3 razy na ciepło a potem stał 24 godziny
- check engine zapala się po przekręceniu stacyjki, w czasie chechłania gaśnie aby ponownie zapalić się po chwili (w trakcie kręcenia rozrusznikiem)
- akumulator i rozrusznik działają normalnie
Bezpieczników i nic innego nie sprawdziłem, bo i tak byłem spóźniony do pracy
Czy mój tok postępowania wydaje się być słuszny?
Czy wymiana tego przewodu przelewowego może mieć znaczenie?
Pozdrawiam
Adam - naprawiłeś?
Wczoraj miałem taką sytuację, że po południu (auto stało od piątku popołudniu) Zoska zapaliła i zgasła a potem wieeelokrotnie chechłałem aż w końcu po przytrzymaniu rozrusznika, dodaniu gazu i sam nie wiem czego jeszcze zapaliła.
Pojechałem do miasta.
Tam stała około godziny - odpaliła normalnie
Stwierdziłem, że muszę sprawdzić świece żarowe lub przekaźnik
Dziś rano nie odpaliła wcale
Temp. zewn. +4'C (wczoraj po południu było cieplej)
Co może być?
Zacznę od świec i przekaźnika, bo to mogę bez holowania do mechanika
Ostatnio robiłem:
- wymiana oleju i filtra oleju - 2 tygodnie temu (jakieś 200 km przebiegu)
- wymiana filtra paliwa - j.w.
- wymiana przewodu przelewowego pomiędzy wtryskiwaczami a pompą (guma w oplocie czarnym dł. około 20 cm) - w piątek - od tego uruchamiałem 3 razy na ciepło a potem stał 24 godziny
- check engine zapala się po przekręceniu stacyjki, w czasie chechłania gaśnie aby ponownie zapalić się po chwili (w trakcie kręcenia rozrusznikiem)
- akumulator i rozrusznik działają normalnie
Bezpieczników i nic innego nie sprawdziłem, bo i tak byłem spóźniony do pracy
Czy mój tok postępowania wydaje się być słuszny?
Czy wymiana tego przewodu przelewowego może mieć znaczenie?
Pozdrawiam
- 12Marek
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Pomorze Środkowe
- Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Dodam, że w 1 połowie sierpnia udało mi się zapowietrzyć silnik
Miałem mało paliwa i stanąłem pochyło i pod górkę Silnik po chwili zgasł....
Ale po zepchnięciu na równy teren i chwili pokręcenia rozrusznikiem odpalił i chodził do teraz.
Aha, krótko po tym wymieniałem czujnik położenia wału korbowego.
Może być tak, że powietrze gdzieś w układzie się poniewiera i uniemożliwia rozruch?
Po takim czasie?
Wymiana tego małego przewodu na przelewie może mieć znaczenie? Przecież to po "drugiej " stronie układu
Miałem mało paliwa i stanąłem pochyło i pod górkę Silnik po chwili zgasł....
Ale po zepchnięciu na równy teren i chwili pokręcenia rozrusznikiem odpalił i chodził do teraz.
Aha, krótko po tym wymieniałem czujnik położenia wału korbowego.
Może być tak, że powietrze gdzieś w układzie się poniewiera i uniemożliwia rozruch?
Po takim czasie?
Wymiana tego małego przewodu na przelewie może mieć znaczenie? Przecież to po "drugiej " stronie układu
Witam po długiej nieobecności. Zosia została odebrana od mechanika tak jak pisałem wcześniej nr. błędu P1630 pompa została wyjęta i wysłana do naprawy został wymieniony MAGNETYCZNY ZAWÓR REGULACJI DAWKI koszt 650 zł + 250 zł demontaż i montaż pompy jak się dowiedziałem od PANA co regeneruje pompy jest to pierwsza rzecz która pada. Zosia pali za "dotknięciem " ale pojawił się silnik na desce który w czasie jazdy pojawia się i znika nie zależnie od obrotów podobno ZAWÓR EGERA i z powrotem do mechanika to "BOLI"
- 12Marek
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Pomorze Środkowe
- Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
ZAWÓR EGERA
czy zawór EGR?
Mechanik tak do mnie jechał, że w końcu poradziłem sobie sam.
Udało mi sie uruchomić to pudło
Popuściłem na wtryskiwaczach i pokręciłem rozrusznikiem Chwilę potrwało zanim polało się paliwo.
Ale to był skutek a nie przyczyna
Skąd to zapowietrzenie?
Jak zgaszę i opalam ponownie to cos nie tak łapie -za długo to trwa. Przedtem było bzyk i chodzi....
Jeżeli to nie świece żarowe to co?
Ten przewód na przelewie jest przecież na powrocie więc jego wymiana nie powinna miec znaczenia.
Przewody przelewowe chyba nie były wymieniane od nowości-ich stan nie jest zbyt dobry.
Czy mażna je wymienić na nowe bez odpowietrzania układu czy znów coś się pop....
O ile wyżej trzeba postawic przód aby sprawdzic szczelność układu paliwa?
Strona 22 "sam naprawiam"
Przy odpowietrzaniu pompką :
strona ssąca pompki podłączona jest do powrotu z pompy wtryskowej ? Ssanie podłączam do gumy czy do plastiku?
Witam zaliczyła moja Zosia mechanika w ramach reklamacji trwało to kilka godzin ale jak na razie jest dobrze zawór został wyjęty i dany do piaskowania tak to nazwali efekt " jak by miał małego dopalacza" i też zostałem poinformowany że brak poprawy skończy się wymianą na nowy "odpukać " a chciałem dodać że coś jak leci to lepiej to zatkać ja sam wymieniałem filtr paliwa i te wężyki przelewowe to zakręcić musiałem kilka razy bo zapomniałem trochę ropy dolać do wkładu filtra "Nowy filtr wessał ropę z odstojnika "
//scalone// proszę edytować posty, a nie pisać jeden pod drugim w krótkim odstępie czasu
Jeśli można to JA i Moja ZOSIA dziękujemy za pomoc w diagnozach. Dobrze jest zaskoczyć mechanika małą wiedzą na temat usterek, które pojawią się w naszych Zosiach, zmniejsza to prawdopodobieństwo naciągania naszego budżetu. Dzięki.
//tekst napisany dużymi literami poprawiłem - na przyszłość proszę nie pisać z włączonym Caps Look//
//scalone// proszę edytować posty, a nie pisać jeden pod drugim w krótkim odstępie czasu
Jeśli można to JA i Moja ZOSIA dziękujemy za pomoc w diagnozach. Dobrze jest zaskoczyć mechanika małą wiedzą na temat usterek, które pojawią się w naszych Zosiach, zmniejsza to prawdopodobieństwo naciągania naszego budżetu. Dzięki.
//tekst napisany dużymi literami poprawiłem - na przyszłość proszę nie pisać z włączonym Caps Look//
Ostatnio zmieniony 05 paź 2010, 09:06 przez adam423, łącznie zmieniany 1 raz.
- 12Marek
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Pomorze Środkowe
- Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Mam zrobione to napiszę...
Okazało się, że strona ma znaczenie
Ten nieszczęsny wężyk przelewowy, który wymieniłem jest po stronie ssącej i przy jego wymianie zapowietrzyłem układ
Tak przynajmniej wyszło...
Przy okazji wymieniono mi 2 świece żarowe, wymieniono pozostałe wężyki przelewowe, sprawdzono filtr paliwa, przewody, uszczelki itd.
Odpukać jest o.k. Ale kosztowało mnie to 300 zeta
Nie lubię ZOŚKI !
Okazało się, że strona ma znaczenie
Ten nieszczęsny wężyk przelewowy, który wymieniłem jest po stronie ssącej i przy jego wymianie zapowietrzyłem układ
Tak przynajmniej wyszło...
Przy okazji wymieniono mi 2 świece żarowe, wymieniono pozostałe wężyki przelewowe, sprawdzono filtr paliwa, przewody, uszczelki itd.
Odpukać jest o.k. Ale kosztowało mnie to 300 zeta
Nie lubię ZOŚKI !