błędy 0131 0135

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#1 Post autor: firek »

cygan79 pisze:witam wszystkich właścicieli Zafirek, mam problem z sondą lambda, założyłem gaz jakieś 3 miesiące temu, wszystko było ok, po tym czasie wyskoczył chek, podłączyłem pod kompa, wyskoczył błąd - obwód sondy lambdy, podjechałem do gazowników stwierdzili, że mieszanka gazowa jest dobrze ustawiona, a przyczyna tej usterki może być coś, np. złącze na kościach, przeczyściłem je, wykasowałem błąd, lecz po kilku kilometrach znowu pali się chek. HMMM nie wiem co zrobić, wymienić sondę czy da się jakoś bez tego zrobić? Zafra 2001 1.8. Pozdrawiam


// Kolego - zawsze przed naciśnięciem "Wyślij" przeczytaj co napisałeś, popraw błędy jeśli je sam dostrzeżesz, bo naprawdę bardzo trudno czyta się Twoje teksty - MieHor //
Po pierwsze to postaraj sie uzupełnic profil, nie bedziemy sie musieli domyslac jaka masz instalację
Kolego skasuj błąd i spróbuj pojeżdzic na samej benzynie, jeśli check sie nie pojawi to wina jest po stronie instalacji gazowej. A jeśli się pojawi to sonda lambda do wymiany, pytanie której sondy miałeś błąd: pierwszej czy drugiej???
Ostatnio zmieniony 09 sie 2015, 15:28 przez firek, łącznie zmieniany 1 raz.

cygan79

#2 Post autor: cygan79 »

gaz stag 4 na liswie magica sorrki za błedy ok zobaczymy na benzynie czy zgasnie dzieki za odp

Awatar użytkownika
QRZOL
Mieszkaniec
Posty: 287
Rejestracja: 24 lip 2009, 18:53
Imię: Maciej
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 1.7 CDTI Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR
Gender:

#3 Post autor: QRZOL »

Kolego cygan79 u mnie ostatnio też zapalił się check i byłem na kompie, wyskoczyło p0131 i p0135 od lambdy...Pojechałem na obwodnicę dałem Zośce 180 przez 20 km i check zgasł.... :)
Obrazek

cygan79

#4 Post autor: cygan79 »

Witam ponownie zrobiłem tak jak pisaliscie pojezdziłem na benzynie i chec zgasł .Dzwoniłem do gazowników poinformowałem i ch jak sprawa sie przedstawia a oni na to ze sonda lambda moze byc i tak do wymiany nawet gdy na benzynie gasnie (jest złózyta i inaczej reaguje na lpg a inaczej na benzynie ) to sa ich słowa .

Awatar użytkownika
QRZOL
Mieszkaniec
Posty: 287
Rejestracja: 24 lip 2009, 18:53
Imię: Maciej
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 1.7 CDTI Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR
Gender:

#5 Post autor: QRZOL »

Nie słuchaj gazowników , mi powiedział że po mieście za dużo zamulam a od czasu do czasu ją przeciągnąć na trasie żeby ją przeczyściło....mi nie proponowali zakupu tylko przegonić Zośkę...pozdrawiam :)
Obrazek

cygan79

#6 Post autor: cygan79 »

ok spróbuje zobaczymy czy cos sie zmieni.DZieki i pozdrawiem

cygan79

#7 Post autor: cygan79 »

witam przegoniłem troche swoja zoske i chec zgasł narazie jest ok zobaczymy na jak dłógo.DZIEKI ZA POMOC POZDRAWIAM WSZYSTKICH

loko

#8 Post autor: loko »

Witam wyskoczyły mi takie błędy w mojej zafirce benzyna gaz 2001 rok 1,8 poj. 255 tys km przy pierwszym 0131 regulacja poza zakresem sygnał sondy ? za niski - mieszanka za uboga a w tym 0135 uszkodzenie w obudowie grzania sondy czy trzeba wymieniać sondę czy może idzie coś innego wymyślić
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2010, 14:20 przez loko, łącznie zmieniany 1 raz.

piotrwalewski

#9 Post autor: piotrwalewski »

Witam
Właśnie skończyłem borykać się z tym problemem w Zafirze kolegi. Co mogę podpowiedzieć to sprawdzenie samej sondy lambda "domowym" sposobem. Należy podłączyć omomierz i sprawdzić rezystancję powiędzy przewodami "grzałki". W moim przypadku wtyczka od sondy miała cztery przewody w kolorach: biały, żółty, szary i czarny. Rezystancja pomiędzy białym i szarym powinna być w granicach kilku do kilkunastu Ohm. (Jeśli masz inną ilość przewodów lub inne kolory to podeślij dokładnie jakie i postaram Ci się podpowiedzieć jak ją sprawdzić). U mnie nie było absolutnie żadnego przejścia. Sprawdziłem to samo na nowej sondzie i z tego co pamiętam było około 5 Ohm.
Poza tym inne objawy uszkodzenia sondy w moim przypadku to było:
- zwiększone spalanie
- nierówna praca silnika na niskich obrotach
- utrata mocy
- problem z odpalaniem (trzeba było dłużej kręcić)
Z tego co wiem to generalnie zakup sondy to dosyć duży wydatek. Nie wiem jak to obecnie wygląda w Polsce ale u mnie w zaprzyjaźnionym sklepie (tam gdzie zasze kupuję części) to po przeliczeniu wychodziło jakieś 415 zł. Udało mi się jednak znaleźć gościa na eBay'u, który sprzedawał nową (ponownie po przeliczeniu na PLN) za jakieś 110 zł. Oto link do aukcji:
http://cgi.ebay.co.uk/LAMBDA-SENSOR-FRO ... 4152f48cbf
Mimo wielu wątpliwości (wydawało mi się zbyt tanio) zamówiłem ją. Po kilku dniach paczka doszła i okazało się że rzeczywiście jest nowa. Podłączyłem do samochodu, skasowałem błędy i teraz wszystko jest OK.
Mam nadzieję, że udało mi się coś pomóc.

Skasowany użytkownik 6483

#10 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

skibimac pisze:witam, jaka najlepiej kupić sondę ponieważ po diagnostyce kompem koleś stwierdził że jest do wymiany (błędy P0130 i P0131), słyszałem że są zamienniki tylko nie wiem czy warto je kupować, (bym zapomniał mam jeszcze do wymiany uszczelkę pod kolektorem bo podobno są przedmuchy) i jeszcze jedno czy sonda ma wpływ na mieszankę i na spalanie i czy od tego może trochę szarpać jak przyśpieszam z niższych obrotów?

dzięki za odp
pzdr
Sonda ma decydujący wpływ na skład mieszanki paliwo+powietrze i na pewno jeśli masz uszkodzoną to auto powinno Ci przejść w tryb awaryjny i znacznie więcej palić. Być może efektem złej proporcji mieszanki jest to szarpanie i nierówna praca silnika. Akurat nie kupowałem jeszcze zamienników sond więc się tutaj nie wypowiadam. Może koledzy Ci cos bardziej doradzą ;)
Ostatnio zmieniony 09 sie 2015, 15:29 przez Skasowany użytkownik 6483, łącznie zmieniany 1 raz.

David

#11 Post autor: David »

Przerabiałem to jakieś 2 lata temu, jak chcesz się bawić ze sklepem w nieuzasadnione reklamacje bo cos nie tak to kup zamiennik, chociaż zdarzają się takie co działaja bez problemów. ale jak bierzesz to bież siemens/Ntk i będziesz mial po sprawie. pamiętaj aby się pokrywały numery ze starej i nowej sondy. Poszukaj na forum jest o tym bardzo dużo, nawet ja cos więcej tam pisalem

skibimac

#12 Post autor: skibimac »

a można taką sondę wymienić samemu czy raczej warsztat, a w ogóle to gdzie jest ta sonda i czy jest jedna czy dwie? No i jeszcze jedno, czy żeby wymienić sondę wystarczy żeby raz pojawił się blad jw?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”