Strona 1 z 2
Problem z utrzymaniem pracy silnika po odpaleniu
: 07 paź 2010, 16:42
autor: djsilo
Witam serdecznie... pisze w sprawie sąsiada bo ja co nie co wiem więcej o autach niż on ..
Posiada on Opelka Zafire z 2002r z Silnikiem Eco-tech o poj. 1.8l z sekwencją.
I teraz jest taka sprawa...
Załóżmy że wsiadam rano do autka i chcę go odpalić ... co się dzieje?
- silnik odpala bez problemu
- po opaleniu momentalnie auto spada na bardzo niskie obroty 450-500 obr/min
- próbując dodać troszkę gazu silnik gaśnie
- trzeba go tak pomęczyć przez jakieś 3-5 min żeby się zagrzał i wtedy hula elegancko.
Tak że bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
: 07 paź 2010, 17:15
autor: Dziadek13
Stawiam na uszkodzony czujnik temperatury.Brak ssania sprubuj odpiąć czujnik temperatury i wtedy odpalić.
A tak nawiasem temat nie adekwatny do problemu.
: 07 paź 2010, 19:58
autor: darek_s
A ja stawiam na zle wyregulowaną instalacje konkretnie za bogata mieszanka komp skraca czasy wtrysku uczy sie tych nastawow i jest kicha po odpaleniu na zimnym jak sie zagrzeje to komp dostaje sygnal z sondy koryguje i jest dlatego na cieplym bedzie ok.
: 10 paź 2010, 20:14
autor: arni251
Właśnie u mnie jest to samo rano zapalę na dotyk potem obroty są bardzo małe i silnik gaśnie nastepnie muszę go piłować z 2 razy po 20 sekund i wtedy powoli sie rozpedza i zapala i musze wtedy go potrzymac na obrotach z 2 min i wtedy jest juz ok. Dawajcie jeszcze porady na ten temat . Pozdrawiam
: 10 paź 2010, 20:39
autor: kicaj
arni251, sprawdz najpierw z tym czujnikiem temp, jak nie pomoze dalej pogdybamy...
: 10 paź 2010, 22:37
autor: ReeK56
mógłby ktoś wstawić fotkę gdzie znajduje się ten czujnik ?
: 11 paź 2010, 20:06
autor: arni251
kicaj pisze:arni251, sprawdz najpierw z tym czujnikiem temp, jak nie pomoze dalej pogdybamy...
Ty no czujnik chyba dobry skoro dobrze wskazuje temperaturę?? To jest ten czujnik koło chłodnicy tak????
: 11 paź 2010, 21:44
autor: ReeK56
dzisiaj wymieniłem ten czujnik który jest w termostacie wbudowany okaże się jutro rano przy odpaleniu czy pomogło.
: 13 paź 2010, 17:47
autor: arni251
ReeK56 pisze:dzisiaj wymieniłem ten czujnik który jest w termostacie wbudowany okaże się jutro rano przy odpaleniu czy pomogło.
To daj znac jak wyszło.
[ Dodano: Pią Paź 22, 2010 10:23 ]
U mnie sie okazało że ssania nie ma tylko na gazie wiec nie wiem ale chyba trzeba udać sie do pana gazownika
: 17 sty 2011, 18:27
autor: djsilo
Wiec Witam ponownie Panowie...
Chciałem odnowić temacik ...gdyż dalej nie udało mi się naprawić silniczka...
Objawy takie same mimo wymienionego czujnik temperatury..
a tak w nawiasie ..nie ma czasami dwóch czujników temp???
Dziwi mnie tez fakt iż po odczepieniu czujnika Halla silnik reaguje bez zmian... a miałem kiedyś przypadek z uszkodzonym czujnikiem Halla to auto w ogóle nie chciał palić??
Jakieś porady ??
A może być to efekt uszkodzonej przepustnicy lub silniczka krokowego??
Tak naprawdę to już zgłupiałem.
Czekam na wasze odpowiedzi
:D
: 17 sty 2011, 18:47
autor: Harry200
Masz dwa czujniki ,jeden na wale a drugi na wałku rozrządu,wypięcie jednego nie spowoduje szczególnie odczuwalnej różnicy gdyż silnik odczyta sobie kąty z drugiego..Mogłeś mieć silnik z jednym czujnikiem to silnik Ci gasł ewentualnie jak kiedyś ja w Omedze ,miałem walnięty na wałku rozrządu i nie wiedziałem o tym ,dopiero jak padł mi na wale i silnik zgasł to dowiedziałem się że mam padnięte dwa..
: 17 sty 2011, 18:51
autor: djsilo
dwa czujniki czego temp???
Objawy po odłączeniu czujnika tem są kosmiczne a mianowicie autko kreci do 5 tysiaków... a tylko jak podłącze to obroty spadają do -400-500 i pyrcha sobie.. a po chwili gaśnie...
: 17 sty 2011, 18:54
autor: Harry200
Nie ,chodziło mi o czujniki pozycji wału i wałka rozrządu...Wypięcie czujnkiów powoduje od razu taki wzrost obrotów.
: 17 sty 2011, 18:58
autor: djsilo
ale odpięcie czujnika temperatury nie wału..... powoduje takie wzrost obrotów.
: 17 sty 2011, 21:51
autor: Harry200
Jutro wrzucę taki problem na symulację TIS 2000,jak coś wyjdzie to odpiszę..