Od czego zależy i jak się powinien zachowywać silnik?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
grego
Przeglądacz
Posty: 93
Rejestracja: 22 sie 2010, 16:11
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Łódź, Kielce
Auto: Opel Zafira B 1.8 Family
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:

Od czego zależy i jak się powinien zachowywać silnik?

#1 Post autor: grego »

Witam,
Mam takie pytanie: czy ktoś może mi wyjaśnić jak powinien prawidłowo zachowywać się silnik w czasie jazdy ze stałą prędkością? Jadę np. 80 km/h, mam wciśnięty pedał gazu. Jak powinien zachowywać się silnik na granicy ciągu? Czyli na granicy takiej kiedy potrzeba więcej paliwa, aby przyspieszyć, a potem jak już jest za dużo, żeby zwolnić. Zauważyłem, że moje auto na tej granicy poszarpuje. Na benzynie to nie jest bardzo zauważalne, ale na lpg to już szarpanie spore. Co reguluje pracę silnika właśnie na tej granicy ciągu? Czy tylko przepustnica czy też inne elementy? Chciałbym wyeliminować to szarpanie, ale nie wiem od czego zacząć. Przepustnicę czyściłem kilka m-cy temu. Rozwiercić otworek w przepustnicy do 2mm, jak to podobno robią?
Pozdrawiam,
Grzegorz
Pozdrawiam,
Grzegorz

---------------
Obecnie:
Zafira B 1.8 Family
Fiat Freemont 2.0
Suzuki Marauder 125

Poprzednio były:
Zafira A 1.8
Ford Sierra 2.0 DOHC
Porsche 944, 2.5

giant19s

#2 Post autor: giant19s »

U mnie kolega ma Astre LPG i miał podobnie i powodem okazało się rozregulowanie instalacji oraz jeśli dobrze pamiętam jakaś sonda...
Ogólnie to coś około 1.000 za cała robociznę wyszło ale problem znikł.

grego
Przeglądacz
Posty: 93
Rejestracja: 22 sie 2010, 16:11
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Łódź, Kielce
Auto: Opel Zafira B 1.8 Family
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:

#3 Post autor: grego »

giant19s pisze:U mnie kolega ma Astre LPG i miał podobnie i powodem okazało się rozregulowanie instalacji oraz jeśli dobrze pamiętam jakaś sonda...
Ogólnie to coś około 1.000 za cała robociznę wyszło ale problem znikł.
No tak, ale jeśli na benzynie też występuje ten problem tylko słabiej? Co da regulacja instalacji LPG?
Pozdrawiam,
Grzegorz

---------------
Obecnie:
Zafira B 1.8 Family
Fiat Freemont 2.0
Suzuki Marauder 125

Poprzednio były:
Zafira A 1.8
Ford Sierra 2.0 DOHC
Porsche 944, 2.5

Rumcays

#4 Post autor: Rumcays »

grego pisze: No tak, ale jeśli na benzynie też występuje ten problem tylko słabiej? Co da regulacja instalacji LPG?
Ale może pomóc wymiana sondy. Tak czy siak raczej nie obędzie się bez wizyty w dobrym serwisie...
Silniki w Zafirach są już całkiem nowoczesne i (niestety) napakowane elektroniką, dlatego czasami wystarczy aby padł czujnik temperatury i już mamy problem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”