Jaka pompa paliwa w 2.2DTI ????
Moderator: Sebu$
Jaka pompa paliwa w 2.2DTI ????
Witam wszystkich.
jestem na etapie poszukiwań swojej zafirki
uparłem sie zeby to była 2.2 dti i mozna powiedziec ze już znalazłem taką jaka mi by pasowała ale jest jeden problem.
Mianowicie znajomy pompiarz przestrzega mnie żeby nie brać opla z pompą paliwa do której dochodzą dwie wtyczki. podobno w takiej pompie sterownik odpowiada za prace pompy i całej reszty auta (klima, immobiliser, itp) i w razie awarii nie można jej regenerowac, naprawić, tylko wymiana. a koszt ok.7tys pln
Podobno jeśli już to brać tylko z pompą na jedną wtyczkę gdzie koszta są nieporównywalnie mniejsze w razie potrzeby naprawy.
zafira jest z 2003r i podobno właśnie od tego roku te pompy zaczeły być monotowane.
Orientuje sie ktos może czy rzeczywiście od '03 już tylko takie pompy były montowane ?
(troche przydługawy post ale jest to dla mnie ważne i raczej pilne)
jeśli ktoś może coś w tym temacie podpowiedzieć to będę wdzięczny
jestem na etapie poszukiwań swojej zafirki
uparłem sie zeby to była 2.2 dti i mozna powiedziec ze już znalazłem taką jaka mi by pasowała ale jest jeden problem.
Mianowicie znajomy pompiarz przestrzega mnie żeby nie brać opla z pompą paliwa do której dochodzą dwie wtyczki. podobno w takiej pompie sterownik odpowiada za prace pompy i całej reszty auta (klima, immobiliser, itp) i w razie awarii nie można jej regenerowac, naprawić, tylko wymiana. a koszt ok.7tys pln
Podobno jeśli już to brać tylko z pompą na jedną wtyczkę gdzie koszta są nieporównywalnie mniejsze w razie potrzeby naprawy.
zafira jest z 2003r i podobno właśnie od tego roku te pompy zaczeły być monotowane.
Orientuje sie ktos może czy rzeczywiście od '03 już tylko takie pompy były montowane ?
(troche przydługawy post ale jest to dla mnie ważne i raczej pilne)
jeśli ktoś może coś w tym temacie podpowiedzieć to będę wdzięczny
- scaniairizar
- Mieszkaniec
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
- Lokalizacja: małopolska
- Model:
- scaniairizar
- Mieszkaniec
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
- Lokalizacja: małopolska
- Model:
najwidoczniej nikogo juz niebyło ; )
jesli chodzi o awaryjność - one są takie same jak te jedno wtyczkowe. tyle tylko ze w razie awari droższe. w gruncie rzeczy ile osób tyle opinii o tym, nawet mechanicy sie przepychają co do tego jaka jest przyczyna usterki pompy. jak dla mnie to jest to zła jakośc paliwa wpływająca na smarowanie elementów wewnątrz pompy.
jesli chodzi o awaryjność - one są takie same jak te jedno wtyczkowe. tyle tylko ze w razie awari droższe. w gruncie rzeczy ile osób tyle opinii o tym, nawet mechanicy sie przepychają co do tego jaka jest przyczyna usterki pompy. jak dla mnie to jest to zła jakośc paliwa wpływająca na smarowanie elementów wewnątrz pompy.
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!
it's forfit śwagier!
- scaniairizar
- Mieszkaniec
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
- Lokalizacja: małopolska
- Model:
- scaniairizar
- Mieszkaniec
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
- Lokalizacja: małopolska
- Model:
Odnosnie tego w ktorych rocznikach jaka byla montowana pompa to kiedys pisalem o tym na innym forum Zafiry, przekleje to, moze sie komus przyda:
Ustalenia na podstawie Opel Scanera (1.0.1.69)
"Zafira rocznik 2000, Engine Management:
2.0 TD [X20DTL] EDC MSA 15
Zafira rocznik 2001, Engine Management:
2.0 TD [X20DTH] EDC MSA 15
Zafira rocznik 2002, Engine Management:
2.0 TD [X20DTH] EDC MSA 15
2.2 TD [Y20DTR] PSG 16
Zafira rocznik 2003, Engine Management:
2.0 TD [Y20DTH] EDC MSA 15 M
2.0 TD [Y20DTH] PSG 16 (pod to sie moge podpiac kompem czyli u mnie pompa dwuwtykowa)
2.2 TD [Y20DTR] PSG 16
Zafira rocznik 2004, Engine Management:
2.0 TD [Y20DTH] PSG 16
2.2 TD [Y20DTR] PSG 16
Sprawdzilem (u kumpla ) na info-techu. Powyzsze dane sa prawidlowe, przyczym mozemy jeszcze doprecyzowac, ze w Zafirach 2.0 TD [Y20DTH] pompa EDC MSA 15 M byla montowana do 2003-05 natomiast pozniej PSG 16. "
Jak latwo sie domyslic EDC MSA 15 (Bosch VP 44 PSG 5) to pompa jedno wtykowa a PSG 16 (Bosch VP 44 PSG 16) to dwa wtyki.
Co do awaryjnosci, ta pompa Bosch VP 44 PSG 16 byla montowana tez w innych markach
teraz juz nie pamietam ale to bylo tez chyba w audi, BMW i VW.
Co do przyczyn awarii PSG 16 to z tego co czytalem to najczesciej chodzi o termiczne uszkodzenie sterownika/ECU zintegrowanego z pompa. Do takich sytuacji dochodzi w 2 przypadkach:
- odpalanie zapowietrzonego silnika na hol
- odpalanie zapowietrzonego silnika przez kilkuminutowe krecenie rozrusznikiem
czego wyraznie zabrania instrukcja obslugi
Scaniairizar pisal tez o zlej jakosci paliwa, mysle ze na to tez warto zwrocic uwage.
Wydaje mi sie, ze jezeli kupisz Zafire z pewnym przebiegiem 150 - 200 kkm, serwisowana, poprawnie eksploatowana to zrobisz bez problemu 2 albo 3 x tyle.
Oczywiscie to jest tylko moja opinia, decyzja nalezy do Ciebie sam musisz zdecydowac,
Ustalenia na podstawie Opel Scanera (1.0.1.69)
"Zafira rocznik 2000, Engine Management:
2.0 TD [X20DTL] EDC MSA 15
Zafira rocznik 2001, Engine Management:
2.0 TD [X20DTH] EDC MSA 15
Zafira rocznik 2002, Engine Management:
2.0 TD [X20DTH] EDC MSA 15
2.2 TD [Y20DTR] PSG 16
Zafira rocznik 2003, Engine Management:
2.0 TD [Y20DTH] EDC MSA 15 M
2.0 TD [Y20DTH] PSG 16 (pod to sie moge podpiac kompem czyli u mnie pompa dwuwtykowa)
2.2 TD [Y20DTR] PSG 16
Zafira rocznik 2004, Engine Management:
2.0 TD [Y20DTH] PSG 16
2.2 TD [Y20DTR] PSG 16
Sprawdzilem (u kumpla ) na info-techu. Powyzsze dane sa prawidlowe, przyczym mozemy jeszcze doprecyzowac, ze w Zafirach 2.0 TD [Y20DTH] pompa EDC MSA 15 M byla montowana do 2003-05 natomiast pozniej PSG 16. "
Jak latwo sie domyslic EDC MSA 15 (Bosch VP 44 PSG 5) to pompa jedno wtykowa a PSG 16 (Bosch VP 44 PSG 16) to dwa wtyki.
Co do awaryjnosci, ta pompa Bosch VP 44 PSG 16 byla montowana tez w innych markach
teraz juz nie pamietam ale to bylo tez chyba w audi, BMW i VW.
Co do przyczyn awarii PSG 16 to z tego co czytalem to najczesciej chodzi o termiczne uszkodzenie sterownika/ECU zintegrowanego z pompa. Do takich sytuacji dochodzi w 2 przypadkach:
- odpalanie zapowietrzonego silnika na hol
- odpalanie zapowietrzonego silnika przez kilkuminutowe krecenie rozrusznikiem
czego wyraznie zabrania instrukcja obslugi
Scaniairizar pisal tez o zlej jakosci paliwa, mysle ze na to tez warto zwrocic uwage.
Wydaje mi sie, ze jezeli kupisz Zafire z pewnym przebiegiem 150 - 200 kkm, serwisowana, poprawnie eksploatowana to zrobisz bez problemu 2 albo 3 x tyle.
Oczywiscie to jest tylko moja opinia, decyzja nalezy do Ciebie sam musisz zdecydowac,