Jaka pompa paliwa w 2.2DTI ????

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
flatron

Jaka pompa paliwa w 2.2DTI ????

#1 Post autor: flatron »

Witam wszystkich.

jestem na etapie poszukiwań swojej zafirki
uparłem sie zeby to była 2.2 dti i mozna powiedziec ze już znalazłem taką jaka mi by pasowała ale jest jeden problem.
Mianowicie znajomy pompiarz przestrzega mnie żeby nie brać opla z pompą paliwa do której dochodzą dwie wtyczki. podobno w takiej pompie sterownik odpowiada za prace pompy i całej reszty auta (klima, immobiliser, itp) i w razie awarii nie można jej regenerowac, naprawić, tylko wymiana. a koszt ok.7tys pln
Podobno jeśli już to brać tylko z pompą na jedną wtyczkę gdzie koszta są nieporównywalnie mniejsze w razie potrzeby naprawy.
zafira jest z 2003r i podobno właśnie od tego roku te pompy zaczeły być monotowane.
Orientuje sie ktos może czy rzeczywiście od '03 już tylko takie pompy były montowane ?


(troche przydługawy post ale jest to dla mnie ważne i raczej pilne)

jeśli ktoś może coś w tym temacie podpowiedzieć to będę wdzięczny

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#2 Post autor: scaniairizar »

po 2003 roku trudno spotkać pompe która miałaby jedna wtyczkę. zasadniczo ewolucja postąpiła i troche to unowocześnili konstruktorzy, dzieki czemu teraz my, użytkownicy mamy nieco przegwizdane
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

flatron

#3 Post autor: flatron »

czyli mam moge wnioskować ze szukając zafire z 2003 i w góre to raczej juz marne szanse żeby tego ustrojstwa uniknąc?

jak to sie ma w praktyce ?
czy te pompy siadają z większą częstotliwością ?
są bardziej wrażliwe na jakość paliwa ?

flatron

#4 Post autor: flatron »

nikt nic nie podpowie w tym temacie ?

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#5 Post autor: scaniairizar »

najwidoczniej nikogo juz niebyło ; )

jesli chodzi o awaryjność - one są takie same jak te jedno wtyczkowe. tyle tylko ze w razie awari droższe. w gruncie rzeczy ile osób tyle opinii o tym, nawet mechanicy sie przepychają co do tego jaka jest przyczyna usterki pompy. jak dla mnie to jest to zła jakośc paliwa wpływająca na smarowanie elementów wewnątrz pompy.
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

flatron

#6 Post autor: flatron »

a w razie "W" to czy taką pompe sie regeneruje ?
bo "fachowcy"twierdzą że tylko ew wymiana ...... i koszt ok 7tys

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#7 Post autor: scaniairizar »

regenure sie, oczywiscie.

tylko trzeba znalesc fachowca w tej kwestii :)
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

flatron

#8 Post autor: flatron »

czyli uogólniając nie ma raczej zasady ze ta droższa pompa sie wysypie szybciej niż ta zwykła z jedną wtyczką ?

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#9 Post autor: scaniairizar »

dokładnie tak.
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

Bastion

#10 Post autor: Bastion »

Odnosnie tego w ktorych rocznikach jaka byla montowana pompa to kiedys pisalem o tym na innym forum Zafiry, przekleje to, moze sie komus przyda:

Ustalenia na podstawie Opel Scanera (1.0.1.69)

"Zafira rocznik 2000, Engine Management:
2.0 TD [X20DTL] EDC MSA 15

Zafira rocznik 2001, Engine Management:
2.0 TD [X20DTH] EDC MSA 15

Zafira rocznik 2002, Engine Management:
2.0 TD [X20DTH] EDC MSA 15
2.2 TD [Y20DTR] PSG 16

Zafira rocznik 2003, Engine Management:
2.0 TD [Y20DTH] EDC MSA 15 M
2.0 TD [Y20DTH] PSG 16 (pod to sie moge podpiac kompem czyli u mnie pompa dwuwtykowa)
2.2 TD [Y20DTR] PSG 16

Zafira rocznik 2004, Engine Management:
2.0 TD [Y20DTH] PSG 16
2.2 TD [Y20DTR] PSG 16

Sprawdzilem (u kumpla ) na info-techu. Powyzsze dane sa prawidlowe, przyczym mozemy jeszcze doprecyzowac, ze w Zafirach 2.0 TD [Y20DTH] pompa EDC MSA 15 M byla montowana do 2003-05 natomiast pozniej PSG 16. "

Jak latwo sie domyslic EDC MSA 15 (Bosch VP 44 PSG 5) to pompa jedno wtykowa a PSG 16 (Bosch VP 44 PSG 16) to dwa wtyki.

Co do awaryjnosci, ta pompa Bosch VP 44 PSG 16 byla montowana tez w innych markach
teraz juz nie pamietam ale to bylo tez chyba w audi, BMW i VW.

Co do przyczyn awarii PSG 16 to z tego co czytalem to najczesciej chodzi o termiczne uszkodzenie sterownika/ECU zintegrowanego z pompa. Do takich sytuacji dochodzi w 2 przypadkach:
- odpalanie zapowietrzonego silnika na hol
- odpalanie zapowietrzonego silnika przez kilkuminutowe krecenie rozrusznikiem
czego wyraznie zabrania instrukcja obslugi

Scaniairizar pisal tez o zlej jakosci paliwa, mysle ze na to tez warto zwrocic uwage.

Wydaje mi sie, ze jezeli kupisz Zafire z pewnym przebiegiem 150 - 200 kkm, serwisowana, poprawnie eksploatowana to zrobisz bez problemu 2 albo 3 x tyle.

Oczywiscie to jest tylko moja opinia, decyzja nalezy do Ciebie sam musisz zdecydowac,

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#11 Post autor: ekmir »

Rozumiem z powyższego, że wszystkie modele/roczniki o pojemności 2.2 mają pompę dwuwtykową, natomiast 2.0 jednowtykową do 2003 r.

jabadabadu

#12 Post autor: jabadabadu »

@ekmir, u mnie jest pompa PSG 16 (2-wtykowa), gdy bylem u diagnosty ostrzegl mnie, nie lac ropy na zadnych Carrefourach itp.

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#13 Post autor: ekmir »

Ja mam taką zasadę, że tankuje na Orlenie i Shellu i bardzo rzadko na BP.
Wypracowałem ją sobie w czasch jak posiadałem Astrę i zatankowałem na "jakiejś" stacyjce paliw.
Po tym tankowaniu miałem powazne problemy z silnikiem, w którym znalazło się jakieś "badziewie"

Józek

#14 Post autor: Józek »

Przeżyłem z tą pompą również dużo przygód, było uszkodzone mechanicznie sterowanie. Kupiłem z rozbitego "anglika" taką nie uszkodzoną pompę, koszt 1.000zł + 1500zł wymiana z kodowaniem w ASO.

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#15 Post autor: ekmir »

Czy w jakiś prosty sposób można ocenić jaką pompe ma dane auto?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”