Strona 1 z 2

Jaka pompa paliwa w 2.2DTI ????

: 23 lip 2009, 19:07
autor: flatron
Witam wszystkich.

jestem na etapie poszukiwań swojej zafirki
uparłem sie zeby to była 2.2 dti i mozna powiedziec ze już znalazłem taką jaka mi by pasowała ale jest jeden problem.
Mianowicie znajomy pompiarz przestrzega mnie żeby nie brać opla z pompą paliwa do której dochodzą dwie wtyczki. podobno w takiej pompie sterownik odpowiada za prace pompy i całej reszty auta (klima, immobiliser, itp) i w razie awarii nie można jej regenerowac, naprawić, tylko wymiana. a koszt ok.7tys pln
Podobno jeśli już to brać tylko z pompą na jedną wtyczkę gdzie koszta są nieporównywalnie mniejsze w razie potrzeby naprawy.
zafira jest z 2003r i podobno właśnie od tego roku te pompy zaczeły być monotowane.
Orientuje sie ktos może czy rzeczywiście od '03 już tylko takie pompy były montowane ?


(troche przydługawy post ale jest to dla mnie ważne i raczej pilne)

jeśli ktoś może coś w tym temacie podpowiedzieć to będę wdzięczny

: 23 lip 2009, 19:50
autor: scaniairizar
po 2003 roku trudno spotkać pompe która miałaby jedna wtyczkę. zasadniczo ewolucja postąpiła i troche to unowocześnili konstruktorzy, dzieki czemu teraz my, użytkownicy mamy nieco przegwizdane

: 23 lip 2009, 22:21
autor: flatron
czyli mam moge wnioskować ze szukając zafire z 2003 i w góre to raczej juz marne szanse żeby tego ustrojstwa uniknąc?

jak to sie ma w praktyce ?
czy te pompy siadają z większą częstotliwością ?
są bardziej wrażliwe na jakość paliwa ?

: 24 lip 2009, 08:37
autor: flatron
nikt nic nie podpowie w tym temacie ?

: 24 lip 2009, 09:23
autor: scaniairizar
najwidoczniej nikogo juz niebyło ; )

jesli chodzi o awaryjność - one są takie same jak te jedno wtyczkowe. tyle tylko ze w razie awari droższe. w gruncie rzeczy ile osób tyle opinii o tym, nawet mechanicy sie przepychają co do tego jaka jest przyczyna usterki pompy. jak dla mnie to jest to zła jakośc paliwa wpływająca na smarowanie elementów wewnątrz pompy.

: 24 lip 2009, 10:53
autor: flatron
a w razie "W" to czy taką pompe sie regeneruje ?
bo "fachowcy"twierdzą że tylko ew wymiana ...... i koszt ok 7tys

: 24 lip 2009, 21:17
autor: scaniairizar
regenure sie, oczywiscie.

tylko trzeba znalesc fachowca w tej kwestii :)

: 27 lip 2009, 13:00
autor: flatron
czyli uogólniając nie ma raczej zasady ze ta droższa pompa sie wysypie szybciej niż ta zwykła z jedną wtyczką ?

: 28 lip 2009, 00:12
autor: scaniairizar
dokładnie tak.

: 04 sie 2009, 21:47
autor: Bastion
Odnosnie tego w ktorych rocznikach jaka byla montowana pompa to kiedys pisalem o tym na innym forum Zafiry, przekleje to, moze sie komus przyda:

Ustalenia na podstawie Opel Scanera (1.0.1.69)

"Zafira rocznik 2000, Engine Management:
2.0 TD [X20DTL] EDC MSA 15

Zafira rocznik 2001, Engine Management:
2.0 TD [X20DTH] EDC MSA 15

Zafira rocznik 2002, Engine Management:
2.0 TD [X20DTH] EDC MSA 15
2.2 TD [Y20DTR] PSG 16

Zafira rocznik 2003, Engine Management:
2.0 TD [Y20DTH] EDC MSA 15 M
2.0 TD [Y20DTH] PSG 16 (pod to sie moge podpiac kompem czyli u mnie pompa dwuwtykowa)
2.2 TD [Y20DTR] PSG 16

Zafira rocznik 2004, Engine Management:
2.0 TD [Y20DTH] PSG 16
2.2 TD [Y20DTR] PSG 16

Sprawdzilem (u kumpla ) na info-techu. Powyzsze dane sa prawidlowe, przyczym mozemy jeszcze doprecyzowac, ze w Zafirach 2.0 TD [Y20DTH] pompa EDC MSA 15 M byla montowana do 2003-05 natomiast pozniej PSG 16. "

Jak latwo sie domyslic EDC MSA 15 (Bosch VP 44 PSG 5) to pompa jedno wtykowa a PSG 16 (Bosch VP 44 PSG 16) to dwa wtyki.

Co do awaryjnosci, ta pompa Bosch VP 44 PSG 16 byla montowana tez w innych markach
teraz juz nie pamietam ale to bylo tez chyba w audi, BMW i VW.

Co do przyczyn awarii PSG 16 to z tego co czytalem to najczesciej chodzi o termiczne uszkodzenie sterownika/ECU zintegrowanego z pompa. Do takich sytuacji dochodzi w 2 przypadkach:
- odpalanie zapowietrzonego silnika na hol
- odpalanie zapowietrzonego silnika przez kilkuminutowe krecenie rozrusznikiem
czego wyraznie zabrania instrukcja obslugi

Scaniairizar pisal tez o zlej jakosci paliwa, mysle ze na to tez warto zwrocic uwage.

Wydaje mi sie, ze jezeli kupisz Zafire z pewnym przebiegiem 150 - 200 kkm, serwisowana, poprawnie eksploatowana to zrobisz bez problemu 2 albo 3 x tyle.

Oczywiscie to jest tylko moja opinia, decyzja nalezy do Ciebie sam musisz zdecydowac,

: 27 maja 2010, 22:05
autor: ekmir
Rozumiem z powyższego, że wszystkie modele/roczniki o pojemności 2.2 mają pompę dwuwtykową, natomiast 2.0 jednowtykową do 2003 r.

: 27 maja 2010, 22:20
autor: jabadabadu
@ekmir, u mnie jest pompa PSG 16 (2-wtykowa), gdy bylem u diagnosty ostrzegl mnie, nie lac ropy na zadnych Carrefourach itp.

: 27 maja 2010, 22:26
autor: ekmir
Ja mam taką zasadę, że tankuje na Orlenie i Shellu i bardzo rzadko na BP.
Wypracowałem ją sobie w czasch jak posiadałem Astrę i zatankowałem na "jakiejś" stacyjce paliw.
Po tym tankowaniu miałem powazne problemy z silnikiem, w którym znalazło się jakieś "badziewie"

: 31 maja 2010, 08:19
autor: Józek
Przeżyłem z tą pompą również dużo przygód, było uszkodzone mechanicznie sterowanie. Kupiłem z rozbitego "anglika" taką nie uszkodzoną pompę, koszt 1.000zł + 1500zł wymiana z kodowaniem w ASO.

: 10 cze 2010, 11:30
autor: ekmir
Czy w jakiś prosty sposób można ocenić jaką pompe ma dane auto?