koniec problemów z odpalaniem

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
rafi

koniec problemów z odpalaniem

#1 Post autor: rafi »

Witam wszystkich miałem problem z rannym odpalaniem i juz nie mam. Zawsze rano musiałem długo kręcić aby odpalić auto ,szukałem przyczyny w zapowietrzonym układzie paliwa wymieniłem wężyki powrotne ,a nawet załorzyłem zawór zwrotny przed filtrem fakt troche polepszyło się ale problem nie znikł. Więc zaczełem szukać dalej ,tchneło mnie na układ podgrzewania świec , podpiołem rano miernik pod świece pojawił się prąd przez 20 sek.przy 17-stu stop. ,więc podgrzałem 3 razy i silnik odpalił od kopa pomyślałem o sofcie w eku że stara wersja , ale pomyślałem też o tz. czipie do kompa i tak zrobiłem. kupiłem na alegro układ elektro. umozliwiający lepsze odpalanie zamontowałem sam (prościzna) i auto odpala od kopa za kazdym razem . Zawsze grzeje świece i zwiększa dawke paliwa po odpaleniu wraca do swoich parametrów pracy. Koszt 97zł tańszy niż zmiana softu. Zrobiłem już 1000 km i jest ok.Rafi :lol:

luis105

#2 Post autor: luis105 »

podaj link do tego układu na a;;egro

michal3000

#3 Post autor: michal3000 »


panbarszcz

#4 Post autor: panbarszcz »

ja też miałem problem z odpaleniem na ciepłym silniku, okazała się pompa także trzeba uważać czasami pomaga zwykły zawór kulowy i odpala za pierwszym razem

rafi

#5 Post autor: rafi »

witam sory dawno mie tu nie było oto link.http://www.moto.allegro.pl/item82234591 ... od_ss.html



zapomniałem dodać że te urządzenie może być zamontowane pod maską w komorze silnika ( w opisie jest montarz przy kompie) nastempująco:czarny -masa ,czerwony +(trzeba znaleść napięcie po włączonej stacyjce) dwa niebieskie do czujnika temperatury ( rozcinamy jeden kabelek od czujnika obojętnie jaki i podpinamy te niebieski jeden do jednego końca , drugi niebieski do drugiego końca rozciętego kabelka.


opcja edytuj nie gryzie | scaniairizar
Ostatnio zmieniony 27 lis 2009, 21:18 przez rafi, łącznie zmieniany 1 raz.

PERAJ

#6 Post autor: PERAJ »

witam . mam też problem z moją ZOSIĄ strasznie długo odpala jak jest zimna a na zewnątrz jest temperatura wyższa niż 15 stopni a jak jest niższa to odpala tak jak powinna .pytanie brzmi czy to urządzenie poprawiło by bolączki mojej ZOSI jak myślicie?

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#7 Post autor: firek »

PERAJ pisze:witam . mam też problem z moją ZOSIĄ strasznie długo odpala jak jest zimna a na zewnątrz jest temperatura wyższa niż 15 stopni a jak jest niższa to odpala tak jak powinna .pytanie brzmi czy to urządzenie poprawiło by bolączki mojej ZOSI jak myślicie?


miałem taki sam problem dzisiaj załorzyłem ten czip ułatwiający odpalanie i bóle mineły pali za karzdym razem

rafi napisał/a:
zapomniałem dodać że te urządzenie może być zamontowane pod maską w komorze silnika ( w opisie jest montarz przy kompie) nastempująco:czarny -masa ,czerwony +(trzeba znaleść napięcie po włączonej stacyjce) dwa niebieskie do czujnika temperatury ( rozcinamy jeden kabelek od czujnika obojętnie jaki i podpinamy te niebieski jeden do jednego końca , drugi niebieski do drugiego końca rozciętego kabelka.


super że opisałeś jak zamontować to bezposrednio na śilniku ,umnie w instrukcji było pokazane podłączenie bezpośrednio na sterownik ,a tam jest kiepskie dojście.
Pozdrawiam


używamy opcji edytuj
Ostatnio zmieniony 27 lis 2009, 21:17 przez firek, łącznie zmieniany 1 raz.

PERAJ

#8 Post autor: PERAJ »

dzięki kolego za odpowiedz dzisiaj też sobie zamówię i zobaczę jakie będą efekty.pozdrawiam

jack568

#9 Post autor: jack568 »

witam nie umiem tego chipa założyc,jeśli można dokładniejszy opis tzn do jakiego czujnika i gdzie on jest w 2002 tdi, skad + po załączonej stacyjce (w opisie chipa jest instrukcja jak podpiąc do złącza sterownika- domyślam się ze do złacza kompa, ktorego tez nie potrafie znalezc)

TUX

#10 Post autor: TUX »

hmm - jak nie potrafisz znaleźć tylu rzeczy to proponuję pojedz do dobrego autoelektryka - 2h i 50zł i założy :)
- a tak masz szansę coś nie tak przeciąć :P

mfef

#11 Post autor: mfef »

Możecie napisać jak ten chip sie dokładnie nazywa. bo też mam problem z odpaleniem auta na mrozie poniżej -8 st.

TUX

#12 Post autor: TUX »

dokładnie to chip rozruchowy :)

jack568

#13 Post autor: jack568 »

z ostatniej chwili :+ można po stacyjce mozna znaleźć z bezpieczników znajdujących się nad akumulatorem, masa to proste można bezpośrednio z akumulatora, a czujnik temperatury jest podobno przy termostacie trzeba się podobno wpiąć w niebieski przewód przy czujniku jeśli jestem w błędzie proszę o info ,ths

Todek

#14 Post autor: Todek »

Tak sobie czytam o tym urządzeniu, i wychodzi, że ono wspomaga rozruch ciepłego silnika. A czy przy odpalaniu zimnego, po nocy, też coś daje? :?:
Moja Zafira jak jest ciepła, to pali na dotyk. :D
Gorzej jest z zimną, trzeba troszkę pokręcić, i zapala się kontrolka klucza z autem, a po chwili gaśnie. Ja myślę, że to świece żarowe. Dobrze się domyślam, czy to coś innego? :?:

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#15 Post autor: MieHor »

Domyślanie się idzie w dobrym kierunku, ale żeby mieć pewność moja rada - odczyt błędów na komputerze, jeśli będzie, np. P0380 to będzie to potwierdzenie Twoich domysłów

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”