Strona 1 z 1

dziura w skrzyni biegów

: 16 lis 2010, 09:40
autor: wiroś
Witam, wczoraj mój znajomy mechanik wyciągnął silnik ze skrzynią z mojego auta, przy okazji zauważył że w skrzyni, nad sprzęgłem czyli nie w samej komorze skrzyni biegów znajduje się otwór, nawiercony, o średnicy ok 15mm, obok niego jakieś znaczki popisane markerem. Czy wie ktoś po co ktoś mógł zrobić taki otwór??? Zastanawiamy się czy to tak zostawić czy może zaspawać/zakleić??

Pozdr

: 16 lis 2010, 13:21
autor: Lorry
Z tego co kojarze to generalnie w skrzyniach oplowskich (manualnych) nie ma opcji wymiany oleju i nie ma w tym celu otworu... Możliwe że po to został wywiercony... Ktoś zmieniał olej...

: 16 lis 2010, 13:30
autor: wiroś
No ale otwór jest wywiercony nie w miejscu gdzie byłby dostęp do samej przekładni tylko w obudowie sprzęgła, ponieważ sprzęgło jest na wykończeniu i zaczyna piszczeć podejżewamy że ktoś wywiercił odwór w celu przesmarowania elementów sprzęgła i go wyciszenia przed sprzedażą, no ale to tylko podejżenia, nic pewnie zamkniemy otwór przed wsadzeniem napędu spowrotem do auta.

: 17 lis 2010, 22:06
autor: ryszard
Jeśli jest to skrzynia biegów F 23 to ma ona trzy otwory do spuszczania oleju od góry pod aku do nalewania i z tyłu od ściany grodziowej do sprawdzenia poziomu oleju. Wszystkie są na inbus. pozdrawiam.

: 17 lis 2010, 23:25
autor: Anony Mous
Lorry pisze:Z tego co kojarze to generalnie w skrzyniach oplowskich (manualnych) nie ma opcji wymiany oleju i nie ma w tym celu otworu... Możliwe że po to został wywiercony... Ktoś zmieniał olej...
W ZB też nie ma możliwości zmiany oleju w skrzyni ??

: 18 lis 2010, 10:27
autor: wiroś
ryszard pisze:Jeśli jest to skrzynia biegów F 23 to ma ona trzy otwory do spuszczania oleju od góry pod aku do nalewania i z tyłu od ściany grodziowej do sprawdzenia poziomu oleju. Wszystkie są na inbus. pozdrawiam.
więc mógło to być miejsce po zerwanym gwincie, tyle że to nie jest w miejscu gdzie pracuje przekładnia tylko w miejscu gdzie znajduje się sprzęgło, czy tam występuje jakaś "inspekcja"??

: 23 lis 2010, 23:02
autor: grzegorz240507
Witam.Mam pytanko czy jak w skrzyni się nie wymienia oleju to jakiego dolać bo mi trochę (ok 250ml )wyleciało jak wymieniałem gumy na przegubie??Ten co wyleciał to był taki różowy.Dzięki z góry :piwo:

: 24 lis 2010, 09:02
autor: wiroś
Chyba znalazłem odpowiedź na dręczące mnie pytanie,
po odkręceniu skrzyni biegów okazało się że wysprzęglik który był założony nie był dedykowany do Zafiry a był od Vectry co powodowało że obcierał i źle przylegał, w obudowie było pełno opiłków i innego syfu, a otwór ktoś zrobił widać specjalnie po to by psikać jakimś WD40 czy czymś innym w celu wyciszenia, jak się okazuje nie tylko w Polsce można trafić na partactwo i to grube
Pozdrawiam

: 24 lis 2010, 15:54
autor: Dziadek13
grzegorz240507 pisze:Witam.Mam pytanko czy jak w skrzyni się nie wymienia oleju to jakiego dolać bo mi trochę (ok 250ml )wyleciało jak wymieniałem gumy na przegubie??Ten co wyleciał to był taki różowy.Dzięki z góry :piwo:
A powiedz jaką masz skrzynie biegów ?.
Jeśli masz F23 to tak.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 25 lis 2010, 07:30
autor: Anony Mous
wiroś pisze:jak się okazuje nie tylko w Polsce można trafić na partactwo i to grube
to samo dotyczy się części do samochodów

kolego, od 10 lat produkuję części do różnych marek m.in do Zafirki i uwierz mi że te same części produkowane np. w DE nie spełniają tych samych wymagań co produkowane w PL. W Polsce zakłady są kontrolowane pod każdym kątem.

: 25 lis 2010, 09:03
autor: wiroś
wychodzi na to że niemiecka jakość to też już przeżytek, widać próbują dotrzymać kroku chińczykom ;)

: 26 lis 2010, 22:56
autor: grzegorz240507
witam wszystkich.dzięki dziadek13 za podpowiedź ale jak mam poznać jaki to typ skrzyni.widzę że masz ten sam motor to może i ja mam też skrzynię f 23 ???bo ten otwór wlewowy też widzę z góry a co do reszty to nie wiem.jeśli już to jaki mam dolać bo jak nadmieniałem wcześniej mój był taki różowy.dzięki z góry za podpowiedź. :piwo: