Strona 1 z 1

Jak szybciej zagrzać silnik diesla.

: 27 lis 2010, 12:47
autor: Dziadek13
Jak szybciej zagrzać silnik diesla.
Poszukać na allegro coś takiego lub podobnego:
Podgrzewacz
Tu jest opis jak to gościu sobie zrobił.
Opis
Pomysł zaciągnołem od vektrowców.Może komuś sie przyda kto robi krótkie trasy.

: 27 lis 2010, 16:03
autor: Dek
Niestety w Zafirze jest bardzo mało miejsca i nie można zamontować "podgrzewacza" w miejscu proponowanym przez kolegę z klubu Vectry.

Inne obawy to bilans energetyczny na krótkich odcinkach. Przy 1-3 letnich akumulatorach mocy będzie na styk ale przy starszych to już na minus wyjdzie. Wystarczy jedno ciężkie zapalanie i kaplica.

Ja do pracy mam 13 km. Któregoś chłodnego poranka przy niskim poziomie paliwa miałem przyjemność "pochechłać" trochę (jakieś 3x20 sekund). Zapaliła w końcu ale aku (2 letnie) już ledwo żyło. Jak już dojechałem do pracy to klema + była gorąca (mam czyste styki) bo cały dostępny prąd (80-100A) z alternatora (120A) szedł w akumulator.
I w tym przypadku mając "ogrzewacz" powiedzmy 60A, zabraknie prądu na aku.
W najgorszym wypadku samochód może mieć problemy z zapaleniem następnego dnia.

Wiadomo, że powyższy przykład jest dosyć ekstremalny ale jak już spora część kolegów i koleżanek z forum się przekonała, DTI to migrenny silnik i niewiele trzeba żeby poranna podróż zaczęła się od "chechłania". A w takim wypadku naładowany aku to podstawa, nawet kosztem miłego ciepełka.

pozdrawiam

: 28 lis 2010, 00:02
autor: Zdenek2007
Niestety coś za coś! Ja mam fabryczne webasto i niestety problem z aku. też doskwiera.
Teraz przy niskich temp. zewnętrznych automatycznie odpala i czerpie z aku. a pokonywanie krótkich tras wiąże się z częstym doładowywaniem.
Za komfort cza płacić.

: 28 lis 2010, 09:35
autor: olo018
Spotkałem kiedyś inny system podgrzewania wody do silników,jest to praktycznie normalna grzałka w montowana w blok silnika w miejsce tz otworów technologicznych są tam takie zaslepki ,grzałka jest zasilana z normalnego gniazdka elektrycznego ,więc też nie będzie mieć zastosowania dla wszystkich tylko dla tych co mają dostęp do prądu w pobliżu parkowania samochodu ,ale grzałka bardzo efektywnie pracuje .

http://allegro.pl/calix-grzalka-silnika ... 52500.html

http://allegro.pl/grzalka-do-silnika-na ... 34395.html

http://allegro.pl/grzalka-do-silnika-na ... 34395.html

: 28 lis 2010, 18:42
autor: Artur
Fajny patent z tą grzałką gdyby nie fakt, że trzeba ja do prądu podłączyć ;) Chyba nikt nie będzie rozwijał przedłużacza przez pół osiedla, żeby sobie zapewnić ciepły silnik przy rozruchu. Parkując natomiast w garażu, długiego przedłużacza mieć nie trzeba ale też chyba wówczas taka grzałka jest zbędna bo raczej dużego mrozu w garażu i problemów z odpaleniem nie będzie.
No chyba, że cała heca z tą grzałką dotyczy nie ułatwienia rozruchu silnika a jedynie przyjemnego ciepełka od pierwszych chwil w aucie.

: 28 lis 2010, 18:53
autor: olo018
nie wszyscy w domach mają garaż ,a i pod blokiem można coś pokombinować ,dla chcącego nie ma ic trudnego.

: 02 gru 2010, 16:09
autor: mody1
Jeśli masz sprawny czujnik temp. i oko, to włóż sobie gumolit między zderzak przedni a chłodnicę,nie będzie zawiewać silnika podczas jazdy,szybciej sie zagrzeje.
To jest rozwiązanie na mróz i niedalekie trasy.