Strona 1 z 2
Czy to koniec Zafiry?
: 01 gru 2010, 22:43
autor: radzio1971
Witam,
do dziś wszystko było dobrze! No może do przedwczoraj. Autko chodziło jak złoto!
Od czasu kiedy nawiedziły nas mrozy miałem problemy z porannym zapalaniem. Jakoś się udawało po czterokrotnym grzaniu świec. Dziś jednak Zośka się poddała, nie zapaliła. Po pracy podjechałem z kumplem i z kablami. Po długim kręceniu rozrusznikiem udało mi się ją odpalić. Nawet się ucieszyłem ale tylko na krótko. Z rury wydechowej poleciał blękitny, śmierdzący olejem dym. Pomyślałem, że to wynik długiego odpalania i po nagrzaniu wszystko będzie ok. Niestety, po pół godzinie pracy spaliny dalej śmierdzą, auto kopci niemiłosiernie i obawiam się, że jutro nie da się odpalić.
Podjechałem na komputer żeby sprawdzić błędy. Oprócz jakiegoś błędu związanego z hamulcem nic innego nie było! Nie wiem co o tym wszystkim myśleć! Mam nadzieję, że mi pomożecie, bo po wizycie u mechanika będzie tak, że co mechanik, to diagnoza i wydana niepotrzebnie kasa! Proszę o jakieś pomysły.
: 01 gru 2010, 22:54
autor: LoKi
skro śmierdzi olejem to może Ci gdzieś przecieka i bierze olej, a to że nie zapalił to może słaby akumulator. Diesel potrzebuje mocnej iskry do rozruchu.
: 01 gru 2010, 23:02
autor: radzio1971
Dodam jeszcze, że świece są sprawdzone i grzeją wszystkie cztery. Akumulator też daje radę, prąd rozruchowy jest ok.
Pierwsza diagnoza mechanika, to... pompa wtryskowa!
: 02 gru 2010, 07:13
autor: robikate
sprawdź na kompie jaką masz dawkę rozruchową mieszanki, jeżeli będzie za mała to ją zwiększ do 5 i powinno być dobrze, no chyba że jeszcze masz uszczelniacze do wymiany
: 02 gru 2010, 09:46
autor: adrianzwp
witam. nie chcę zapeszać, ale niestety może to być pompa. u kolegi w astrze 2.0 dti komputer tez nic nie pokazał, a pompa się "skończyła". Życzę łagodniejszego rozwiązania problemu.
: 04 gru 2010, 21:06
autor: radzio1971
Niestety, dziś miałem telefon od mechanika. Posprawdzał wszystko: świece, szczelność układu paliwowego, elektrykę itd. Podejrzewa pompę, w poniedziałek będzie wszystko wiadomo. Napiszcie mi proszę na jakie pieniądze powinienem się przygotować?
: 04 gru 2010, 21:37
autor: tomek złoto
kolego niebieski dymek nie zawsze wskazuje że spala olej,
sprawdź czy pasek przy tym obciążeniu nie przeskoczył o ząbek lub dwa .
te wskazania mogą dawać oznakę złego ustawienia kąta wtrysku.
: 04 gru 2010, 21:37
autor: lola
Witaj,
LoKi pisze:Diesel potrzebuje mocnej iskry do rozruchu.
Świece w dieslach są chyba żarowe, nie iskrowe - dobrze kojarzę?
Co nie zmienia faktu, że diesle potrzebują większego akumulatora niż benzyna.
Pozdrawiam,
Ł.O.
: 04 gru 2010, 21:53
autor: Anony Mous
tomek złoto pisze:sprawdź czy pasek przy tym obciążeniu nie przeskoczył o ząbek lub dwa .
na pewno jedno z dwóch albo pompa albo pasek przeskoczył. Jeżeli miałeś problemy z odpaleniem być może pod wpływem kręcenia przeskoczył o dwa zęby i tak jak
tomek złoto, pisze jest zupełnie inna dawka i może mieć problem z przepaleniem tego.
: 05 gru 2010, 00:33
autor: 51cent
albo pasek przeskoczył. Jeżeli miałeś problemy z odpaleniem być może pod wpływem kręcenia przeskoczył
Z czego pasek przeskoczył? Z alternatora? Bo ja cały czas myślałem że w 2.0 DTI jest łańcuszek rozrządu......
: 05 gru 2010, 08:48
autor: radzio1971
lola pisze:Świece w dieslach są chyba żarowe, nie iskrowe - dobrze kojarzę?
Tak, bardzo dobrze kojarzysz!
DANET pisze:na pewno jedno z dwóch albo pompa albo pasek przeskoczył. Jeżeli miałeś problemy z odpaleniem być może pod wpływem kręcenia przeskoczył o dwa zęby
Kolego
DANET, w tym silniku nie ma paska rozrządu tylko, tak jak pisze
51cent, łańcuszek rozrządu.
Ponawiam moje pytanie. Ile kosztuje pompa wtryskowa i jakie są koszty jej wymiany. Chciałbym wiedzieć o ile (oczywiście w przybliżeniu) stopnieje mi saldo na koncie
: 05 gru 2010, 09:23
autor: MieHor
Na forum jest już kilka wpisów o wymianie pompy na nową lub regenerowaną, o ile pamiętam podane były również koszty - poszukaj, m. in. pisał o tym kolega rzadki, podawał też polecany warsztat
: 05 gru 2010, 10:32
autor: Anony Mous
51cent pisze:Z czego pasek przeskoczył? Z alternatora? Bo ja cały czas myślałem że w 2.0 DTI jest łańcuszek rozrządu......
radzio1971 pisze:Kolego DANET, w tym silniku nie ma paska rozrządu tylko, tak jak pisze 51cent, łańcuszek rozrządu.
Koledzy macie rację jest łańcuszek nie pasek. Przepraszam za niedopatrzenie
Re: Czy to koniec Zafiry?
: 07 gru 2010, 11:18
autor: slawix
radzio1971 pisze:Witam,
Z rury wydechowej poleciał blękitny, śmierdzący olejem dym. Pomyślałem, że to wynik długiego odpalania i po nagrzaniu wszystko będzie ok. Niestety, po pół godzinie pracy spaliny dalej śmierdzą, auto kopci niemiłosiernie i obawiam się, że jutro nie da się odpalić.
Podjechałem na komputer żeby sprawdzić błędy. Oprócz jakiegoś błędu związanego z hamulcem nic innego nie było! Nie wiem co o tym wszystkim myśleć! Mam nadzieję, że mi pomożecie, bo po wizycie u mechanika będzie tak, że co mechanik, to diagnoza i wydana niepotrzebnie kasa! Proszę o jakieś pomysły.
Witam!!!
Skocz do wątku"
"nierówna praca silnika (szarpanie) w przedziale 2- 3 tys obr"
Moje objawy po przyjściu mrozów były podobne.....Ale przyczyna problemu przeszła moje oczekiwania!!!
Poczytaj od początku moje perypetie. Pozdrawiam
: 10 gru 2010, 09:15
autor: radzio1971
Witam ponownie.
Auto dalej stoi u mechanika
Pompa wtryskowa jest podobno sprawna. Natomiast wystąpił kolejny problem. Nie mam kompresji w dwóch cylindrach! Według pomiarów ciśnienie wynosi 26 bar. Podobno z takim ciśnieniem nie mam co marzyć o rozpaleniu auta w zimie.
W przyszłym tygodniu będzie ściągana głowica. Tak czy inaczej muszę się liczyć ze sporymi kosztami