Strona 1 z 2

wał korbowy

: 08 gru 2010, 21:10
autor: buli
Witam! Koledzy mam duży problem w mojej zafirce przy przebiegu 17 000 z niewiadomych przyczyn urwał sie wał korbowy! Z tego co wstepnie zobaczyłem po za wałem korbowym raczej nic sie nie uszkodziło. O ile to mozliwe chciał bym zmienić wał korbowy kupić używke ewentualnie go szlifnać i złożyć na nowych panewkach. Tylko nie wiem czym sie sugerować szukajac używanego czy w modelach 2.0 DTI to wszystko to samo czy były jakies zmiany po miedzy rocznikami? I jeszcze jedno pytanko demontował ktoś już silnik? Bo nie wiem czy dam rade go wyciagnać do góry czy trzeba go sciagać na dół? Jeżeli ktos możę pomóc to był bym wdzieczny za pomoc! Pozdrawiam.

: 09 gru 2010, 13:17
autor: marian07
Przerabialiśmy temat w vectrze 2.0 dti kolegi
Jedynym sensownym ekonomicznie wyjściem z sytuacji okazał się zakup używanego silnika. Po przełożeniu osprzętu i jakimś tam kombinacją z komputerem coby to zgrać jeździ do tej pory, już dwa lata.

: 11 gru 2010, 14:46
autor: buli
Koledzy a orientuje sie ktoś jak wyglada sprawa jak bym kupił cały kompletny uzbrojony silnik? Bedzie cos z tego czy trzeba tez komputer zmieniac czy nie?

: 11 gru 2010, 15:37
autor: Dziadek13
buli pisze: jak bym kupił cały kompletny uzbrojony silnik? Bedzie cos z tego czy trzeba tez komputer zmieniac czy nie?
Przypuszczam że imo nie zaskoczy kupuj silnik z kluczykami,albo przekładka pompy lub przekładka sterownika pompy na taki sam.Stan swojej pompy znasz więc wybieraj.

: 11 gru 2010, 15:41
autor: MieHor
Nigdy wcześniej nie miałem z tym do czynienia, ale myślę, że jeśli cały osprzęt byłby ze swojego samochodu a wymieniony był tylko silnik, to powinno wszystko pasować

: 11 gru 2010, 16:11
autor: Mihó
Silnik jak silnik będzie wymienny. Ale nie wiem, czy przypadkiem pompa nie musi lecieć w komplecie z ECU

: 11 gru 2010, 17:21
autor: buli
Czyli bez sensu kupowac silnik z osprzetem lepiej kupic goły a osprzet swój przekrecic? I powinno wszystko grać? A ma ktoś kontak jakiś gdzie mozna kupic w miare pewny motor do Zafiry?

: 11 gru 2010, 17:40
autor: Dziadek13
Polecam http://www.silniki.com.pl/
Do opli takie mają ale ceny to musisz sie dowiedzieć
Obrazek

: 17 gru 2010, 19:28
autor: DAREK 78
nie oplaca sie remontowac silnika lepiej kupic caly z jakiegos anglika

wymiana silnika

: 08 lut 2011, 15:30
autor: konsul
Witam kolegów,

Mnie też dotknął problem pękającego wału i obecnie stoję przed dylematem jaki silnik wybrać, spośród tych oferowanych na allegro. Chyba że ktoś z kolegów może mi wskazać jakieś inne, wiarygodne źródło? Sprawdzałem na silniki.com.pl, nie mają Y20DTH (na marginesie: według strony ostatnia aktualizacja była w 12.2009 roku).

Pozdrawiam,
k.

: 08 lut 2011, 18:41
autor: buli
http://www.autohata.pl/ Kolego kupiłem u nich bardzo dobry silnik polecam!!! A tak na marginesie co było przyczyna??? Sprawdz dwumas!!! Jesli go wogóle masz!

[ Dodano: Wto Lut 08, 2011 18:44 ]
Jak masz zamiar sam zmieniac i potrzebujesz jakis wskazówek daj znac ja zmieniałem miesiac temu!!!

: 08 lut 2011, 21:27
autor: konsul
Dzięki, buli, zapytam u nich.
Co było przyczyną pęknięcia - nie wiem. I (wstyd przyznać) nie wiem też czy mam w ogóle koło dwumasowe. Ale jeśli będę w potrzebie, na pewno się do Ciebie zwrócę, dziękuję.

Pozdrawiam,
k.

: 09 lut 2011, 10:40
autor: MieHor
Jeśli jak piszesz w profilu masz rp. 2003, to masz dwumasę

: 09 lut 2011, 11:20
autor: konsul
Dzięki za wyjaśnienie, kolego MieHor. Zgadza się rp to 2003, listopad.

: 09 lut 2011, 16:34
autor: Jaymzarf
Witam kolegów.

Tak przeglądam ten temat i mnie natchnęło.
Powodem uszkodzeń wału może być...dwumasa...
W poniedziałek byłem w ASO i rozmawiałem z mechanikami Opla odnośnie dwumasy (na szczęście w mojej zosi chyba tego nie ma) i powiedzieli, że bardzo często uszkodzona dwumasa nadwyręża wał. Szczególnie te dwumasy które przeszły nieudolne regeneracje.

Wczoraj na innym forum (jak wrócę do domu wkleję linki) czytałem dosyć dużo na ten temat i się potwierdziło.

Więc może jako OT, lecz w dobrej intencji - zastanówcie się nad regeneracją czegoś, co jest w zasadzie nieregenerowalne bo nierozbieralne, niewyważalne itd itp... Często się czyta, że dwumasa wymieniona na regenerowane a wibracje dalej czuć, daje to do myślenia i niestety daje popalić silnikowi...

Oto zapowiedziany link do forum z bardzo ciekawym opisem dwumas: Dwumasy