moc 115 a 125km

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
spider

moc 115 a 125km

#1 Post autor: spider »

witam mam zafirke 1.8 z 2000 r 115 km pytanko - wiem ze po 2000r te silniki miały 125km czy to jest tylko zmiana oprogramowania a może coś więcej ?jak można i czy można uzyskac taką zmiane mocy i ile to bedzie kosztowało zachodu i pieniędzy? pozdrawiam

DAREK 78

#2 Post autor: DAREK 78 »

ja mam 125km to znaczy 92kw raczej nic z tym nie zrobisz atym bardziej to nie jest oplacalne i czemu chcesz to zmieniac

spider

#3 Post autor: spider »

myślałem ze to kwestia oprogramowania a dlaczego 10 kucy wiecej nie zaszkodzi :D ale skoro twierdzicie ze lepiej dac sobie spokój to tak zrobie dzięki za rade

jacek28

#4 Post autor: jacek28 »

spider pisze:10 kucy wiecej nie zaszkodzi
a to juz duzo, tez bym był tym zainteresowany :)

leeoon

#5 Post autor: leeoon »

:D Szkoda zachodu... Czy 115,czy 125 tak samo przyśpieszają i mają ten sam moment obrotowy. 125 pojedzie z 5km/h szybciej. Może,ale nie na pewno...Nie warto inwestować.
Pozdrawiam :piwo:

Awatar użytkownika
opelmen
Mieszkaniec
Posty: 466
Rejestracja: 01 gru 2009, 06:46
Imię: Janusz
Lokalizacja: małaPOLSKA - KMYXXXX
Auto: Opel Zafira B 1.8 Cosmo Pb & LPG
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#6 Post autor: opelmen »

leeoon pisze::D Szkoda zachodu... Czy 115,czy 125 tak samo przyśpieszają i mają ten sam moment obrotowy. 125 pojedzie z 5km/h szybciej. Może,ale nie na pewno...Nie warto inwestować.
Jeśli masz klimę to warto inwestować (jeśli oczywiście jest taka możliwość), z pozoru 10 konisiów więcej ale róznicę spokojnie można odczuć..
Obrazek
Obrazek

kubik_CDTi

#7 Post autor: kubik_CDTi »

Kiedy 1,8-115KM było u Nas na służebności temat zwiększenia mocy był dość częsty,ale do tego nie doszło.
Żeby to miało jakiś sens trzeba by ruszyć dolot,wałki,wydech no i małe strojenie i jeżeli auto trzyma serie dałoby to wszystko koło 140-145kucy,z tym,że moment w średnim zakresie poszedłby na łeb no i spalanie wtedy to też w góre.a te modyfikacje to i tak 5kzł.
Sam chip podciągnie o jakieś 8-10koni i spalanie w góre.
Reasumując mój wywód nie opłaca się,bo to sztuka dla sztuki.
Pozdrawiam

plutmen1
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 24 lip 2010, 21:54
Imię: Karol
Lokalizacja: Tychy
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#8 Post autor: plutmen1 »

A ja tak podepne się pod temat może ktoś obeznany jest w te klocuszki, teraz mam zafirke A 1,6 16V czyli X16XEL i czy jest mozliwość wsadzenie, zamiast tego 1,6 bo wiadomo słaby jest troche to 101 kucyków, myślałem o wrzuceniu silnika 1,8 X18XEL. Czy podejdzie bez większych przeróbek, czy wyciągnie te 115 kucyków na tym kompie z wiązkach z 1,6?

Mihó

#9 Post autor: Mihó »

Różnic jest dużo więcej. Inny materiał tłoków, inny wał (pod czujnik w bloku).

Góra jest generalnie taka sama, różni się tylko przepustnicą na e-gas i kolorem pokrywy.

Wymiana oprogramowania 1:1 ? Nie sądzę, by się to udało. Na pewno zamiana komputerów niemożliwa, ale może same mapy ?

vojti

#10 Post autor: vojti »

Mi te 116KM wystarcza. Uwielbiam delektować się jazdą Zosią ! Wcześniej jeździłem Omcią i strasznie mi się wszędzie śpieszyło. Teraz podziwiam krajobrazy za szybą i żałuję, gdy już jestem u celu, że jazda się skończyła...

Na światłach nie jeden się dziwi.

Dawniej mechanicy mawiali, że jeśli są silniki o tej samej pojemności, podobnej konstrukcji a różnych mocach, to ten słabszy będzie trwalszy. Ja tam siebie przekonałem.

kubik_CDTi

#11 Post autor: kubik_CDTi »

Latem załadowane 1,8 to co wyprzedzanie klima off,no i bez 4k rpm. nie startuj było,dlatego ból jest znany ;)
W aucie wielkości Zafira od 150-160koni zaczyna się rozmowa o w miarę bezstresowej jeździe.

Paweł

#12 Post autor: Paweł »

Nie rozumiem o czym Wy mówicie. Jesienią mojej zośce (125 KM) zaczepiłem na ogon prawie 1t (licząc z wózkiem) i 3 osoby w środku i darła tylko się szum robił. Początkowo bałem się wyprzedzać, ale jak kilku myknąłem to obawy się rozwiały ;)
Pozdrawiam i życzę zawsze z górki w nowym roku :)

kubik_CDTi

#13 Post autor: kubik_CDTi »

Nie obcowałeś z mocnymi autami,o to i odpowiedź.

Nidhogg

#14 Post autor: Nidhogg »

Poza tym w Z18XE już są np. 2 sondy lambda, nie ma linki gazu. A im więcej pierdół tym częściej się psuje. Ja specjalnie wolałem X18XE1.

Paweł

#15 Post autor: Paweł »

szczerze mówiąc, ja też bym wolał X18, bo od miesiąca szukam do mojej zośki miske olejową i co jakąś trafie to nie do Z18 :evil:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”