Strona 1 z 2

moc 115 a 125km

: 16 gru 2010, 07:02
autor: spider
witam mam zafirke 1.8 z 2000 r 115 km pytanko - wiem ze po 2000r te silniki miały 125km czy to jest tylko zmiana oprogramowania a może coś więcej ?jak można i czy można uzyskac taką zmiane mocy i ile to bedzie kosztowało zachodu i pieniędzy? pozdrawiam

: 16 gru 2010, 16:11
autor: DAREK 78
ja mam 125km to znaczy 92kw raczej nic z tym nie zrobisz atym bardziej to nie jest oplacalne i czemu chcesz to zmieniac

: 17 gru 2010, 17:19
autor: spider
myślałem ze to kwestia oprogramowania a dlaczego 10 kucy wiecej nie zaszkodzi :D ale skoro twierdzicie ze lepiej dac sobie spokój to tak zrobie dzięki za rade

: 17 gru 2010, 17:29
autor: jacek28
spider pisze:10 kucy wiecej nie zaszkodzi
a to juz duzo, tez bym był tym zainteresowany :)

: 18 gru 2010, 10:14
autor: leeoon
:D Szkoda zachodu... Czy 115,czy 125 tak samo przyśpieszają i mają ten sam moment obrotowy. 125 pojedzie z 5km/h szybciej. Może,ale nie na pewno...Nie warto inwestować.
Pozdrawiam :piwo:

: 18 gru 2010, 14:09
autor: opelmen
leeoon pisze::D Szkoda zachodu... Czy 115,czy 125 tak samo przyśpieszają i mają ten sam moment obrotowy. 125 pojedzie z 5km/h szybciej. Może,ale nie na pewno...Nie warto inwestować.
Jeśli masz klimę to warto inwestować (jeśli oczywiście jest taka możliwość), z pozoru 10 konisiów więcej ale róznicę spokojnie można odczuć..

: 18 gru 2010, 14:35
autor: kubik_CDTi
Kiedy 1,8-115KM było u Nas na służebności temat zwiększenia mocy był dość częsty,ale do tego nie doszło.
Żeby to miało jakiś sens trzeba by ruszyć dolot,wałki,wydech no i małe strojenie i jeżeli auto trzyma serie dałoby to wszystko koło 140-145kucy,z tym,że moment w średnim zakresie poszedłby na łeb no i spalanie wtedy to też w góre.a te modyfikacje to i tak 5kzł.
Sam chip podciągnie o jakieś 8-10koni i spalanie w góre.
Reasumując mój wywód nie opłaca się,bo to sztuka dla sztuki.
Pozdrawiam

: 18 gru 2010, 15:15
autor: plutmen1
A ja tak podepne się pod temat może ktoś obeznany jest w te klocuszki, teraz mam zafirke A 1,6 16V czyli X16XEL i czy jest mozliwość wsadzenie, zamiast tego 1,6 bo wiadomo słaby jest troche to 101 kucyków, myślałem o wrzuceniu silnika 1,8 X18XEL. Czy podejdzie bez większych przeróbek, czy wyciągnie te 115 kucyków na tym kompie z wiązkach z 1,6?

: 19 gru 2010, 10:49
autor: Mihó
Różnic jest dużo więcej. Inny materiał tłoków, inny wał (pod czujnik w bloku).

Góra jest generalnie taka sama, różni się tylko przepustnicą na e-gas i kolorem pokrywy.

Wymiana oprogramowania 1:1 ? Nie sądzę, by się to udało. Na pewno zamiana komputerów niemożliwa, ale może same mapy ?

: 19 gru 2010, 21:06
autor: vojti
Mi te 116KM wystarcza. Uwielbiam delektować się jazdą Zosią ! Wcześniej jeździłem Omcią i strasznie mi się wszędzie śpieszyło. Teraz podziwiam krajobrazy za szybą i żałuję, gdy już jestem u celu, że jazda się skończyła...

Na światłach nie jeden się dziwi.

Dawniej mechanicy mawiali, że jeśli są silniki o tej samej pojemności, podobnej konstrukcji a różnych mocach, to ten słabszy będzie trwalszy. Ja tam siebie przekonałem.

: 19 gru 2010, 22:34
autor: kubik_CDTi
Latem załadowane 1,8 to co wyprzedzanie klima off,no i bez 4k rpm. nie startuj było,dlatego ból jest znany ;)
W aucie wielkości Zafira od 150-160koni zaczyna się rozmowa o w miarę bezstresowej jeździe.

: 27 gru 2010, 08:38
autor: Paweł
Nie rozumiem o czym Wy mówicie. Jesienią mojej zośce (125 KM) zaczepiłem na ogon prawie 1t (licząc z wózkiem) i 3 osoby w środku i darła tylko się szum robił. Początkowo bałem się wyprzedzać, ale jak kilku myknąłem to obawy się rozwiały ;)
Pozdrawiam i życzę zawsze z górki w nowym roku :)

: 27 gru 2010, 16:20
autor: kubik_CDTi
Nie obcowałeś z mocnymi autami,o to i odpowiedź.

: 12 sty 2011, 17:04
autor: Nidhogg
Poza tym w Z18XE już są np. 2 sondy lambda, nie ma linki gazu. A im więcej pierdół tym częściej się psuje. Ja specjalnie wolałem X18XE1.

: 12 sty 2011, 21:58
autor: Paweł
szczerze mówiąc, ja też bym wolał X18, bo od miesiąca szukam do mojej zośki miske olejową i co jakąś trafie to nie do Z18 :evil: