Strona 1 z 1

Nie odpala Opel zafira 2.0DTI 16V

: 20 gru 2010, 15:29
autor: marcinheleniak
Witam serdecznie wszystkich urzytkowników forum.
Jestem nowy, torszeczkę przeglądałem forum ale nie mogłem znaleźć odpowiedzi na mój problem w zafirce z silnikiem
Y20DTH rok 2001 wersja Elegance
Byłem u mechanika 3 tygodnie temu i wymieniłem świece żarowe, wymieniłem wszystkie lecz podczas wymiany powstał problem, ponieważ jedna ze świec się ukręciła, mechanik powiedział że można ta jeździć więc pozostawiłem tą usterkę żeby wymienić sobie nieco później jak się ociepli. wszystko było ok do puki nie wybrałem się do teściowej żeby naprawić jej kompa. Jak wracałem jechałem 100km/h a tu nagle szarpnięcie, mówię co jest? no to automatycznie zwolniłem, ale jadę dalej 3 km i nic się nie dzieje, później znowu sytuacja się powtórzyła i znowu szarpneło i zapaliła się kontrolka z kluczykiem, automatycznie samochód
stracił moc i max 90km/h. Dojechałem w końcu do domu
zgasiłem auto zajrzałem pod maskę ale tam nic nie przykuło mojej uwagi, zapaliłem auto jeszcze raz, auto odpaliło i po kilku sekundach zapaliła się kontrolka z kluczykiem i stracił moc. Poszedłem do domu i odpaliłem forum i czytam. Następnego dnia chciałem odpalić, odpalił ale obroty skakały i falowały, ja mu gaz
a on powoli i obroty nadal falowały. zgasiłem i już nie odpalił. Przeczyściłem Egr tak wyczytałem, sprawdziłem pompę vacum, przepchałem je sprężonym powietrzem, wężyki też przedmuchałem(ja je przepychałem to wydawały z siebie dzwięk turkotania, więc to znaczyło chyba że działają?). No ale to wszystko co mogłem zrobić jestem bezradny, proszę o pomoc!
Dziękuje za każdą pomoc

: 20 gru 2010, 15:48
autor: sQcha
Musisz podłączyć pod komputer i zobaczyć jaki błąd wywala. Inaczej to jak wróżenie z fusów.

: 20 gru 2010, 15:55
autor: Harry200
Powyższe objawy sugerowały by czujnik wału korbowego albo zapowietrzenie pompy paliwa ale tak jak powiedział
sQcha trzeba podłączyc pod komputer i troche bardziej sie przejaśni w tym temacie..

: 20 gru 2010, 15:56
autor: sQcha
U mnie było podobnie, jak się zapowietrzył układ paliwowy.

: 20 gru 2010, 16:01
autor: marcinheleniak
to jutro na hol i pod komputer podjedzie

: 21 gru 2010, 09:13
autor: rafi
Witam, przyszło mi teź na myśl . że mogła powstać nieszczelność na ukręconej świecy o ile udało się ją troche wykręcić. kadłub silnika nagrzewa się i powstaje nieszczelność :?: to tylko moja sugestia, jak koledzy piszą zaczoł bym od kompa.

: 21 gru 2010, 19:55
autor: marcinheleniak
witam serdecznie, panowie był u mnie Szaman z komputerkiem i stwierdził rzecz taką
za pierwszym podpięciem z czytał błędy takie:
P1635
P0400
P0100
Dwa ostatnie wykasował były od EGR
po ponownym podpięciu z czytał i wyskoczyło znowu:
P1635 czyli Układ kontroli Silnika- Sterownik ECU

Co mam mniej więcej wnioskować po tym odczycie?
Szaman powiedział że będzie szukał przyczyny, ale musi też troszkę w papierach pogrzebać i tyle wiem.

: 21 gru 2010, 22:05
autor: Harry200
Według Autodata i Tis 2000 P1635 to ten błąd oznacza -błąd ogólny układu żażenia ,czyli tak jakbyś miał uszkodzony sterownik świec żarowych ewentualnie połczenie pomiędzy sterownikiem ECU a sterownikiem świec żarowych,nie mogłem znależć żadnego tłumaczenia że to błąd sterownika pompy,Uszkodzony sterownik świec może powodować jakieś zwarcie i sterownik silnika jest wyłączany.Na początku radzę zdemontować sterownik świec i ponownie próbować odpalić silnik,jeżeli samochód stoi na zewnątrz to zasil świece na krótko na ok 10s .

: 22 gru 2010, 08:50
autor: MieHor
Znalazłem takie znaczenia tego błędu

P1635 Glow Device Circuit High Input C-19
P1635 Glow Device Circuit Open C-19
P1635 Glow Device Circuit General Error C-19

P1635 Za mocne wejście obwodu urządzenia żarzącego C-20
P1635 Otwarty obwód urządzenia żarzącego C-20
P1635 Błąd ogólny obwodu urządzenia żarzącego C-20

P1635 Napięcie odniesienia 5 V Obwód #2
P1635 Napięcie odniesienia 5 V Obwód #2

P1635 Układ podgrzewania świec żarowych

: 22 gru 2010, 12:47
autor: Dziadek13
marcinheleniak pisze:witam serdecznie, panowie był u mnie Szaman z komputerkiem i stwierdził rzecz taką
za pierwszym podpięciem z czytał błędy takie:
P1635
P0400
P0100
P1635 Układ podgrzewania świec żarowych.
Nie piszesz co sie dzieje z kontrolkami na liczniku a należało by.
Swieca dobra wykręcona z silnika ma 0,9 ohma.. Można pomierzyć bez wykręcania...Wstępnie można pomierzyć zdejmując kostkę z modułu świec żarowych Wychodzą z niej dwa fioletowe dość grube przewody,każdy z nich idzie do dwóch świec wiec jeżeli zmierzysz oporność do masy powinieneś mieć ok 0.5 Ohma jak jest ok 0.9 to znaczy ze jedna z pary padła a jak jest więcej to obie. Jednak może tu mylić rezystancja przewodu miernika i styku.Zeby wyeliminować ten błąd dobrze jest zewrzeć kable i odczytana wartosć odjąć ją od wartości zmierzonej dla dla świec.

: 23 gru 2010, 23:35
autor: marcinheleniak
sprawa z kontrolkami wygląda tak, ja przekręcam kluczyk to po kolei gasną i za chwile zapala się ta z kluczykiem, kręcę silnikiem to pojawia mi się i miga kontrolka od ABS ta z kluczykiem świeci cały czas.
Sprawdzałem tą uszkodzoną świecę, zdjąłem kopułkę ze świecy i podłączyłem nową świecę i przystawiłem ją do masy przez kombinerki, świeca żarzyła. Natomiast jak robiłem taki myk z innymi świecami to żadna nie zaskoczyła. Może to coś pomoże w ustaleniu przyczyny

[ Dodano: Pią Sty 07, 2011 12:02 ]
poproszę o zamknięcie tematu i wyrzucenie go do kosza, Sprawa została odłożona w terminie, usterka została usunięta z przyczyn całkowicie innych. Dięki