Strona 1 z 2

Hamowania - uciekło 16KM

: 06 sty 2011, 09:24
autor: arebuk
Zakładałem instalację LPG w zakładzie wyposażonym w hamownie, po badaniu wyszło że moja Zofia zamiast 116KM ma tylko 100,5KM na benzynie przy 5194 obr./min :( :( :(, maks moment 153Nm przy 3887 obr./min. Gdzie one się mogły zgubić?? Czy brudny filtr powietrza może aż tak obniżyć moc auta?? Zofia kupiona w listopadzie, 2000r. 170tys. przejechane, wymieniony rozrząd, olej 5w40, świece, wyczyszczony EGR i przepustnica. Nie wymieniłem wtedy tylko filtr powietrza, zrobiłem to dopiero wczoraj po odebraniu auta od gazownika, po 1000km jadę na przegląd do niego więc wtedy znowu zhamujemy auto.

: 06 sty 2011, 09:48
autor: dejna
zacznijmy od tego, że moc, która jest deklarowana przez producenta mierzona jest w warunkach laboratoryjnych i jest to moc silnika bez obciążeń i strat wynikających z napędzania różnych podzespołów auta lub wagi pojazdu i innych czynników "niesprzyjających"...

podobnie jest mierzone spalanie paliwa... przy jednej osobie i prędkości 90-100km/h


a co do elementów eksploatacyjnych to duży ubytek mocy względem deklarowanej może też być przyczyną usterki...

: 06 sty 2011, 10:28
autor: arebuk
co do usterki to żadnych błędów na kompie nie pokazuję, zamontowana jest tylko nie oryginalna przepływka. Pomiar był robiony dopiero po zamontowaniu instalki, czy jest możliwe żeby zamontowanie LPG tak wpłynęło na silnik??

: 06 sty 2011, 10:38
autor: Harry200
Filtr musiałby być bardzo brudny żeby tak obniżyć moc,ale tak jak napisał Dejna moc jest badana labolatoryjnie przy spełnieniu ściśle różnych warunków,na dodatek 170.000 niby nie jest dużo ale na pewno szczelność układu tłokowego nie jest taka jak nowego na testach,no jeszcze zostaje ewentualna jakaś drobna usterka.W Omedze rozjechała mi się kiedyś mapa wtrysku to mi dopiero moc spadła ledwo można było jechać.Co do instalacji gazowej to trudno powiedziec jaki wpływ może mieć na jazdę na benzynie,szkoda że nie robią pomiarów przed założeniem LPG..

: 06 sty 2011, 10:59
autor: kubik_CDTi
Przedewszyskim,czy aby na pewno 170tys.km ma przejechane(tyle to nasza miała po 6 a nie 11 latach)?
Widocznie silnik już lekko zmęczony życiem,a Oplowskie benzyny nie słyną z trzymania mocy i tak.
Pozdrawiam

: 06 sty 2011, 11:01
autor: arebuk
Przebieg jest raczej realny - sprawdzany w Centrali GM w Wawie.

: 06 sty 2011, 11:11
autor: kubik_CDTi
Jeżeli przebieg prawdziwy wskazuje na emyrycki styl jazdy =zamulenie.
Wiem,że warunki nie wskazane,ale odmulanko wskazane.
Pozdrawiam

: 06 sty 2011, 11:15
autor: boogoo
A zamiennik przepływomierza może mieć duży wpływ na moc,większy niż zapchany filtr powietrza(hipotetycznie!)

: 06 sty 2011, 11:18
autor: arebuk
kubik_CDTi pisze:Jeżeli przebieg prawdziwy wskazuje na emyrycki styl jazdy =zamulenie.
Wiem,że warunki nie wskazane,ale odmulanko wskazane.
Pozdrawiam

odmulanko, czyli??


17tys. rocznie to emerycki styl jazdy?? mam drugie auto pezo 306 którym robię rocznie ok 19tys. dziennie dojeżdżając nim do pracy i nie sądzę by to było "emerycko"

: 06 sty 2011, 11:52
autor: kamil_białystok
odmulanko czyli wylatujesz w traske i walisz mu po garach ile sie da :) lub w mieście od swiateł do świateł buta :) tylko w mieście większe spalanie masz więc radzę wylecieć w traskę ;p :)) co to jest 19tyś ja robię ok40tyś rocznie hhehe i od czasu do czasu trzeba odmulić silnik :)

: 06 sty 2011, 12:03
autor: arebuk
40tys ale masz diesla :) , takie odmulanko w benzynie też jest wskazane?

[ Dodano: Czw Sty 06, 2011 12:14 ]
czyli na autostradę i : 4,5-5 tys obr przez paręnaście kilometrów wystarczy? oczywiście przy zasilaniu benzyną.

: 06 sty 2011, 12:29
autor: firek
arebuk, ja myslę ze nawet nie 4,5-5 tylko 5 i więcej niech sie motorek troszke przedmucha i przepłuka. Ogień poprostu ;)
A co do pytania czy samo załozenie instalacji może mieć wpływ na taki spadek mocy to odpowiedz jedna : NIE ; dopiero nieodpowiednia regulacja i dłuższa jazda na tak wyregulowanej instalacji : TAK :piwo:

: 06 sty 2011, 12:33
autor: arebuk
ok, no to pedał w podłogę i ile fabryka dała :) , na jakim odcinku tak jeździć?


a ten nie oryginalny przepływomierz + brudny filtr też myślę zrobiły swoje.

: 06 sty 2011, 12:56
autor: kubik_CDTi
Rozgrzać i czerwone pole mile widziane ;) dla tego silnika 4tys. obrtów to normalne środowisko pracy,naszej przez 180tys.km to nie zaszkodziło i działała dość dziarsko,a 6 na obrotomierzu zdarzało się jej często widzieć ;)
Nie da się określić ile potrzeba,czasem zrobi się tak kilkanaście kilometrów i jest dawna moc,ważne też są hamowania silnikiem,najlepiej się na 3ce-4ce pobawić tak(gdybym nie znał z autopsji to bym nie pisał o tej metodzie,samochodu używany zaraz po zakupie nie chciał jechać więcej jak 140km/h i jechał jakby miał przyczepkę podpiętą,po owym zabiegu 180km/h bez jęknięcia),czasem w trudniejszych przypadkach kwestia kilku dni ostrzejszej jazdy.
No i skupmy się na tym,że silnik nie ma góry.
Co mogłoby wskazywać,na przytkane katalizatory.
A przepływomierz,hmm może mieć wpływ również.

: 06 sty 2011, 15:10
autor: vojti
Koledzy, pozazdrościć tylko tych 4 -5 rpm . U mnie -11 st. C, zaspy na wysokość dachu Zosi a na jezdni lód. 4 to max. ale dziesiątki na godz.

Ze względu na ilość dzieci w aucie stosuję właśnie emerycki tryb jazdy i potwierdzam, że co jakiś to trzeeba przegonić silnik.