Strona 1 z 10
podwyższone wolne obroty...
: 17 lut 2010, 06:58
autor: Elektronik
Witam ponownie i proszę o pomoc..byłem u tzw mechanika..podobno podłanczając się pod komputer zresetował oprogramowanie przepustnicy..przez miesiąc było ok..,wolne obroty były jakie powinny być czyli ok 800/min. , gdy przyszły mrozy te obroty nawet na rozgrzanym silniku wzrosły do ok 900-1000 obr/min i tak jest do dzisiaj..czy ktos moze mi wyjaśnić co sie stało...? nadmieniam,że silnik oprócz wzrostu tych wolnych obrotów silnik pracuje poprawnie..proszę o wskazówki dexmarek:)
: 17 lut 2010, 08:37
autor: Lorry
Ale na mrozie to chyba w miare normalne, zwłaszcza gdy zimno jest. Poczekałbym do roztopów i ocieplenia. Jak to się nie poprawi to można by przeczyścić przepustnicę
: 23 lut 2010, 09:30
autor: Elektronik
Witam ponownie wszystkich fascynatów Zafir. Mam mieszane uczucia co do chęci pomocy zalogowanych na tym portalu..podobno służy pomocą każdy, który tu zagląda i ma możliwość podpowiedzenia..Tak od czasu do czasu sledze tzw. kłopoty i porady i widze,że wiele na nękające kłopoty moje auto sie nie dowiem. Przoduje tutaj chęć podzielenia się zużyciem paliwa i ew. modyfikacjami. Wierze,że wiedza, którą posiadacie na pewno pomogła by bez większych kosztów pozbyć się kłopotów. Nie wiem z czego to wynika,ze na mój problem tylko jeden Zafirowicz odpowiedział wiedzą oczywistą. Mam nadzieje,że nikogo nie uraziłem Pozdrawiam życzliwych i mniej..życzliwych,pozdrawiam Was wszystkich!!!
: 23 lut 2010, 09:41
autor: kicaj
dexmarek, wybacz ze to pisze ale to sie nazywa ignorancja w sprawie forum i egoizm, niestety twoje...
z takim podejsciem daleko nie zajedziesz...
: 23 lut 2010, 09:54
autor: MieHor
Bardzo dziwna postawa kolegi dexmarek, zdecydowana większość użytkowników forum jest bardzo życzliwa dla zgłaszających swój problem, każdy kto ma coś do powiedzenia stara się pomóc i moim zdaniem odpowiedź kolegi Lorry, szła właśnie w tym kierunku, rozumiem że nie zadowoliła Ciebie, ale zwróć uwagę, że zgodnie z przedstawionym przez Ciebie opisem problemu tak naprawdę nic więcej sensownego nie można było poradzić.
Właśnie teraz warunki pogodowe znacznie się poprawiły i czy ten problem dalej występuje tak jak go opisałeś?
: 23 lut 2010, 12:39
autor: Elektronik
Witam, widze,że kolegę..kicaj..dotknęło to co napisałem, nie to miałem na myśli i nie to pisałem by kogoś obrażać..kolega milczał z jakąkolwiek radą tydzień a jak powątpiłem to się odezwał..wg przysłowia..uderz w stół..no wystarczy bo nie po to jest to forum. Dziękuje za zainteresowanie kolegi MieHor, zime myśle mamy za sobą, +5 a obroty nawet przy nagrzanym silniku nie schodzą poniżej 900-1000 obr/min.,auto dobrze jedzie ale co zauważyłem to wolniejsze schodzenie z wysokich obrotów..a co za tym idzie zwiekszyło się zużycie paliwa.Życzliwych prosze o porady.Pozdrawiam dexmarek
: 23 lut 2010, 12:56
autor: fiodork
dexmarek pisze:kolega milczał z jakąkolwiek radą tydzień a jak powątpiłem to się odezwał..wg przysłowia..uderz w stół..no wystarczy bo nie po to jest to forum. Dziękuje za zainteresowanie kolegi MieHor,
z tego co widziałem odpowiedz MieHor'a została wysłana tego samego dnia którego padło pytanie i była właściwie jedyną nasuwającą się odpowiedzią wynikającą z opisu i innych postów o tej tematyce. inne dywagacje byłyby jedynie wróżeniem z fusów.
a z drugiej strony gdyby inni użytkownicy brali tak "czynny" udział w życiu forum jak
kolega dexmarek forum już by nie żyło. tak więc może najpierw warto popatrzeć także na swój wkład a dopiero potem krytykować ogół.
: 23 lut 2010, 13:04
autor: MieHor
Koledzy - wyluzujcie. A do rzeczy - akurat pierwszym był kolega Lorry, i jeszcze raz powtórzę - na podstawie info zainteresowanego była to jedyna sensowna odpowiedź, może teraz jak poda więcej spostrzeżeń, to koledzy użytkujący silniki benzynowe postarają się pomóc.
: 23 lut 2010, 13:17
autor: tomekuza
Czy te obroty kolego są stabilne czy lubią czasami przyfalować. O ile to zużycie jest większe czy to jakaś drastyczna różnica?
: 23 lut 2010, 19:33
autor: Elektronik
Witam ponownie, moze opowiem jak było od początku; na jesień Zafirka zaczęła mi gasnąć na wolnych obrotach a przed zgaśnięciem pofalowała obrotami.., udałem sie do lekarza od samochodów, który stwierdził zabrudzenie przepustnicy ..podobno ją wyczyścił i zresetował oprogramowanie..Po odbiorze dobrze było przez jakiś miesiąc kiedy to przyszły mrozy po ok.-20 st. Auto odpalało i początkowo nie widziałem zmian bo jezdziłem na krótkich odcinkach(5 km.)myslałem,że jest niedogrzany.Jak przyszło pojechać dalej wtedy zauważyłem,że obroty nie schodzą poniżej 900 obr/min. Gdy się ociepliło a było tak chwilowo auto powróciło do normalności czyli ok 800 obr/min. byłem zadowolony aż tu następny tęgi mróz i znowu to samo. Teraz mamy +5 a one niestety nie powróciły do normalności. Byłem u tego samego mechanika , po podłączeniu nie wykrył nieprawidłowości.Nie wiem czy jest dobrze czy on ma zbyt pospolite oprogramowanie( do wszystkiego do niczego.
Zauważyłem,że obroty wolniej schodzą z tych wyższych do tych 900-1000-tak odczytał mechanik..takie wahania. Zużycie wzrosło o ok.1 litr na 100 km. Prosze o porady. Sam gdy będe miał wiedzę na pewno podpowiem a nie chce się na forum mądrować i robić się wielkim znawcą. Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi co moją Zafirkę dotknęło..
: 23 lut 2010, 19:52
autor: Lorry
Tak mi się nasuwa że może to być silnik krokowy który to właśnie odpowiada za te niższe obroty i schodzenie z nich. W połączeniuz przybrudzoną przepustnicą może dawać taki efekt.
Ja od jakiegoś czasu w Astrze mam tak ze nie wchodziła chętnie na obroty , a po dojeździe na biegu do świateł i wysprzęgleniu dosyc mocno malały a następnie w miare stabilne się robiły. Pali w sumie też troche wiecej obecnie.
Sprawdziłbym tego krokowca do kompletu
Tu jest jeszcze podobny problem i w dodatku rozwiązany
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... ght=#20511
: 23 lut 2010, 22:16
autor: rzadki
nie napiszę więcej niż Lorry, ale też bym postawił na silnik krokowy, podobne objawy ma moja rodzina w Fordzie Fiesta, co prawda to inne auto, ale objawy bardzo pasują.
: 24 lut 2010, 07:01
autor: tomekuza
Też stawiam na krokowca. Przy tym silniku jego wydobycie i wyczyszczenie nie jest takie trudne. Dwa wkręty na imbus, odpinamy wtyczkę i jest. Przy czyszczeniu nie rozciągaj i nie ściskaj spręzyny, no i ostrożnie z oringiem lubi się zerwać. Nowy silniczek ok 25 zł.
: 24 lut 2010, 09:23
autor: Elektronik
Witam ponownie, już temat rozpoznałem..swego czasu też tak myślałem jak tomekuza,że pare zł. i już, kupiłem na allegro i mam go..ten silniczek ale on jest do silnika o symbolu Z16XEL a mój jak zwykle musi być inny tzn Z16XE co oznacza,że krokowy jest razem z przepustnicą:( a to nie są już tak małe pieniążki..
: 26 lut 2010, 06:52
autor: Elektronik
Pomocy!! Teraz moja zafira zaczęła gasnąć, poszarpie podczas jazdy i nie może wolnych obrotów utrzymać...wreszcie zgaśnie...,po dwóch razach prób uruchomienia jest chwile dobrze, jade dalej i za chwile to samo!!:(pomóżcie !