Strona 1 z 1

Silnik 2.0 dti 101KM 2000r.

: 10 sty 2011, 21:43
autor: tadcyb
Proszę o opinię na temat silnika
2.0 dti 101km

: 11 sty 2011, 08:43
autor: marian07
tutaj jest chyba optymalna ilość informacji:

http://auto-krak.pl/auto-krak/silniki-opel-2-0-diesel/

Osobiście użytkowałem w Vectrze przez 3 lata z przebiegami ok 15ts/rok. Wymiana oleju co 10 tys i nic poza wymianą turbiny się nie działo. Odczucie mam że lepiej ciągnął niż teraz 1,8 benzynka ze 125 konikami). Od wymiany do wymiany łykał sobie 0,5 - 0,75 litra oleju, czyli chyba super OK.
(Ale turbo padło zaraz jak tylko córka prawko zrobiła - najprawdopodobniej gaszenie niewystudzonego i dawanie w gary na chłodnym. Teraz jest przeszkolona - ale trochę kosztowało :evil: )

: 11 sty 2011, 17:50
autor: kamil_białystok
powiem tak w VB mam taki silnik od 5lat... zrobiłem nim 100tyś teraz ma lekko ponad 250tyś... i nic nie ruszane w nim oprócz wymiany aku.:)) VB została w rodzinie i przyszła ZA do rodziny z identycznym silnikiem bo ten silniczek bardzo mi sie podoba jest on elastyczny i zrywny jednak w VB jest mniej zrywny niż w ZA i w ZA już wymieniłem świece chociaż mam ją od września i ma 160tyś. jeśli chodzi o spalanie to VB, miasto+trasa w spalaniu wyrobię się w 6,2l. w trasie 5,2l a samego miasta nie robię więc nie powiem ;p natomiast ZA miasto+trasa=7l a samej trasy nie robiłem jeszcze to nie powiem :) Polecam bardzo ten silniczek :))

: 11 sty 2011, 19:08
autor: sQcha
Ja mam ten silniczek, w swojej ZA, którą mam od nowości. Silnik dynamiczny (nawet jak na masę ZA) bardzo elastyczny i mało awaryjny. Z awarii, to przydarzyło mi się tylko zapowietrzenie układu paliwowego. Co do obsługi, olej i filtry co 10 000 km. W ciągu 6,5 roku raz wymieniłem świece żarowe. Spalanie - 6,4 - 7l/100km w cyklu mieszanym (zima 1l więcej) w trasie między 6 a 6,5 l/100km.

dziex

: 11 sty 2011, 20:22
autor: tadcyb
Wielkie dzieki za opinie
Mam nadzieje ze dobrze kupilem :)
Mam do wymiany tylko aku i swiece :P

: 11 sty 2011, 21:27
autor: ZbyszekM
Witam! mam silnik 2.0 dti 2001 r tzn. po zapaleniu go przy niskich temperaturach chodzi jakby nie palil najeden gar po rozgrzaniu jest ok . nastepnie przy zmianie biegow lekko dodaje samoczynnie gazu , na dodatek jeszcze troche dymi .na wolnych obrotach wydaje mi sie chodzi tak jakby przerywal ,jeszcze na dodatek nie ma wolnej jazdy tz.nie moge nim wolno jechac sa tzw.szarpniecia.

: 11 sty 2011, 22:27
autor: MieHor
Bez diagnostyki na komputerze to zgaduj zgadula

: 12 sty 2011, 09:48
autor: ZbyszekM
dobrze tylko ze byłem na kopmuterze juz u kilku mechaników i nic nie pokazało...

: 12 sty 2011, 10:08
autor: darkp1
Szkoda że nikt nie dodał że w tych silnikach są bardzo delikatne pompy z którymi trzeba obchodzić się jak z "jajkiem" ;)

tc

: 12 sty 2011, 13:50
autor: tadcyb
jakies rady jak obchodzic sie z ta pompa???? :P

slyszalem ze te pompy sa bardzo czule ale nie wiem co robic aby nic sie w nich nie stalo...
pomocy :lol:

Re: tc

: 12 sty 2011, 13:52
autor: sQcha
tadcyb pisze:jakies rady jak obchodzic sie z ta pompa???? :P

slyszalem ze te pompy sa bardzo czule ale nie wiem co robic aby nic sie w nich nie stalo...
pomocy :lol:
Niektórzy zalecają dolewanie mixolu do ropy. ja nic nie dolewam, jeżdżę normalnie (jak to diesel'em) i na razie nie narzekam.

: 12 sty 2011, 14:47
autor: kamil_białystok
to i tutaj napisze radę z obchodzeniem się z pompą :) Szanowni Koledzy, otóż nasze pompy są pompami smarowanymi przez paliwo..., więc im bardziej tłuste paliwo tym lepiej, różne paliwo kupujemy na stacji, ja kupuję w różnych, oprócz zimy:) zimą tylko sprawdzona stacja (statoil) VB mam już 5lat i ma przebieg 250tyś. pompa nie ruszana przebieg nie kręcony ale jeśli nawet ale wątpię bo końcówki ma nitowane to i tak dziwne, że pompa nie robiona nie? ZA 160tyś i też końcówki orginał, więc myślę, że nie kręcony.. mam od września i różne paliwo zdarzało się wlewać jak nie było mrozów ale zawsze z 'mixolem' owszem i wy nie będziecie robić pomp jeśli będziecie dolewać "mixol' do paliwa :) dawka to tak na cały zbiornik, ok. 100ml:) Oczywiście nie wolno przesadzić bo można zawalić wtryski, ale proponuję co jakiś czas kupić preparat do czyszczenia wtrysków puszeczka jest na cały zbiornik paliwa i Tyle:)) dla mnie to bzdura, że z naszymi pompami trzeba sie obchodzić jak z jajkiem:) i jaki znajomy nie zrobił pompy u siebie bo siadła to leje teraz olej:))