Strona 1 z 1
Z18XEL rodzaj filtra oleju
: 29 sty 2011, 20:56
autor: krzysiek82
witajcie
mój silnik nie ma tradycyjnego filtra, tylko wkład widziałem jednak silniki z tradycyjnym filtrem. I teraz pytanie czy da się odkręcić całą tą obudowę i wymienić na standardowy filtr?
: 30 sty 2011, 14:16
autor: DAREK 78
czemu chcesz wymienic na inny filtr
: 30 sty 2011, 18:55
autor: krzysiek82
DAREK 78 pisze:czemu chcesz wymienic na inny filtr
generalnie to z przyzwyczajenia, to pierwsze moje auto z takim rozwiązaniem.
: 31 sty 2011, 09:54
autor: DAREK 78
to w niczym nie przeszkadza pozatym wklad jest tanczy
: 02 lut 2011, 15:02
autor: wegor
Ile oleju wchodzi do tego silnika?
: 02 lut 2011, 16:07
autor: wegor
dzięki! Jeszcze jedno: jeżdzę na castrolu magnetic 10w 40. co ile wymiana?
: 03 lut 2011, 12:29
autor: krzysiek82
wegor pisze:dzięki! Jeszcze jedno: jeżdzę na castrolu magnetic 10w 40. co ile wymiana?
zmieniaj co 10tyś ja zaleje teraz 5W50 a poprzedni właściciel nie wiem dlaczego lał jakiś syf półsyntetyczny.
: 03 lut 2011, 21:15
autor: podbiel
krzysiek82 pisze:lał jakiś syf półsyntetyczny
to nie wiesz że w starych samochodach nie zmienia się oleju na lepszy
: 04 lut 2011, 11:49
autor: krzysiek82
podbiel pisze:krzysiek82 pisze:lał jakiś syf półsyntetyczny
to nie wiesz że w starych samochodach nie zmienia się oleju na lepszy
nie powielaj mitów to fikcja przecież jest, w każdym zmieniam i zero problemów. Proszę o jakieś podstawy poparte dowodami naukowymi, że jest inaczej.
Re: Z18XEL rodzaj filtra oleju
: 04 lut 2011, 13:13
autor: Anony Mous
krzysiek82 pisze:witajcie
mój silnik nie ma tradycyjnego filtra, tylko wkład widziałem jednak silniki z tradycyjnym filtrem. I teraz pytanie czy da się odkręcić całą tą obudowę i wymienić na standardowy filtr?
jeżeli podstawa obudowy filtra w twoim silniku jest podobna lub taka sama jak w moim to na pewno po wykręceniu nie da się zastosować tradycyjnego filtru.
I taka uwaga dla wszytkich: po zdjęciu wkładu zawsze sprawdzajcie czy obudowa nie jest poluzowana, dokręcanie pokrywki przy obluzowanej obudowie grozi zerwaniem "klinu" na obudowie i 110 zł nie wasze
aaa i obudowa w serwisie Opla jest tańsza niż alledrogo itp.
: 16 mar 2011, 16:49
autor: Nidhogg
Na pełny syntetyk można zmienić z półsyntetyka ale ważne jest jak długo na tym półsyntetyku jeździło. Chociaż z drugiej strony ostatnio na szkoleniu mówili, że to mit, że nie można zmieniać na rzadszy. Ile ludzi tyle opini. Ja leje 10w40 castrola magnateca nie bierze oleju i święty spokój.
: 16 mar 2011, 21:41
autor: sm
Taka ciekawostka:
W mojej Zośce od nowości wlewany był 10W40. Auto sprowadziłem z Niemiec. W książce serwisowej i na fakturach jest to samo 10W40.