Strona 1 z 52

Brak mocy 2.0 DTI

: 26 sie 2009, 18:40
autor: albertor
Witam. Dzisiaj w trasie coś mi "zdechło". Jadąc samochód nagle stracił moc, zero przyspieszenia, a po wciśnięciu pedału gazu ogromnie kopci. Jest to ciemny dym. Jechałem max. 80 km/h i w trakcie wciskania gazu szarpało samochodem. Ktoś podpowie? Z góry thx.

: 26 sie 2009, 19:12
autor: kicaj
zczytaj bledy...

Zafirka-brak mocy?chyba?

: 06 wrz 2009, 17:01
autor: Dziadek Jurek
Witam.
Jesten posiadaczem Zafiry 2.2DTI,rok produkcji 2002.
Od pewnego czasu coś zaczeło jej dolegać a mianowicie,niezależnie od wysokości obrotów,temperatury silnika auto traci moc ,na wyświetlaczu (obok zegarów) zapala się pomarańczowa lampka (samochód z kluczykiem) i auto traci moc-MASAKRA.
Po przejechaniu kilku a nieraz kilkudziesieciu kilometrów lampka gaśnie i samochód zaczyna normalnie jechać!!!!!!!!!!!!!!!
Może jakieś sugestie,porady-jednym slowem RATUNKU.
Pozdrawiam :)

: 06 wrz 2009, 17:08
autor: BajBus
zaraz dostaniesz odp typu "sczytaj błędy"
tak jak tu:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=536

no i w sumie racja bo nikt nie jest jasnowidzem;)

: 06 wrz 2009, 18:05
autor: Dziadek Jurek
Dzięki ale czy jak teraz jest wszystko w porządeczku tzn.auto jedzie jak ta lala to da rade sczytać te błędy? :/

: 06 wrz 2009, 18:17
autor: kicaj
kontrolka = tryb awaryjny = brak mocy
kontrolka sie pojawila= jest w pamieci blad = mozna przez najblizsze kilkadziesiat uruchomien silnika zczytac blad...

: 06 wrz 2009, 20:16
autor: Dziadek Jurek
Aha.Postaram sie ogarnąć z tematem w jak najblizszym czasie i dam znać :)

: 06 wrz 2009, 21:43
autor: Bastion
Mialem identycznie, Zafirka sama wchodzila wtryb awaryjny(utrata mocy i zapalona kontrolka) a nastepnie sama w czasie jazdy odzyskiwala wigor.
W koncu sie wkurzylem posadzilem zone za kierownica i przy zapalonym silniku i zapalonej kontrolce zaczalem ruszac wszystkimi mozliwymi kablami pod maska.
No i bingo, trafilem na wtyczke, ktorej poruszenie powodowalo zapalenie/gasniecie kontrolki. Okazalo sie ze zasiedziala wtyczka od czujnika powietrza dolotowego na EGR-ze.
Wystarczylo to psiknac sprajem "kontakt" do czyszczenia stykow.

Od 1,5 roku blogi spokuj:)
Jak auto wejdzie w tryb awaryjny to zatrzymaj sie gdzies na poboczu posadz dziecko albo zone za kierownica i sprawdz czy kontrolka nie zgasnie jak bedziesz ruszal wtyczkami na EGR i na przeplywomierzu.

: 06 wrz 2009, 23:20
autor: arash
no kolego mysle że to prawdopodobnie egr juz daje znaki że chce być wymieniony !!! ja tak miałem podobnie :) możesz spróbować jakieś metody tymczasowe na czyszczenie egr albo coś ale pierwsze nie ominie cie komputer żeby potwierdzić że to faktycznie to. ja wymieniłem na nowy, trosze trzepną po kieszeni ale myśle że warto było,w końcu chcę pojeżdzić jakieś 2 lata to nie ma sie co bawić w zamienniki lub coś innego

: 07 wrz 2009, 08:43
autor: Dziadek Jurek
dobra,jeszcze przed wyruszeniem na podpięcie pod kompa zrobie tak jak sugerujecie :-o

Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

: 09 wrz 2009, 08:39
autor: zasar
Witam
Zafira 2004r model 2005.
Silnik 2.0DTI - Y20DTH
OP-COM - brak błędów.
Nie zapalają się żadne kontrolki.
Silnik osiąga pełne obroty,nie dymi, a nie jedzie.

Gdzie szukać przyczyny ?

Re: Brak mocy -Zafira 2.0DTI

: 09 wrz 2009, 12:55
autor: zasar
Problem rozwiązany.
Zamykam temat.

: 09 wrz 2009, 13:33
autor: MieHor
Kolego zasar, podziel się info co było przyczyną tego stanu rzeczy, może kogoś spotka podobny problem i będzie jak znalazł.

: 09 wrz 2009, 21:55
autor: Bastion
Bastion pisze: Jak auto wejdzie w tryb awaryjny to zatrzymaj sie gdzies na poboczu posadz dziecko albo zone za kierownica i sprawdz czy kontrolka nie zgasnie jak bedziesz ruszal wtyczkami na EGR i na przeplywomierzu.
Doprecyzuje, dokladnie to chodzi o czujnik na przeplywomierzu i czujke przy EGR na kolektorze dolotowym.

ponad 3000 obr i 120km/h traci moc 2.0 DTI

: 23 wrz 2009, 12:59
autor: michal3000
Ostatnio wymienilem przeplywomierz i zauwazylem, ze po mocnym przyspieszeniu czasami na 4 czy na 5 biegu gdy silnik osiagnie 3000 obr/min traci raptownie moc, tak jakby cos mu ja odcinalo i zapala sie zolta kontrolka (samochod z kluczykiem). Po zgaszeniu silnika i wyjeciu kluczyka ze stacyjki autko zapala normalnie. I tak caly czas:(
Koledzy licze na Wasza pomoc;)
pozdrawiam