[A] Czyszczenie przepustnicy - silnik 1,8
: 04 lut 2011, 21:52
Witam wszystkich zainteresowanych. Jak wcześniej obiecałem przedstawiam krok po kroku czynność jaką jest czyszczenie przepustnicy. Dotyczy Zafirki A silnik 1.8 rok 1999.
Odkręcamy osłonę silnika
Zdejmujemy opaskę z plastiku dolotu powietrza z filtra oraz demontujemy linkę gazu
Ukazuje nam się brudna górna część przepustnicy wygląda ona tak:
Odpinamy wtyczkę sterującą przepustnicą. WAŻNE przed odpięciem wtyczki odłączamy akumulator.
Wypinamy wężyki ściskając kombinerkami obejmki
Odkręcamy cztery śruby torx którymi jest przykręcona cała przepustnica do kolektora wlotowego. Dwie z przodu widoczne i dwie z tyłu
Zdjęcie wymontowanej zabrudzonej przepustnicy z góry
Jak widać na zdjęciach przepustnica jest bardzo zabrudzona:
Od wewnętrznej strony przepustnicy powinny pokazać nam się dwie dziurki podciśnienia.
W moim przypadku jest tylko jedna druga jest całkowicie zalepiona nagarem.
Lekko zdrapałem śrubokrętem nagar i dokopałem się do otworu
Całość przemywałem i przepłukiwałem benzyną ekstrakcyjną i pędzelkiem
Mocno zaschnięty nagar na przepustnicy musiałem lekko zeskrobać miękkim drewnianym patyczkiem - akurat z pędzelka
Całość czyściłem dokładnie myjką do garnków z benzyną ekstrakcyjną
A oto efekty po czyszczeniu
I pokazała się dziurka od podciśnienia ale to nie wszystko !!!!!
Iż ta dziurka jest mocno zatkana i zaschnięta różnego rodzaju osadami. Sprężonym powietrzem ani szpilką ani drucikiem tego nie przepchacie sam próbowałem. Kupcie sobie wiertełko 1 mm lub 1,5 mm. i delikatnie musicie rozwiercić otwór wtedy na bank go przetkacie. Wiertełko owińcie sobie taśmą izolacyjną ( w moim przypadku białą ) wygodniej się trzyma i kręci.
Zobaczcie czy jest zapchany otwór po zewnętrznej stronie tam gdzie dochodzi wężyk podciśnienia
Więc po rozwierceniu wiertełkiem możemy przepchać wszystko sprężonym powietrzem a jak ktoś nie ma to proponuję strzykawkę z igłą i benzyną ekstrakcyjną i wstrzykujemy i przepłukujemy dziureczkę do porządku.Efekt końcowy powinniśmy widzieć wyraźny prześwit.
Kupujemy nową uszczelkę koszt koło 5 zł i składamy wszystko z powrotem tak jak było wcześniej. Ważne ażeby uszczelka była nowa ponieważ stara uszczelka może nie dolegać dokładnie i może puszczać lewe powietrze. Na końcu zapinamy akumulator i próba.
W moim przypadku zanieczyszczona przepustnica i zatkany otwór podciśnienia spowodowało spadanie obrotów poniżej 400 obr/min aż występowało szarpnięcie silnikiem i falowanie ich. Po tym zabiegu oba te objawy ustąpiły.
Mam nadzieję że pomogłem
W drogę
Pozdrawiam
Piotr
Odkręcamy osłonę silnika
Zdejmujemy opaskę z plastiku dolotu powietrza z filtra oraz demontujemy linkę gazu
Ukazuje nam się brudna górna część przepustnicy wygląda ona tak:
Odpinamy wtyczkę sterującą przepustnicą. WAŻNE przed odpięciem wtyczki odłączamy akumulator.
Wypinamy wężyki ściskając kombinerkami obejmki
Odkręcamy cztery śruby torx którymi jest przykręcona cała przepustnica do kolektora wlotowego. Dwie z przodu widoczne i dwie z tyłu
Zdjęcie wymontowanej zabrudzonej przepustnicy z góry
Jak widać na zdjęciach przepustnica jest bardzo zabrudzona:
Od wewnętrznej strony przepustnicy powinny pokazać nam się dwie dziurki podciśnienia.
W moim przypadku jest tylko jedna druga jest całkowicie zalepiona nagarem.
Lekko zdrapałem śrubokrętem nagar i dokopałem się do otworu
Całość przemywałem i przepłukiwałem benzyną ekstrakcyjną i pędzelkiem
Mocno zaschnięty nagar na przepustnicy musiałem lekko zeskrobać miękkim drewnianym patyczkiem - akurat z pędzelka
Całość czyściłem dokładnie myjką do garnków z benzyną ekstrakcyjną
A oto efekty po czyszczeniu
I pokazała się dziurka od podciśnienia ale to nie wszystko !!!!!
Iż ta dziurka jest mocno zatkana i zaschnięta różnego rodzaju osadami. Sprężonym powietrzem ani szpilką ani drucikiem tego nie przepchacie sam próbowałem. Kupcie sobie wiertełko 1 mm lub 1,5 mm. i delikatnie musicie rozwiercić otwór wtedy na bank go przetkacie. Wiertełko owińcie sobie taśmą izolacyjną ( w moim przypadku białą ) wygodniej się trzyma i kręci.
Zobaczcie czy jest zapchany otwór po zewnętrznej stronie tam gdzie dochodzi wężyk podciśnienia
Więc po rozwierceniu wiertełkiem możemy przepchać wszystko sprężonym powietrzem a jak ktoś nie ma to proponuję strzykawkę z igłą i benzyną ekstrakcyjną i wstrzykujemy i przepłukujemy dziureczkę do porządku.Efekt końcowy powinniśmy widzieć wyraźny prześwit.
Kupujemy nową uszczelkę koszt koło 5 zł i składamy wszystko z powrotem tak jak było wcześniej. Ważne ażeby uszczelka była nowa ponieważ stara uszczelka może nie dolegać dokładnie i może puszczać lewe powietrze. Na końcu zapinamy akumulator i próba.
W moim przypadku zanieczyszczona przepustnica i zatkany otwór podciśnienia spowodowało spadanie obrotów poniżej 400 obr/min aż występowało szarpnięcie silnikiem i falowanie ich. Po tym zabiegu oba te objawy ustąpiły.
Mam nadzieję że pomogłem
W drogę
Pozdrawiam
Piotr