Strona 1 z 1

Jakie są maksymalne obroty 2,2 DTI Y22DTR??

: 06 lut 2011, 19:26
autor: Dek
Witam

Albo mi marnie idzie szukanie albo jakoś nikogo nie zaciekawiły maksymalne obroty silnika Y22DTR.

Tak z ciekawości postanowiłem sprawdzić do ilu wkręca się mój dizelek.
I tak bieg trzeci, pedał w podłogę...leci , leci ... i stanęło przy 4800 obrotach, i tak mogłem sobie jechać w nieskończoność (przy 120km/h).
Myślę sobie, może za słaba na więcej, więc zredukowałem na dwójkę. pedał w podłogę,... leci, leci... i utknęło przy 4800.
No i teraz mam dylemat: Obrotomierz czerwone pole od 5500, a wyskalowany do (chyba) 6500.
I po co to czerwone pole skoro i tak silnik nie wkręca się na więcej niż te 4800.
No chyba, że wersja 2,0 wkręca się wyżej lub z moim silniczkiem coś nie tak.
(lub jest jeszcze inna ewentualność - te same zegary dla benzyniaków)

No i tu pytanie do posiadaczy wersji 2,2 czy moje maksymalne obroty (4800) to normalne czy nie.

( oczywiście powyższe pytanie nie dotyczy benzyniaków i 2,0 DTI )

pozdrawiam

: 07 lut 2011, 21:44
autor: radziko
Ja dołączę się do tego pytania, mój 2.0 DTL na postoju uzyskuje jedynie 5000 obrotów i na czerwone pole nie zamierza wejść. Jak jest u Was?

: 09 lut 2011, 10:15
autor: rapid24
u mnie w 2.0 dti też max 5000 i nic więcej

: 09 lut 2011, 10:29
autor: darkp1
A ja zadam pytanie z innej beczki. Po co tak katować silnik, skoro moment obrotowy kończy się już przy z tego co mnie pamięc nie myli niecałych 4k RPM?

: 09 lut 2011, 10:55
autor: Dek
darkp1 pisze:A ja zadam pytanie z innej beczki. Po co tak katować silnik, skoro moment obrotowy kończy się już przy z tego co mnie pamięc nie myli niecałych 4k RPM?
A choćby dlatego żeby sprawdzić czy ewentualne problemy z maksymalnymi obrotami nie są spowodowane "zewnętrzną" przyczyną , np: za niski przepływ paliwa, przytkany filtr, zatkany powrót paliwa do baku, za mała wydajność ( w wyniku zużycia ) pompy, itp.

pozdrawiam

: 09 lut 2011, 21:58
autor: radziko
Koledzy to jakie są u Was te obroty?

: 11 lut 2011, 10:29
autor: Harry200
U mnie jak przeciągnąłem na trójce to obrotomierz zatrzymał się tak coś ok 4600-4800

: 13 lut 2011, 11:55
autor: Mihó
Pamiętam, że nasza ZA miała 4500rpm na piątce. Ale nie wiem, czy to były maks. obroty, czu już brak mocy

: 13 lut 2011, 12:33
autor: timi68
Ja nigdy nie przekraczałem 4000 ale z ciekawości sprawdzę.

: 23 lut 2011, 22:17
autor: Anony Mous
Na TEJ stronce macie informację:

Prędkość obrotowa biegu jałowego 810 ± 50 obr/min
(regulowana za pomocą testera Opel Tech 2)
Prędkość obrotowa maksymalna (bez obciążenia) 4900 ± 150 obr/min
(regulowana za pomocą testera Opel Tech 2)