Strona 1 z 1

cng-lpg

: 13 lut 2011, 18:46
autor: keram74
witam wszystkich.mam dylemat czy jest to możliwe i opłacalne wymienić orginalną instalacje cng w oplu zafirze na instalacje lpg,czy te silniki nadają się pod instalacje lpg czy może już się ktoś spotkał z taką sytuacją?z góry dziękuje za odpowiedź.pozdrawiam wszystkich

: 14 lut 2011, 11:01
autor: Hector
można zdemontować cng tylko musisz się liczyć ze sporym kosztem demontażu+ montażu nowej instalacji lpg. Nie wiem czy to się do końca opłaca ale jest to wykonalne.

: 15 lut 2011, 17:43
autor: firek
keram74, Oprócz demontażu CNG i monatażu LPG musiałbys doliczyć dodatkowe inwestycje tj. np. zakup i montaż zbiornika paliwa, bo na tym 15 litrowym to nie poszalejesz, bo każda nowa instalacja LPG potrzebuje uruchomienia i rozgrzania silnika aby przejśc na gaz.
Lepszym rozwiązaniem jest albo kupowanie auta benzynowego i montaż LPG, albo kupowanie i jazda na CNG jeśli masz oczywiście stacje tankowania w okolicy. Pozdro

: 17 lut 2011, 17:41
autor: DAREK 78
znajomy tez chcialzrobic cos takiego pytal gaziazy jest to nie oplacalne praktycznie tyle co nowa instalacja

: 17 lut 2011, 18:03
autor: firek
DAREK 78 pisze:znajomy tez chcialzrobic cos takiego pytal gaziazy jest to nie oplacalne praktycznie tyle co nowa instalacja
To normalne że tyle to kosztuje, bo trzeba zamontować całą nową instalację i jeszcze wymontować starą..

witam

: 18 lut 2011, 22:32
autor: keram74
tak zgadza się dowiadywałem się u gazownika jest to kosztowne w tym przypadku około2800zł instalacja nowa +demontaż cng ale siadły mi wtryski gazu i zakup nowych to około 2400+robocizna jesli nawet to pozostaje problem z tankowaniem cng i dlatego pytam czy to jest możliwe dla silnika czy on podoła,bo słyszałem że te silniki są inaczej skonstruowane i czy na lpg będzie miał te same osiągi co na cng?pozdrawiam :piwo:

: 19 lut 2011, 20:13
autor: firek
keram74, Co do kosztu wtrysków do CNG to z tego co ja wiem to kosztuja one 1700(obie listwy:gazowa i paliwowa)+ ewentualna wymiana(zakład w Tarnowie to wykonuje wg cng forum) i masz oczywiście gwarancję na taką usługę. Ale z tego co ja wiem osobiscie to czyszczenie tych wtrysków również jest możliwe i wychodzi to znacznie taniej.

A juz co do samego silnika to zeczywiście jest on inaczej zbudowany ale w jego wypadku inaczej znaczy lepiej-lepsze materiały w układzie korbowo-tłokowym i głowicy, tak więc LPG jest mu nie straszne.
A jeśli juz zdecydujesz się na wymiane instalacji to szukaj zakładu który chociaż raz juz to robił, to nie jest takie proste(chociaż "fachowcy" twierdzą inaczej). Znam zakład w którym tylko przerabiali z fabrycznej instalacji CNG na inną też CNG(zmiana przodu) i troszkę komplikacji było, bo jak by nie patrzeć to oba paliwa są obsługiwane z jednego sterownika...

: 24 kwie 2013, 01:07
autor: spioch
a ja kupiłem Zafirę CNG i przerobiłem na LPG, było trochę roboty nie ma tragedii, pracuję w warsztacie gdzie montujemy LPG więc wszystko sam sobie zrobiłem :)
Został mi tylko do opanowania jeden problem - komputer silnika po wyjęciu CNG widzi błąd... muszę sterownik przeprogramować.

Pozdrawiam,
śpioch

: 25 kwie 2013, 23:02
autor: enzo
jest możliwe przemontowanie i powiem dalej, że nawet lepiej jest przerobić z cng niż zwykły silnik1,6
Pod cng masz utwardzone elementy w głowicy (silnik fabrycznie dostosowany do gazu) i nie będziesz miał problemów z zaworami.

licz się z wymianą: zbiornik paliwa, wydech, sprężyny w tylnym zawieszeniu.

: 25 wrz 2015, 13:20
autor: korolll
Witam, jestem właśnie w trakcie przeróbki z CNG na LPG (do najbliższej stacji CNG mam 200 km :). Zbiornik benzyny i tłumik na razie zostawiłem oryginalny. Nie da się zamontować tłumika od zwykłej benzyny bo bak to sześcian (około 15x15x80 cm) zamontowany w poprzek i nie ma miejsca na rurę łączącą tłumik środkowy z końcowym, zmieniać trzeba kompleksowo ale to może na wiosnę :). Zostawiając tłumik oryginalny, krótszy, można zamontować dużo większy zbiornik LPG. Inny jest kolektor ssący, ten od CNG ma fabryczne otwory (takie na palec) na listwę do gazu. Sprężyn tylnych nie ma potrzeby zmieniać, podniósł się niewiele, może kilka cm a i nie jest twardszy od zwykłego. Najwięcej zabawy jest z elektroniką bo fabryczny komputer obsługuje oba paliwa: PB i CNG. Fachowiec który mi to robi twierdzi że samochód będzie jeździł normalnie, nowy soft itp; ale szczegóły już zostawił sobie. Jutro odbieram i zobaczymy ;)
Co do opłacalności to kwestia kalkulacji, przeróbka z nowym LPG około 3 tys. + nowe tłumiki i zbiornik

Brak zapasówki ale jest kompresor na wyposażeniu, można nadmuchać np: materac :)

: 26 wrz 2015, 11:26
autor: Piasek
korolll pisze:Co do opłacalności to kwestia kalkulacji, przeróbka z nowym LPG około 3 tys. + nowe tłumiki i zbiornik
czyli kompletnie niedorzeczny pomysł kiedy dobre zagazowanie "czystej" w porządnej gazowni kosztuje 2,5-2,8 tyś zł i żadnych dodatkowych ceregieli.

: 26 wrz 2015, 12:07
autor: Arczi
Piasek pisze:czyli kompletnie niedorzeczny pomysł kiedy dobre zagazowanie "czystej" w porządnej gazowni kosztuje 2,5-2,8 tyś zł i żadnych dodatkowych ceregieli.
Grtuluje pomyslowosci :roll: Najprosciej sie pisze nie myslac... ale coz :zolta:

Przeciez napisal dlaczego taka przerobke poczynil.

: 13 paź 2017, 06:14
autor: wiktorio001
Odkopię trochę temat :-)
Czy wiecie gdzie bezproblemowo w Warszawie wymienię fabryczną instalację CNG na LPG? Czy ma ktoś jakieś doświadczenia z taką zamianą w ZB?

scaliłem - Sebu$

Naprawdę, nie ma tu nikogo kto byłby w stanie mi pomóc??? :-(