Strona 1 z 1
2.0 DTI jedzie tylko do 100 km/h
: 13 lut 2011, 19:49
autor: janusz204
Witam, od roku posiadam zafirę 2.0 DTI i krew mnie jasnista zalewa: auto kupiłem osobiscie w niemczech od 1 właściciela, przebieg 95.000 km.Dałem kupę kasy.Po miesiacu auto zmuliło tak że żony Punto 1,1 to było przy nim rakieta,. wymieniłem takie dwa elektrozaworki koło akumulatora i było OK przez pół roku. Ale latem zaczęło pojawiać się chwilowe słabnięcie auta ale ustępowało.teraz od miesiaca auto jest znowu zmulone i jedzie tylko do 100 km/h. Zawór EGR ( mechaniczny)jest ok .Czy szanowni forumowicze spotkali się z takimi objawami? Bardzo proszę o pomoc.
Re: 2.0 DTI jedzie tylko do 100 km/h
: 13 lut 2011, 19:58
autor: grześ20
janusz204 pisze:Witam, od roku posiadam zafirę 2.0 DTI i krew mnie jasnista zalewa: auto kupiłem osobiscie w niemczech od 1 właściciela, przebieg 95.000 km.Dałem kupę kasy.Po miesiacu auto zmuliło tak że żony Punto 1,1 to było przy nim rakieta,. wymieniłem takie dwa elektrozaworki koło akumulatora i było OK przez pół roku. Ale latem zaczęło pojawiać się chwilowe słabnięcie auta ale ustępowało.teraz od miesiaca auto jest znowu zmulone i jedzie tylko do 100 km/h. Zawór EGR ( mechaniczny)jest ok .Czy szanowni forumowicze spotkali się z takimi objawami? Bardzo proszę o pomoc.
czy filtry były paliwowe są wymieniane? bo ja miałem takie same objawy nie mogłem podjechać pod małą górkę wymieniłem filtr i po sprawie,lub przepływomierz.
: 13 lut 2011, 20:01
autor: janusz204
wszystkie filtry wymienilem 4000 km temu. Można się załamać. Ani nie dymi, spalanie super: 7 l/100.
: 13 lut 2011, 20:02
autor: Anony Mous
Co prawda nie znam się zbytnio dieslach ale być może problem tkwi przepływomierzu.
: 13 lut 2011, 20:22
autor: MieHor
janusz204, skąd masz pewność, że EGR jest sprawny, nie zacina się? Diagnozowałeś to na komputerze czy tylko oglądałeś?
: 13 lut 2011, 20:42
autor: Harry200
Objawy wskazywałyby właśnie problemy z EGR,żadna kontrolka informująca o błędzie się nie świeci
: 13 lut 2011, 22:48
autor: janusz204
"komputer" nie pokazuje zadnych błędów. A le jak zapale auto to świeci kluczyk na żółto:gaśnie zarazn po ruszeniu.Może to turbo...ale jak to sprawdzić?
: 13 lut 2011, 23:19
autor: sQcha
A może czujnik podciśnienia turbiny? Taki sam zaworek jak te 2 koło akumulatora, tylko schowany za filtrem powietrza i rurą z niego wychodzącą w lewym górnym rogu komory silniki, patrząc od przodu auta. U mnie styki zaśniedziały i wyskakiwał błąd i auto muliło.
: 23 lut 2011, 08:02
autor: janusz204
Witam ponownie, najprawdopodobniej to właśnie czujnik turbiny, byłem u mechanika, "pominał" go na krótko i auto rakieta. musze kupic nowy.Moja prośba czy sa rózne czy zafira 2.0 DTI ma zawsze taki sam zaworek?
: 23 lut 2011, 08:41
autor: Dek
janusz204 pisze:...czujnik turbiny, byłem u mechanika, "pominał" go na krótko i auto rakieta. musze kupic nowy.Moja prośba czy sa rózne czy zafira 2.0 DTI ma zawsze taki sam zaworek?
Nie czujnik tylko elektrozawór. Na pewno w Y20DTH i Y22DTR jest ten sam. I nie polecam zamiennika bo w tym przypadku istotna jest "szybkość spuszczania" powietrza i podobno zamiennik jest jakiś niepewny pod tym względem. (Numer katalogowy jest na górze tej zabaweczki więc łatwo go przeczytać, nawet jak jest zamontowany w samochodzie)
No i oczywiście co mogę polecić to samodzielną naprawę tego cudeńka. Na forum jest porada odnośnie regeneracji tego czegoś. O ile nie padła cewka - ale to mało prawdopodobne.
pozdrawiam
: 23 lut 2011, 09:18
autor: jacek28
mialem identyczne problemy,tyle ze w vectrze okazał sie przepływomierz
: 24 lut 2011, 07:41
autor: janusz204
Wita, faktycznie uszkodzony okazał śię elektrozawór turbiny. Teraz jest o niebo lepiej ale auto dalej nie ma "dołu" Mechanik twierdzi że to pompa podciśnienia ,co o tym sądzicie?