Strona 1 z 2

zerowanie kompa

: 22 lut 2011, 12:01
autor: miras60
Witam , szukam tematu gdzie moge wyzerowac komp po wymianie tarczy hamulcowych w okolicy Piły wlkp, i jakie sa koszty nawet gdy w baku zalałem na 150 km a komp wskazuje mi o połowe mniej jaka przyczyna.Prosze o pomoc i z gory dzieki za odpowiedz.Pozdrawiam

: 22 lut 2011, 12:06
autor: Harry200
Nie bardzo rozumiem co znaczy
miras60 pisze:wyzerowac komp po wymianie tarczy hamulcowych
, :?:

: 22 lut 2011, 13:25
autor: miras60
Wyjasniłem chyba zrozumienie,gdzie mogłbym wyzerowac komputer pokladowy w okolicy Piły (wlkp) gdyz wymieniłem tarcze hamulcowe a nadal wskazuje BRAK PAD,a po drugie zatankowałem paliwo(diesel) na kwote 150 zł około 30 litrow a na kompie wskazuje mi połowa czyli jaka moze byc przyczyna i jak to naprawic.Dziekuje za pomoc pozdrawiam

: 22 lut 2011, 13:58
autor: sQcha
Żeby zniknął komunikat o klockach hamulcowych, musisz wymienić lub zmostkować czujniki przy klockach. Komputer nie pokazuje ile litrów jest w baku. Napisz dokładnie o którym komunikacie piszesz.

: 22 lut 2011, 14:09
autor: marwisn
sQcha, ma rację. Masz pewnie uszkodzone przewody łączące klocek z komputerem. Działa to w ten sposób że jak przewód dotknie masy (klocek się zetrze)o zapala się komunikat. Pewno masz gdzieś przetarty jeden z kabelków.

Zasięg jest podawany orientacyjnie w oparciu o ostatnie spalanie i ilość paliwa w zbiorniku.

: 22 lut 2011, 20:11
autor: miras60
OK.na komie wskazuje ze mam do przejechania 90 km czyli(RANGE) a kontrolka juz informuje rezerwe zapalona lampka.Jaka przyczyna co musze zrobic,Prosze o pomoc z gory dziekuje ipozdrawiam

: 22 lut 2011, 20:16
autor: MieHor
Wyzeruj pozycję Range dolnym przyciskiem na manetce wycieraczek, wyłącz zapłon i włącz ponownie - komputer powinien obliczyć zasięg na nowo. Jeśli to nie pomoże odłącz akumulator i za jakiś czas podłącz ponownie (ale pamiętaj, że utracisz wszystkie dane z komp. pokładowego oraz druga uwaga - przygotuj kod pin do radia)

: 22 lut 2011, 20:17
autor: Anony Mous
miras60 pisze:OK.na komie wskazuje ze mam do przejechania 90 km czyli(RANGE) a kontrolka juz informuje rezerwe zapalona lampka.Jaka przyczyna co musze zrobic,Prosze o pomoc z gory dziekuje ipozdrawiam
Ale tutaj nie ma co zerować Jedynie co możesz zrobić to odpiąć aku lub MID-a. MID jest tylko orientacyjnie i oblicza ilość do przejechania na paliwie z baku na podstawie średniej z ostatnich 20-30 km i tyle. Jeżeli miałeś ostatnio małe spalanie (np trasa) to i 90km jest możliwe. Rezerwa wypada różnie np 7-10 l paliwa a skoro spalanie jest np. 6l/100km to sam sobie oblicz.

: 22 lut 2011, 20:19
autor: MieHor
Część racji jest po stronie kolego celius, ale przyczyną dużych odchyleń może też być mała ilość tankowanego paliwa, zatankuj do pełna i niech komp obliczy zasięg na nowo - powinien pokazać przynajmniej 900 km

: 22 lut 2011, 20:22
autor: Anony Mous
MieHor pisze:Część racji jest po stronie kolego celius, ale przyczyną dużych odchyleń może też być mała ilość tankowanego paliwa, zatankuj do pełna i niech komp obliczy zasięg na nowo - powinien pokazać przynajmniej 900 km
Dokładnie. Przy małym tankowaniu komp nawet nie zareaguje. Zresztą wskaźnik paliwa reaguje szybko gdy jest spadek a wolno gdy jest wzrost paliwa. Jak moją postawię na krawężniku tak że paliwo idzie na drugą stronę niż jest czujnik to przez długi czas pokazuje mniejszą ilość paliwa niż jest w rzeczywistości. Ale jak pokazuje za dużo lub dobrze a np. zrobię kółko na rondzie wskaźnik idzie w dół (pokazuje mniej niż jest w rzeczywistości) ale już tak szybko do góry się nie podnosi.

Pamiętam jak w asi F miałem MID-a to i na wskazaniu 0 km jeszcze z 20-30 km zrobiłem i nawet nie szarpnął. :)
W zosi znów mi mid przekłamuje spalanie (np. 13l/100km gdy jest w rzeczywistości 7-8 l/100km) i mi zasięg 0km pokazuje już przy niecałym 1/4 baku. Kiedyś z pełnego baku wyjechałem 3/4 a komp pokazywał że spalił 62,5 litra :) A bak ma 58 litrów :) Muszę zakupić innego MIDa i podmienić może ten coś się zakręcił. Bo nawet tak jak dzisiaj jak jest -11 stopni to nie mruga, jak jest -5 lub mniej to już mryga :)

: 22 lut 2011, 21:23
autor: Dziadek13
A może byś zmienił wsad do mida może go ząb czasu nadgryzł.

: 22 lut 2011, 22:16
autor: Anony Mous
Dziadek13 pisze:A może byś zmienił wsad do mida może go ząb czasu nadgryzł.
Jeżeli do mnie piszesz to raczej nie.

MID miał uszkodzony wyświetlacz (pęknięty) i pojechałem do gościa co mi go zmienił, tylko jak później z nim gadałem przez telefon to on nie zmienił samego wyświetlacza tylko całe bebechy od omegi i przelutował tylko pamięć. Byłem nawet 2 razy na Techu aby go ponownie zaprogramować ale to nic nie dało. Gdzieś wyczytałem że MIDy od omegi a MIDy od zośki się różnią i nie można ich używać zamiennie. Nawet programy do tych samych silników mają inne numery. Dlatego chcę kupić MIDa do zochy i go zaprogramować techem i zobaczyć czy w tym tkwi problem. A żeby za bardzo nie szaleć to narazie czaję się na jakąś okazję (była nawet jedna za 49zł na alledrogo ale zanim przeczytałem opis już ktoś zalicytował :( )

wielkie dzieki

: 23 lut 2011, 10:09
autor: miras60
Panowie wielkie dzieki,Celius trafił.... odłaczyłem aku po jakim czasie podłaczyłem wprowadziłem kod i jest ok,duze plusy dla Was.Pozdrawiam

: 23 lut 2011, 19:42
autor: podbiel
celius pisze:jak jest -11 stopni to nie mruga, jak jest -5 lub mniej to już mryga
wydaje mi się że to tak powinno być. U mnie w zakresie 3 do -5 przypomina o temp miganiem

: 23 lut 2011, 19:46
autor: Anony Mous
podbiel pisze:
celius pisze:jak jest -11 stopni to nie mruga, jak jest -5 lub mniej to już mryga
wydaje mi się że to tak powinno być. U mnie w zakresie 3 do -5 przypomina o temp miganiem
Raczej nie. W astrze F miałem MID-a i zawsze mrugał poniżej +3 stopni. W instrukcji też jest tak napisane