Juz brak mi pomyslow na to podcisnienie
Moderator: Sebu$
Juz brak mi pomyslow na to podcisnienie
Kupilem we wtorek wakuometr i pomierzylem podcisnienia i okazalo sie ze miedzy zaworem od klapek do zaworu kolo aku mialem ledwo 0,4 bara.( auto zamulone dopiero doladowanie przy 2500 obr.) Pojechalem do kolegow co mieli TECHA 2 i sprawdzil mi bledy ktore mialem podczas wycieczki. Okazalo sie ze w techu jest tylko blad spalonej swiecy i nic poza tym. Podlaczylem jeszcze raz waku w tym miejscu chcac pokazac kolegom ze jest 0,4 bara a tu nagle zrobilo sie ok 0,85 bara. Auto odrazu inaczej sie zbieralo ale to bylo do dzisiaj. Po robocie jechalem do domu i auto bylo zmulone wiec podlaczylem jeszcze raz waku i bylo znowu 0,4 bara. Dodam ze jak przez chwile bylo ok to pedal hamulca byl twardy i nie wpadal a jak jest zmulone to leci w dol.
Miedzy zaworem EGR a tym kolo aku tez jest podcisnienie ok 0,45
Podmienilem wczoraj wszystkie zaworu podcisnienia i EGR oczywiscie bez zmian
I Tak oto mam dalej zagadke co to ?!
Miedzy zaworem EGR a tym kolo aku tez jest podcisnienie ok 0,45
Podmienilem wczoraj wszystkie zaworu podcisnienia i EGR oczywiscie bez zmian
I Tak oto mam dalej zagadke co to ?!
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
To jest forum i nie jesteśmy skłonni do obrażania kogokolwiek czy podpowiedział dobrze czy źle,a z resztą podpowiedział ci dobrze bo pompa jak jest zimna to daje dobre ciśnienie a jak sie zagrzeje to ciśnienie spada u niektórych tak że podczas pompowania hamulcem wyskakuje samochodzik na moment,tak że widzisz nie znaczy że ty namierzysz 0.8-0.9 bara na zimnej pompie to znaczy że jest dobra.soczewa pisze: Sorry ale jezeli ma ktos nabijac sobie komentarze to niech nic nie pisze.
Jak było ok a hamulec twardy to nie miał podciśnienia czyli by podpadał zaworek zwrotny w układzie wspomagania hamulca.soczewa pisze: Dodam ze jak przez chwile bylo ok to pedal hamulca byl twardy i nie wpadal a jak jest zmulone to leci w dol.
Koledzy nie chce sie tu napinac nie smial bym ale w pewnych tematach komentarze mnie rozbrajaja poprostu.
Co do tematu to cisnienie takie same jest na zimnym jak i cieplym silniku. Doladowanie czuc dopiero od 2500tys. obrotow ale pedal musi byc w podlodze.
Jeszcze jutro chce pomierzyc podcisnienia u szwagra w Vectrze z takim samym motorem i porownam je z moimi wartosciami.
Co do tematu to cisnienie takie same jest na zimnym jak i cieplym silniku. Doladowanie czuc dopiero od 2500tys. obrotow ale pedal musi byc w podlodze.
Jeszcze jutro chce pomierzyc podcisnienia u szwagra w Vectrze z takim samym motorem i porownam je z moimi wartosciami.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Pytanie co zamuli silnik.
Może i to coś pomoże.
Można przeczyścić czujnik ciśnienia na dolocie oraz wtyk czujnika barometrycznego pod elektrozaworkami który współpracuje z czujnikiem na dolocie.
Takie to kolegów i moje przemyślenia w tym temacie jeżeli jest żle można poprawić.
Kod: Zaznacz cały
W X20DT elektrozaworki są różne, to znaczy od turbiny i EGR są takie same i są czarne (09158200)lub(09128200, od "klapek" czyli zmiany długości dolotu jest inny szary (09128022).
Sprawdzanie elektrozaworu.
BEZ NAPIĘCIA na elektrozaworze
1. da się zassać powietrze przez VAC przy zatkanym OUT- powinno być słychać trykanie membrany zaciągającej powietrze przez filtr (nie może powietrze przelatywać swobodnie bez odgłosów trykania lub w ogóle nie dać się zassać)
Z NAPIĘCIEM >12V na elektrozaworze pomiar w domu zwykły zasilacz 12V/np1Am.
1. mamy swobodny przepływ powietrza między OUT I VAC
2. dolny króciec AIR jest odcięty od VAC i OUT
3. wciągając powietrze przez VAC przy zatkanym OUT słyszymy trykanie , podajemy napięcie i automatycznie powinno nastąpić zamknięcie dolnego króćca a z tym samym i zatrzymanie możliwości dalszego zasysania powietrza.
4. Teraz sprawdzamy czy may dobrze podłączone przewody od napięcia i podciśnienia klapami steruje szara wtyczka czyli elektrozawór z podłączoną szarą wtyczką powinien być połączony z siłownikiem pneumatycznym klap zawirowań.
Mierząc podciśnienie przed VAC powinno być podciśnienie -0,7-0,9 bara (zakładając że jest sprawna pompa vacuum i szczelny układ) mierząc podciśnienie za OUT powinniśmy mieć podciśnienie małe rzędu np. -0,1, więć VAC zasysa zarówno z OUT jak i z AIR (z którego filtra słychać tyrkotanie) po podaniu zasilania króciec AIR zostaje całkowicie odcięty. Podciśnienie za OUT zależy teraz od napięcia elektrycznego i jest większe niż np. -0,6 bara potrzebnego do ruszenia elementów wykonawczych.
Przy braku napięcia jest swobodny przelot pomiędzy VAC i OUT przez VAC zaciągane jest powietrze zawór sobie lekko tyrka dopiero podanie napięcia powoduje zamknięcie AIR co skutkuje zaciąganiem powietrza o sile ok 0,6-0,9 bar o takiej sile jest potrzebne ssanie aby uruchomić dźwignię przepustnicy lub cięgno turbiny itd. reasumując podciśnienie w układzie jest cały czas tylko słabe, dopiero zamknięcie AIR je zwiększa do wymaganego.
Sprawdzamy układ podciśnienia:
Wartość podcisnienia -0,8: -0.9 za Vacu.Sprawdzamy na wolnych obrotach i drugi pomiar na 2000 -2500 obr.
Oraz nie powinno być oleju w wężykach bo zimą gęstnieje olej i nie działają dobrze elektrozawory oraz siłowniki.
1.Za elektrozaworem do siłownika Turbo i do EGR po odpaleniu silnika na wolnych obrotach maksymalne czyli takie jakie daje Vacu.
2.Wyjscie z elektrozaworka na EGR, trzyma podciśnienie ale jak dodajemy więcej gazu to spada i tak powinno być.
3.Na siłowniku sterującego klapkami zawirowań powinno być 0.1 dopiero podczs przydławienia,obciążenia zaczyna działać siłownik.
4.Reakcja siłownika Westgata od turbo jest natychmiastowa czyli po odpaleniu silnika cięgno jest wciągane.
Po zgaszeniu silnika swobodnie się wysuwa.
5.Elektozawory od EGR i Przy Turbo można zamienić miejscami np.na próbę.
6.Ciśnienie przed elektrozaworami powinno być takie jak zaraz za Vacupompą.
Ciśnienie za eletrozaworami może się różnic.
7.Najważniesze jest sprawdzenie czy siłownik wciąga na maksa cięgno Westgata .
Westgate działa dopiero wtedy -tzn otwiera upust spalin- gdy cisnienie doładowania jest wieksze od żądanego a informację o tym dostaje od czujnika doładowania w koletorze ssacym.
8.Działanie klapek zawirowań i siłownika od turbo.
Zastanawia nas jedno jak sprawdzaliśmy podcisnienie na klapach zawirowan odrazu po zapaleniu silnika jest 0.05 bara,ale siłownika nie rusza,zaczynamy dodawać gazu i tez nic więc wyciągamy podłączony do układu podciśnienia zegar do mierzenia podciśnienia z pod maski i montujemy go do np wycieraczki żebyśmy widzieli co sie dzieje z podciśnieniem i jedziemy tak pare kilometrów i nawet przy 4000-4500 obr/min podcisnienie sie nie pokazuje,a tu nagle pokazalo sie ale dopiero jak przydławiliśmy silnik (za duzy bieg) -0,6 ,zatrzymujemy sie i ruszamy z dwójki kilka razy i podcisnienie czyli (zamkniecie klapek)pokazuje sie w momecie przyduszenia sie,ruszanie z 2 lub 3.
Klapki otwarte-pełen przeplyw powietrza pełne doładowanie -najwieksza moc.
Klapki w pewnym sensie zabezpieczają i osłaniają silnik przed przeładowaniem i regulują pracę właśnie przy hamoawaniu silnikiem -zamykają sie wtedy gdy po dynamicznej jeżdzie puścimy pedał gazu.
9.I tak na biegu jałowym są otwarte i nawet wymuszenie (ręczne) zamknięcia nie powoduje widocznych efektów w pracy silnika.
Czyli nawet przy przegazowaniu klapki sie nie poruszają (na postoju).
10.A teraz czy silownik od turbo powinien chodzić również przy przegazowaniu na postoju czy tylko przy jezdzie ?.
Siłownik od turbo sterujacy zaworem Wastegata zaraz po odpaleniu silnika zamyka się (czyli zaciąga dzwignie od turbo) i nie ma prawa drgnąć aż do momentu sygnału z czujnika cisnienia w kolektorze ssacym o zbyt dużym ciśnieniu doładowania (wtedy popuszcza dzwignie wychamowywując turbo).
Zawór EGR po zapaleniu silnika otrzymuje podciśnienie w zależności od stanu pompy podciśnienia np 0.7 bara po dodaniu gazu spada do 0.1 bara czyli podnosi sie ciśnienie doładowanie turbo.
Kod: Zaznacz cały
Zawór EGR otwiera się (podaje spaliny do komory spalania) tylko wtedy kiedy obroty i obciążenie silnika na to pozwalają (są niskie). W pozostałych przypadkach dopływ spalin jest ograniczony lub zamknięty całkowicie.Za elektrozaworem do EGR po odpaleniu silnika na wolnych obrotach maksymalne ciśnienie jest takie jakie daje Vacu.
Błąd P0400
Przy normalnej pracy turbo w dolocie jest ciśnienie ca 1.5bar (mówimy o dieslu),ponieważ spaliny w otwartym układzie takiego ciśnienia nie osiągają,więc przy zaciętym (otwartym) egr z uwagi na kierunek ciśnień spalinami się silnik sie nie dławi, a ciśnienie z dolotu ucieka prosto do wydechu...oczywiście w chwili zacięcia egr z nominalnych 1.5bar zostaje marne 0.6max... i wali P0400.
Reasumująć wygląda na to,że te nasze elektrozaworki są dwufunkcyjne.Mają w sumie trzy pozycje pracy,i po wyczyszczeniu należy je ustawić.Można to zauważyć jak poskładamy cały układ podciśnienia, to po odpaleniu,silnik chodzi twardo i niezbyt równo,a dźwignia od
siłownika turbo sie przesuneła,ale siedziała miękko i można było ją przesuwac w prawo lekko.Dalej eksperymentując,dochodzimy do pompy wakum,wypinamy króciec od serwa i zatykamy palcem otwór wyjścia na moment tak kilka razy robimy.Nie wiemy,ale przez to podciągnęły się te zaworki na właściwą pozycję pracy,teraz działa i silnik reaguje na gaz trochę później i łagodniej.I w kabinie już nie słychac tego dźwięku zanim włączy się turbo.
Takie to kolegów i moje przemyślenia w tym temacie jeżeli jest żle można poprawić.
No to tak. Po dzisiejszych porownaniach pomiarowych jest tak. U szwagra miedzy silownikiem od klapek a zaworem po odpaleniu jest ok 0,1 i nawet przygazowka nie zmienia wskazan dopiero po wylaczeniu zaplonu wskakuje na chwile na 0,4.
A u mnie jest tak. Po odpaleniu jest ok 0,1 ale male przygazowki pokazuja wartosc ok 0,4 i tak caly czas jak przygazuje tak skacze.
Robiac jeszcze test taki ze zdjalem kolanko na dole zaworu podcisnienia i palcem zatykalem. Czulem jak ciagnie i wezyk do silownika klapek napinal sie.
Czy to moze byc wina tego silownika klapek ze tak auto fisiuje?
I jak fachowo sie nazywa ten silownik zeby ewentualnie kupic nowy?
A u mnie jest tak. Po odpaleniu jest ok 0,1 ale male przygazowki pokazuja wartosc ok 0,4 i tak caly czas jak przygazuje tak skacze.
Robiac jeszcze test taki ze zdjalem kolanko na dole zaworu podcisnienia i palcem zatykalem. Czulem jak ciagnie i wezyk do silownika klapek napinal sie.
Czy to moze byc wina tego silownika klapek ze tak auto fisiuje?
I jak fachowo sie nazywa ten silownik zeby ewentualnie kupic nowy?
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Opisałem jak i kiedy działa siłownik klapek zawirowań nic nie daje przegazowanie on działa tylko w określonych sytuacjach pokazuje sie w momecie przyduszenia sie,ruszanie z 2 lub 3. Ten siłownik możesz sprawdzić sam zassaj wężykiem np ustami i zatkaj jak opadnie to ma pękniętą membrame jak trzyma to dobry.
Kolektor dolotowy z klapkami brudny i czysty.
Kolektor dolotowy z klapkami brudny i czysty.
OK sprawdze to jutro ale powiedzcie czy te zmiany cisnienia u mnie maja jakies znaczenie tak jak pisalem? I dowiedzialem sie przed momentem ze zeby wymienic silownik od klapek trzeba go wymienic z klapkami bo kiepesko jest tam z rozlaczeniem tego lacznika.
A kolektor czyscilem gdzies w pazdzierniku-listopadzie
A kolektor czyscilem gdzies w pazdzierniku-listopadzie
Kolego soczewa, u mnie okazało się że mam uszkodzony plastikowy łącznik pomiędzy siłownikiem a osią klapek (posklejałem to i jak narazie działa). Z tego co zauważyłem trzeba wymienić całość, ale sam siłownik da radę zdjąć. Ja mam silnik 2.2 i ze zdjęć wychodzi że troszkę się różnią. A przy okazji mam pytanie czy te zasady które poruszyliście w tym temacie mają zastosowanie w moim silniku.