[A] Przepływomierz - diagnostyka, czyszczenie, wymiana, jaki

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1 Post autor: MieHor »

marwisn pisze:Witam.

Jak w temacie. Co jakiś czas mam ten błąd i auto zgaśnie po wrzuceniu luzu (jak silnik jest zimny) :/ .

Co może powodować takie objawy.
marwisn, znalazłem takie znaczenia tego błędu:

P0100 Mass or Volume Air Flow Circuit Malfunction
lub
P0100 Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - usterka
lub
P0100 Mass Air Flow Sensor Circuit Low Input C-07
P0100 Mass Air Flow Sensor Circuit Range/Performance C-07
lub
P0100 Za mocne wejście obwodu dopływu mocy sensora przepływu powietrza C-11
P0100 Za słabe wejście obwodu dopływu mocy sensora przepływu powietrza C-11
P0100 Obwód mas. lub objet. przepływu powietrza, sygnał za wysoki B-32
P0100 Obwód mas. lub objet. przepływu powietrza, sygnał za niski B-32
P0100 Obwód czujnika masowego lub obj. przepływu powietrza - poza wym. zakresem B-31
lub
P0100 Za mocne wejście obwodu sensora przepływu powietrza C-07
P0100 Za słabe wejście obwodu sensora przepływu powietrza C-07
P0100 Za mocne wejście obwodu dopływu mocy sensora przepływu powietrza C-07
P0100 Za słabe wejście obwodu dopływu mocy sensora przepływu powietrza C-07
P0100 Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) B-18
P0100 Za mocne wejście obwodu sensora przepływu powietrza C-07
P0100 Za słabe wejście obwodu sensora przepływu powietrza C-07
lub
P0100 Za wysokie napięcie przepływom. powietrza
P0100 Za niskie napięcie przepływom. powietrza
P0100 Niewłaściwy sygnał w obwodzie czujnika przepływu powietrza
lub
P0100    Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza

nie jestem fachowcem ale z treści poszczególnych znaczen (dla różnych typów silników) wynika, że usterka tkwi w przepływomierzu powietrza
Ostatnio zmieniony 03 lis 2016, 19:49 przez MieHor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#2 Post autor: marwisn »

Dziękuję za szybką odpowiedź MieHor.

Dobra przepływka kosztuje od 300 pln w górę. Nie chciałbym wydać tych pieniędzy niepotrzebnie.

Jak można sprawdzić czy przepływomierz jest sprawny? W op-comie na podglądzie pracuje. Jakie powinien mieć wartości?

A tak z innej beczki. czyżbyś zmienił zośkę na inną :?: .
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2010, 19:56 przez marwisn, łącznie zmieniany 1 raz.

darkp1

#3 Post autor: darkp1 »

marwisn, najlepiej podmienić na próbę sprawną i zobaczyć czy będzie to samo czy nie. ;)

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#4 Post autor: marwisn »

Tylko, że nie mam jak :cry: .

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#5 Post autor: MieHor »

marwisn, wiesz, że dzwoni, tylko nie wiesz gdzie, do zobaczenia w Zalasewie

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#6 Post autor: marwisn »

Rozłączyłem wtyczkę od przepływki i potraktowałem WD40. Jak na razie błędów nie łapie.

emjot

#7 Post autor: emjot »

Hej!

U Ojca w Zafirze 1.8 jest przepływomierz powietrza do wymiany (komputer wypluwa błąd przepływki i nieprawidłową mieszankę), samochód z rana po odpaleniu przez ok. 60s nie ma zupełnie mocy, gaśnie, po ok. minucie zaczyna normalnie jeździć.

Potrzebuję przepływomierza o symbolu 5WK9606, na allegro jest tego masa, z tym że widzę że są orginały za ok. 370-400 pln i zamienniki po ok. 100-140 pln. Czy ktoś zmieniał z was przepływomierz? Jaki wkładaliście? Wiem, że czasem taniej znaczy drożej, ale również czasem drożej jest nieusprawiedliwione... jakieś doświadczenia?

[ Dodano: Pią Paź 22, 2010 23:20 ]
Nikt nie wymieniał przepływki w 1.8?
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2011, 14:12 przez emjot, łącznie zmieniany 1 raz.

wegor

#8 Post autor: wegor »

Mam ten sam problem! Koledzy prosze o pomoc!

pentagram

#9 Post autor: pentagram »

U mnie był wymieniany. Zamiennik nie pomógł. Po wymianie na oryginalny od razu problem ustał...

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#10 Post autor: Maciek »

pentagram pisze:U mnie był wymieniany. Zamiennik nie pomógł. Po wymianie na oryginalny od razu problem ustał...

To prawda, nie ma dobrych zamienników przepływomierzy... tylko oryginał.

wegor

#11 Post autor: wegor »

Dzięki serdeczne! Jednak oryginał.

Rumcays

#12 Post autor: Rumcays »

Koledzy, czy TEN przepływomierz będzie pasować do mojej Zosieńki? Bardzo proszę o poradę, bo jakoś nie mam 100% pewności. Z góry podziękowania za pomoc.

PATI

#13 Post autor: PATI »

Też wymieniałam, do ZB, sprzedawca ( z Allegro) zapewniał że pasuje do mojej Zośki a potem okazało się że jest do Vectry, no i 150 zł kurzy się na półce. Poza tym mechanicy nie polecają używanych ponieważ bardzo często są już wypalone i za długo nie działają.

Rumcays

#14 Post autor: Rumcays »

PATI pisze:Też wymieniałam, do ZB, sprzedawca ( z Allegro) zapewniał że pasuje do mojej Zośki a potem okazało się że jest do Vectry, no i 150 zł kurzy się na półce. Poza tym mechanicy nie polecają używanych ponieważ bardzo często są już wypalone i za długo nie działają.
Czyli zamiast na CB trzeba będzie kaskę przeznaczyć na nowy przepływomierz... :cry: No trudno...

PATI

#15 Post autor: PATI »

Nie polecam eksperymentów, mam już ich dosyć kosztowały mnie około 7000 zł. Niestety oryginalna trochę kosztuje, ale popytaj mechanicy niekiedy mają wejścia w ASO i udaje się załatwić taniej. Powodzonka.
PS. Jesteś pewien że to przepływomierz? :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”