Strona 1 z 4

Odpala ale falują obroty

: 10 paź 2009, 16:54
autor: max 1108
Witam wszystkich proszę o pomoc od tygodnia auto stoi silnik odpala ale obroty falują pali się przy tym kontrolka słynnego już samochodu z kluczykiem i pomarańczowa kontrolka układu chłodzenia ,nie reaguje na pedał gazu ,dzieje się to wszystko na wychłodzonym silniku jak trochę pochodzi ,złapie temperatury po wciśnięci gazu wchodzi na obroty i potem jest ok dodam jeszcze że świece ok wymienione czujnik temperatury też

: 11 paź 2009, 20:22
autor: arash
witaj kolego.. może będę mało oryginalny ale zachęcam do podjechania i podłaczenia do kompa gdzieś u dobrego mechanika :) komp nie kłamie cało prawdę ci powie :)

: 11 paź 2009, 20:27
autor: kicaj
mam 2 prosby
przeedytuj post - nie krzyczymy na tym forum (nie piszemy samymi duzymi literami)
odczytaj bledy

silnik zapala normalnie?

: 11 paź 2009, 22:26
autor: max 1108
przepraszam za te duże litery /Poprawione - Dejna na kompie byłem pokazało błąd w układzie chłodzenia mechanik jednak chyba nie za bardzo podejrzewał co to może być i zaproponował mi pozostawienie auta a mi jakoś ta propozycja nie bardzo leży bez uprzedniej diagnozy silnik zapala na dotyk ale zamiast wejść na wolne obroty one falują ciężko określić do jakich wartości bo obrotomierz leż na zero

: 11 paź 2009, 22:31
autor: kicaj
no to podaj co to za blad - wystarczy numer.

Błędy 0725 i 1335

: 08 lut 2010, 18:52
autor: d4r1usz
Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Przeglądałem forum aby znaleść odpowiedź co złego dzieję się z moją 'Zosią' i opis powyżej najbardziej odpowiada zachowaniu samochodu.
Są jednak pewne różnice. Kontrolki święcą się te same, przy czym nie mam problemu aby uruchomić samochód gdy jest zimny. Wszystko działa jak należy, Gdy tylko zacznie chwytać temperaturę, to zaczyna się falowanie obrotów i zapalają się te dwie kontrolki: ta z chłodnicą z gwiazdką w środku, i samochód z kluczykiem :( .
Wydaje mi się, że sprawdziłem wszystkie wtyczki, trójniki plastikowe i przewody podciśnienia i że są ok. Zczytałem błędy i mam dwa: 0725 i 1335.
Te błędy wyskakują, gdy zaczyna się 'szaleństwo'...
Fachowcy pokazali mi wykresy z dwóch czujników, i jeden rwał się na wolnych obrotach. Powiedzieli mi, że ten czujnik znajduje się w środku pompy ciśnieniowej.
Nie bardzo uśmiecha mi się bawić z pompą, ale jak mus to mus...
Proszę powiedzcie co o tym myślicie, jeżeli jest to ten czujnik, to czy ktoś mógłby mi podać numer części GM. Obawiam się, że mogę go potrzebować...
Z góry serdecznie dziękuję.
Może dodam, że mój samochód to Opel Zafira 2.0DTI (2001), (powinno być w profilu, ale to tak na wszelki wypadek). Filtr paliwa wymieniony, powietrza wymieniony, płyn chłodzący wymieniony. Dodam, że klima nie działa, i przestał działać tempomat (ale to przed usterką). Usterka wyskoczyła nagle podczas jazdy na autostradzie w Niemczech. To tak dla ciekawych... A że było to przed Hanowerem, to musiałem tak jechać bez mocy. Samochód zachowuję się tak, jakby turbo nie działało... Zwalnia pod górkę :(
Pozdrawiam

Re: Błędy 0725 i 1335

: 08 lut 2010, 19:19
autor: omnibs
No to kaplica pompa do wymiany: 2500 regeneracja + 500 montaż/demontaż ;(

A poważnie to może poczytasz wypowiedź tego gościa:
http://forum.opel24.com/dziwny-alarm-p0725-vt16855.htm

a skończy się na 200 zł

Pozdrawiam
Omnibs

: 08 lut 2010, 21:02
autor: d4r1usz
Dzięki za szybką odpowiedź...
Mam nadzieję, że skończy się na tym 200 zł - dzięki za link
Koleś w serwisie powiedział że to pewnie jakiś czujnik na pompie wtryskowej który jest wymienny tylko z pompą :cry: :oops: (GM nie robi takich czujnikow -opcja nowa pompa), a mnie się wydaje że to czujnik na wale korbowym od prędkości silnika :wesoly: (tylko 200 zł)
A może znacie numerek części GM dla tego czujnika? Najprawdopodobniej będę kupawał w ASO na wyspach i trochę im nie ufam :)
Dam znać jak się to skończy...

: 09 lut 2010, 12:50
autor: rzadki
jak się nie mylę to :

dla silników X20DTL,Y20DTL:

CZUJNIK, OBROTY WAŁU KORBOWEGO

nr części: 90540188
nr katalogowy: 62 38 395


dla silników Y20DTH,Y22DTR:

CZUJNIK, OBROTY WAŁU KORBOWEGO

nr części: 93179850
nr katalogowy: 62 38 050

: 09 lut 2010, 18:30
autor: d4r1usz
Dzięki za wszelkie info...
Pozdrawiam

: 12 lut 2010, 20:23
autor: max 1108
problem załatwiony serwis disla wymiana uszczelniaczy na wtryskach podobno się zapowietrzała koszt 650zł

: 14 lut 2010, 00:49
autor: d4r1usz
Witam ponownie.
Myślę, że problem załatwiony :) . Wymieniłem według porady przeslanej przez 'omnibs' "czujnik, obroty na wale korbowym". Jak do tej pory wszystko gra, czyli w moim przypadku to było to :D .
Obroty nie szaleją, wszystko gra jak w zegarku :D .
Dzięki za wszelką pomoc. Jak zwykle, dzięki Wam dobrzy ludziska, mozna zaoszczędzić na bezsensownych naprawach.
Jeszcze raz serdeczne dzięki.
Pozdrawiam

: 11 maja 2010, 11:19
autor: piotras1977
Czy ktoś mi może konkretnie pomóc i odpowiedzieć na kilka moich pytań a mianowicie mam Zafirkę 2.0 TDI 101 km. Podpięty pod kompa pokazał ze mi pompa siada ja w to nie wierze bo odpala normalnie i nie kopci. Jak dochodzi do temperatury 80- 90 C zapalają się samochodzik z kluczykiem i elektroniczne sterowanie chłodzenia silnika jest przymulony wskazówka obrotomierza spada w dół dopiero po jakimś czasie jak dam mu po obrotach o ile się da bo trochę to trwa lub normalnie dalej na przymulonym jadę wraca wszystko do normy. Jak się trochę wychłodzi zapala się samochodzik z kluczykiem i dochodzi do 3000obr/min Z góry dziękuje za podpowiedzi :(


//scalone//

I jeszcze do tego na falują obroty na biegu jałowym


//scalone//


HAHAHAHAH Zrobiłem sam Moją Zafcie śmiga jak szalona :mrgreen:

: 12 maja 2010, 13:35
autor: Woytas
piotras1977 pisze:HAHAHAHAH Zrobiłem sam Moją Zafcie śmiga jak szalona
Cieszymy się bardzo, a tak konkretnie to co uzdrowiłeś?

: 12 maja 2010, 15:31
autor: piotras1977
Pomogła wymiana czujnika położenia wału korbowego . Pozdrawiam serdecznie :piwo: