Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
krzysiek82

Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8

#1 Post autor: krzysiek82 »

witajcie
nabyłem zafirę z 2001 roku z silnikiem z18xe, niestety mam z nim problem, gdyż nie pracuje równo, tak jakby nie palił na jeden cylinder. Podmieniłem zespół cewek, wymieniłem świece problem nie ustąpił. Po odpięciu przepływomierza silnik zaczął pracować inaczej, ale nadal nie pracował poprawnie.
Jaka może być przyczyna? Jak sprawny silnik benzynowy powinien zareagować na odpięcie przepływomierza? Z góry dziękuje za wszelkie porady.
Ostatnio zmieniony 17 maja 2014, 06:30 przez krzysiek82, łącznie zmieniany 3 razy.

AndrzejS

#2 Post autor: AndrzejS »

Mam podobny problem. dodatkowo wyskakują błędy 0303, 0170, 0130. jak silnik jest zimny na benzynie pracuje nierówno, w czasie przyspieszania mocno szarpie. jak się nagrzeje jest lepiej o tyle że nie szarpie ale cały czas czuć że silnik pracuje nierówno. na gazie nie ma takich problemów. wymieniłem sondę w kolektorze, przepływomierz, świece, cewkę. jest lepiej ale to nie to co przedtem.

David

#3 Post autor: David »

AndrzejS pisze:wyskakują błędy 0303, 0170, 0130
kolego tu http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=173 masz wszystkie kody błędów, również Twoje są opisane :piwo:

Anony Mous

#4 Post autor: Anony Mous »

Witam.
Również mam podobny problem co koledzy,tyle że w silniku X18XE1 (nie mam instalacji gazowej). Na początku stycznia wystąpił problem,przy nagrzanym silniku i mocnym wciśnięciu gazu silnik szarpał (wrażenie paląc na 3 gary) po "ujęciu" gazu problem znikał. Wstępnie myślałem że to wina świec. zaraz potem podjechałem do mechanika i podpięciu pod kompa nie wykazało żadnego błędu. Odbyło się na wymianie świec (po 4 miesiącach użytkowania) problem znikł. W czwartek byłem zmuszony odbyć podróż do niemiec (prawie 900km w jedną stronę). Już w czasie podróży stwierdziłem że coś nie tak. otóż problem powrócił. Pomyślałem że to wina świec i wymieniłem znowu.Niestety problem nie znikł. Z bólem dojechałem na miejsce.
Nazajutrz udałem się do mechanika ( w niemczech) Po przeczyszczeniu przepustnicy, sprawdzeniu zaworu EGR (stan dobry)i ponownym wymianie świec, problem nie znikł.Jazda próbna.Brak poprawy.Podpiął pod komputer wykazał błąd "17" -co to może być za błąd.Mechanik wstępnie stwierdził,że wstępnie przyczyna takiego zachowania może być cewka. Sprawdził jeszcze,wymontowując cewkę z innej Zośki,jazda próbna. Problem znikł. Próbowałem przekonać by mi sprzedał ale niestety była to cewka z auta klienta. Dziś w nocy wróciłem oczywiście niesprawnnym autem.Silnik na biegu jałowym pracuje nie równo,nie mówiąc już o jeździe na małych prędkościach(50km). Jutro jadę na wymianę cewki. Jeśli będzie to cewka to kamień spadnie z serca. Jeśli nie to gdzie szukać ewentualnych przyczyn. Będę również wdzięczny za jakąkolwiek radę

krzysiek82

#5 Post autor: krzysiek82 »

thomas32 pisze: Jeśli będzie to cewka to kamień spadnie z serca. Jeśli nie to gdzie szukać ewentualnych przyczyn. Będę również wdzięczny za jakąkolwiek radę
dzisiaj podjechał do mnie kolega vectrą c, pierwsze co zrobiłem to wykręciłem jego przepływkę i wstawiłem u siebie, problem zniknął ale świeci się za to teraz kontrolka silnika.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#6 Post autor: firek »

krzysiek82, sprawdz jakie masz błędy ewentualnie kasowanie i jazda aby sprawdzić czy się znowu nie zapali check. Może coś masz pod maska nie wpięte...


Dosyc częstą przyczyna takich kłopotów jak opisujecie jest równiez poza cewka problem ze sterownikiem kiedyś już opisywałem na forum przekopiowany artukół z branzowego pisma dotyczący psujących sie sterowników(pękały płytki)-Opel nawet produkował odpowiednie zestawy naprawcze numer części w arukule...
Inna przyczyną nierównej pracy silnika może być również spadek kompresji na któryms z cylindrów-aby zdjagnozowac należy podjechać do warsztatu i poprosic o pomiar ciśnienia sprężania-nawet niewielki róznice mogą powodować nierówną pracę i wypadanie zapłonu a co za tym idzie zapalanie checka.. Pozdro ;)

AndrzejS

#7 Post autor: AndrzejS »

David pisze:
AndrzejS pisze:wyskakują błędy 0303, 0170, 0130
kolego tu http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=173 masz wszystkie kody błędów, również Twoje są opisane :piwo:
wiem jakie to błędy ale nie znam przyczyny.

najistotniejszy jest chyba 0303- wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, ale czym to jest spowodowane skoro i świece i cewka są wymienione.

Anony Mous

#8 Post autor: Anony Mous »

Witam.
Dziś została wyminiona cewka zapłonowa i jak narazie problem znikł. Dziękuje za rady. Będą zapewne pomocne. Pozdrawiam

AndrzejS

#9 Post autor: AndrzejS »

szczęściarz, mnie czeka chyba wizyta w serwisie.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#10 Post autor: firek »

AndrzejS, Z tego co wychwyciłem z twojego opisu problemu to piszesz że na gazie auto pracuje prawidłowo, jesli tak jest to najprawdopodobniej przyczyna tkwi w uszkodzonym wtryskiwaczu benzynowym, żle dawkującym paliwo a za tym przychodzą wszystkie błędy o których piszesz; wypadanie zapłonu i zły skład mieszanki.
Pozdro

AndrzejS

#11 Post autor: AndrzejS »

Też tak myślałem ale mam dosyć zgadywania, myślałem że ktoś to przerobił.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#12 Post autor: Harry200 »

Miałem kiedyś podobne objawy w Omedze,na gazie szła a na benzynie się dławiła i przerywała,gościu któremu sprzedałem mówił że grzebali mu coś w komputerze, wtryskach i było za małe ciśnienie paliwa-uszkodzony był regulator ciśnienia paliwa..

AndrzejS

#13 Post autor: AndrzejS »

Znalazłem firmę zajmującą się pompami i wtryskami. Za 25 zł. sprawdzą mi wtryski i będę wiedział czy to ich wina.

Anony Mous

#14 Post autor: Anony Mous »

witam,

u mnie też nie szła na benzynie a na gazie jeździła jak szalona, diagnoza:

uwalony wtryskiwacz gazowy, ;) na PB pobierała z jednego wtryskiwacza LPG i stąd wzięła się nie równa praca silnika jak i błędy.

krzysiek82

#15 Post autor: krzysiek82 »

Podładowałem aku sprawdziłem błędy było ich kilka ale po skasowaniu nie pojawiły się ponownie.

Jeden z błędów to:
C1523 - Za niskie napięcie akumulatora
(02) - Nie występuje

napis nie występuje oznacza, że błędu już nie ma, a został tylko w pamięci?

Inne błędy jakie były to:

P0220 - Czujnik pozycji przepustnicy(TPS) Za niskie napiecie obwodu 2
(02) - Nie występuje

P0120 - Czujnik pozycji przepustnicy(TPS) Za wysokie napiecie obwodu 1
(01) - Nie występuje

P1550 - Elektroniczne sterowanie przepustnicy Zarzadzanie moca
(04) - Nie występuje

P1613 - Brak lub nieprawidłowy sygnał immobilisera
(00) - Nie występuje

P0100 - Obwód mas. lub objet. przeplywu powietrza, sygnal za niski
(02) - Nie występuje

P0110 - Obieg prądowy temperatury powietrza dolotowego - za mocne wejście
(01) - Nie występuje

P0170 - Bogaty wydech
(01) - Nie występuje

ale już nie występują. Dodam, że to może z winy zwalonej przepływki która została już wymieniona. Odpinana była także wtyczka od cewki oraz krokowca.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”