Strona 1 z 38
Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8
: 23 sty 2011, 15:58
autor: krzysiek82
witajcie
nabyłem zafirę z 2001 roku z silnikiem z18xe, niestety mam z nim problem, gdyż nie pracuje równo, tak jakby nie palił na jeden cylinder. Podmieniłem zespół cewek, wymieniłem świece problem nie ustąpił. Po odpięciu przepływomierza silnik zaczął pracować inaczej, ale nadal nie pracował poprawnie.
Jaka może być przyczyna? Jak sprawny silnik benzynowy powinien zareagować na odpięcie przepływomierza? Z góry dziękuje za wszelkie porady.
: 23 sty 2011, 17:07
autor: AndrzejS
Mam podobny problem. dodatkowo wyskakują błędy 0303, 0170, 0130. jak silnik jest zimny na benzynie pracuje nierówno, w czasie przyspieszania mocno szarpie. jak się nagrzeje jest lepiej o tyle że nie szarpie ale cały czas czuć że silnik pracuje nierówno. na gazie nie ma takich problemów. wymieniłem sondę w kolektorze, przepływomierz, świece, cewkę. jest lepiej ale to nie to co przedtem.
: 23 sty 2011, 18:42
autor: David
AndrzejS pisze:wyskakują błędy 0303, 0170, 0130
kolego tu
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=173 masz wszystkie kody błędów, również Twoje są opisane
: 23 sty 2011, 18:56
autor: Anony Mous
Witam.
Również mam podobny problem co koledzy,tyle że w silniku X18XE1 (nie mam instalacji gazowej). Na początku stycznia wystąpił problem,przy nagrzanym silniku i mocnym wciśnięciu gazu silnik szarpał (wrażenie paląc na 3 gary) po "ujęciu" gazu problem znikał. Wstępnie myślałem że to wina świec. zaraz potem podjechałem do mechanika i podpięciu pod kompa nie wykazało żadnego błędu. Odbyło się na wymianie świec (po 4 miesiącach użytkowania) problem znikł. W czwartek byłem zmuszony odbyć podróż do niemiec (prawie 900km w jedną stronę). Już w czasie podróży stwierdziłem że coś nie tak. otóż problem powrócił. Pomyślałem że to wina świec i wymieniłem znowu.Niestety problem nie znikł. Z bólem dojechałem na miejsce.
Nazajutrz udałem się do mechanika ( w niemczech) Po przeczyszczeniu przepustnicy, sprawdzeniu zaworu EGR (stan dobry)i ponownym wymianie świec, problem nie znikł.Jazda próbna.Brak poprawy.Podpiął pod komputer wykazał błąd "17" -co to może być za błąd.Mechanik wstępnie stwierdził,że wstępnie przyczyna takiego zachowania może być cewka. Sprawdził jeszcze,wymontowując cewkę z innej Zośki,jazda próbna. Problem znikł. Próbowałem przekonać by mi sprzedał ale niestety była to cewka z auta klienta. Dziś w nocy wróciłem oczywiście niesprawnnym autem.Silnik na biegu jałowym pracuje nie równo,nie mówiąc już o jeździe na małych prędkościach(50km). Jutro jadę na wymianę cewki. Jeśli będzie to cewka to kamień spadnie z serca. Jeśli nie to gdzie szukać ewentualnych przyczyn. Będę również wdzięczny za jakąkolwiek radę
: 23 sty 2011, 21:12
autor: krzysiek82
thomas32 pisze: Jeśli będzie to cewka to kamień spadnie z serca. Jeśli nie to gdzie szukać ewentualnych przyczyn. Będę również wdzięczny za jakąkolwiek radę
dzisiaj podjechał do mnie kolega vectrą c, pierwsze co zrobiłem to wykręciłem jego przepływkę i wstawiłem u siebie, problem zniknął ale świeci się za to teraz kontrolka silnika.
: 23 sty 2011, 22:08
autor: firek
krzysiek82, sprawdz jakie masz błędy ewentualnie kasowanie i jazda aby sprawdzić czy się znowu nie zapali check. Może coś masz pod maska nie wpięte...
Dosyc częstą przyczyna takich kłopotów jak opisujecie jest równiez poza cewka problem ze sterownikiem kiedyś już opisywałem na forum przekopiowany artukół z branzowego pisma dotyczący psujących sie sterowników(pękały płytki)-Opel nawet produkował odpowiednie zestawy naprawcze numer części w arukule...
Inna przyczyną nierównej pracy silnika może być również spadek kompresji na któryms z cylindrów-aby zdjagnozowac należy podjechać do warsztatu i poprosic o pomiar ciśnienia sprężania-nawet niewielki róznice mogą powodować nierówną pracę i wypadanie zapłonu a co za tym idzie zapalanie checka.. Pozdro
: 24 sty 2011, 06:09
autor: AndrzejS
wiem jakie to błędy ale nie znam przyczyny.
najistotniejszy jest chyba 0303- wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, ale czym to jest spowodowane skoro i świece i cewka są wymienione.
: 24 sty 2011, 11:46
autor: Anony Mous
Witam.
Dziś została wyminiona cewka zapłonowa i jak narazie problem znikł. Dziękuje za rady. Będą zapewne pomocne. Pozdrawiam
: 24 sty 2011, 17:05
autor: AndrzejS
szczęściarz, mnie czeka chyba wizyta w serwisie.
: 24 sty 2011, 17:49
autor: firek
AndrzejS, Z tego co wychwyciłem z twojego opisu problemu to piszesz że na gazie auto pracuje prawidłowo, jesli tak jest to najprawdopodobniej przyczyna tkwi w uszkodzonym wtryskiwaczu benzynowym, żle dawkującym paliwo a za tym przychodzą wszystkie błędy o których piszesz; wypadanie zapłonu i zły skład mieszanki.
Pozdro
: 24 sty 2011, 20:21
autor: AndrzejS
Też tak myślałem ale mam dosyć zgadywania, myślałem że ktoś to przerobił.
: 24 sty 2011, 21:16
autor: Harry200
Miałem kiedyś podobne objawy w Omedze,na gazie szła a na benzynie się dławiła i przerywała,gościu któremu sprzedałem mówił że grzebali mu coś w komputerze, wtryskach i było za małe ciśnienie paliwa-uszkodzony był regulator ciśnienia paliwa..
: 25 sty 2011, 16:58
autor: AndrzejS
Znalazłem firmę zajmującą się pompami i wtryskami. Za 25 zł. sprawdzą mi wtryski i będę wiedział czy to ich wina.
: 28 sty 2011, 20:14
autor: Anony Mous
witam,
u mnie też nie szła na benzynie a na gazie jeździła jak szalona, diagnoza:
uwalony wtryskiwacz gazowy,
na PB pobierała z jednego wtryskiwacza LPG i stąd wzięła się nie równa praca silnika jak i błędy.
: 28 sty 2011, 21:18
autor: krzysiek82
Podładowałem aku sprawdziłem błędy było ich kilka ale po skasowaniu nie pojawiły się ponownie.
Jeden z błędów to:
C1523 - Za niskie napięcie akumulatora
(02) - Nie występuje
napis nie występuje oznacza, że błędu już nie ma, a został tylko w pamięci?
Inne błędy jakie były to:
P0220 - Czujnik pozycji przepustnicy(TPS) Za niskie napiecie obwodu 2
(02) - Nie występuje
P0120 - Czujnik pozycji przepustnicy(TPS) Za wysokie napiecie obwodu 1
(01) - Nie występuje
P1550 - Elektroniczne sterowanie przepustnicy Zarzadzanie moca
(04) - Nie występuje
P1613 - Brak lub nieprawidłowy sygnał immobilisera
(00) - Nie występuje
P0100 - Obwód mas. lub objet. przeplywu powietrza, sygnal za niski
(02) - Nie występuje
P0110 - Obieg prądowy temperatury powietrza dolotowego - za mocne wejście
(01) - Nie występuje
P0170 - Bogaty wydech
(01) - Nie występuje
ale już nie występują. Dodam, że to może z winy zwalonej przepływki która została już wymieniona. Odpinana była także wtyczka od cewki oraz krokowca.